پیکسل ۴ نمی‌تواند به خدمات RCS تمامی اپراتورها دسترسی داشته باشد - تکفارس 
پیکسل ۴ نمی‌تواند به خدمات RCS تمامی اپراتورها دسترسی داشته باشد - تکفارس 

پیکسل ۴ نمی‌تواند به خدمات RCS تمامی اپراتورها دسترسی داشته باشد

مسلم رفیعی
۲۷ مهر ۱۳۹۸ - 23:15
پیکسل ۴ نمی‌تواند به خدمات RCS تمامی اپراتورها دسترسی داشته باشد - تکفارس 

گوشی هوشمند پیکسل ۴ گوگل در هنگام عرضه اولیه خود از پیام‌رسانی RCS (خدمات ارتباطی غنی) برخی از بزرگ‌ترین اپراتورهای آمریکایی پشتیبانی نخواهد کرد. Verizon و T-Mobile هر دو در توییتر خود گفته بودند که از تلفن هوشمند جدید گوگل پشتیبانی نمی‌کنند، و AT&T نیز هنوز وضعیت پشتیبانی خود را اعلام نکرده است. در این میان تنها Sprint پشتیبانی از این نوع سرویس را برای پیکسل ۴ اعلام کرده است. RCS ویژگی‌هایی مانند گزارش‌های تحویل، شاخص‌های تایپ و نیز پیوندهای باکیفیت بالاتری را به اپلیکیشن استاندارد پیام‌رسان Android Messages اضافه می‌کند.

گسترش شبکه پیام‌رسانی RCS یک آشفتگی کامل بوده است. استاندارد مذکور قرار است که جایگزین استاندارد پیشین پیامک‌های نوشتاری و تصویری (MMS) شود؛ خدماتی که از هنگام استفاده از گوشی‌های هوشمند مورد بهره‌برداری قرار گرفته، و اکنون قرار است که برای سالیان پیش‌رو کنار گذاشته شود. بزرگ‌ترین فشار مرتبط با این فناوری در سال ۲۰۱۸؛ یعنی وقتی که گوگل بر RCS به‌عنوان راه‌حلی جهت ارتقای پیام‌رسان اندرویدی خود تأکید نمود، وارد شد. اما باگذشت بیش از یک سال از آن موقع، تغییرات بسیارکمی صورت‌ گرفته‌اند. گوگل در اوایل امسال اظهار داشت که شرکای خود را مجبور به اعمال تغییرات خواهد نمود، اما این اتفاق در ایالات‌متحده رخ نداده است.

بنابراین با نزدیک شدن به عرضه پیکسل ۴، گوشی پرچم‌دار گوگل که قرار بود این ویژگی را به‌طور گسترده مورداستفاده قرار دهد، تابه‌حال موفق به این کار نشده و حتی این مشکل برای برخی از کاربران آخرین دستگاه این شرکت نیز به وجود آمده است.

در رابطه با Verizon، پشتیبانی از RCS چند ماه پس از عرضه اولیه پیکسل ۳ به این گوشی اضافه شد. Verizon تا آذرماه (دسامبر) سال گذشته از RCS پشتیبانی نمی‌کرد، و پیکسل ۳ نیز اولین دستگاه بهره‌ گیرنده از این فناوری در این شبکه بود. گلکسی اس ۹ نیز بعد از آن پشتیبانی این سرویس را دریافت کرد (البته تنها زمانی که پیام‌ها در شبکه Verizon ردو‌بدل می‌شدند). هنوز روشن نیست که آیا گوشی‌های دیگری نیز اضافه‌شده‌اند یا خیر.

پیکسل ۳ نیز از RCS بسیاری از شبکه‌های مهم دیگر پشتیبانی نمی‌کرد، اما این موضوع قابل‌درک بود، زیرا سه مدل اولیه پیکسل در انحصار Verizon بودند. حال که پیکسل ۴ در تمام اپراتورهای اصلی ایالات‌متحده در دسترس است، باید انتظار داشته باشیم که RCS را نیز دریافت نماید؛ چیزی که گوگل تأکید کرده که آن را بر روی گوشی‌های هوشمند خود ارائه خواهد داد. درصورتی‌که اپراتورها تمایل داشته باشند، می‌توان این فناوری را در پیکسل ۴ عرضه نمود اما تاکنون، Sprint تنها اپراتور اصلی در ایالات‌متحده بوده که به این موضوع پایبند است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید