دو بنیان‌گذار میکسر این پلتفرم را ترک کرده‌اند - تکفارس 
دو بنیان‌گذار میکسر این پلتفرم را ترک کرده‌اند - تکفارس 

دو بنیان‌گذار میکسر این پلتفرم را ترک کرده‌اند

مسلم رفیعی
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - 11:30
دو بنیان‌گذار میکسر این پلتفرم را ترک کرده‌اند - تکفارس 

مؤسسان میکسر (Mixer) یعنی مت سالسامندی (Matt Salsamendi) و جیمز جی بوهم (James J. Boehm) در طول دو هفته گذشته این پلتفرم را ترک کرده‌اند، آن‌هم در زمانی که این سرویس در حال انجام برخی از بزرگ‌ترین تغییرات تاریخ خود است.

بوهم در تاریخ ۱۰ مهر (دوم اکتبر) و سالسامندی نیز در ۱۸ مهر (۱۰ اکتبر) استعفای خود را از میکسر اعلام کردند. این پلتفرم استریم در ابتدا، یعنی در دی ۱۳۹۴ (ژانویه ۲۰۱۶) تحت عنوان Beam شناخته می‌شد. مایکروسافت این کسب‌و‌کار را در مرداد ۱۳۹۴ (آگوست ۲۰۱۶) خریداری کرد. نام این پلتفرم نیز در سال ۲۰۱۷ به میکسر تغییر داده شد.

در حالی که بوهم اعلام نکرده که مقصد بعدی وی کجا است، اما سالسامندی طی نامه خداحافظی خود در توییتر در مورد مقصد بعدی خود نیز سخن گفت؛ بله، صنایع لیزری. وی نوشت:

تا زمانی که یادم می‌آید، شیفته ایده استفاده از نور برای نمایش موسیقی بوده‌ام. هنگامی‌که بزرگ‌تر شدم، دوست داشتم تا از نورپردازی در جشنواره EDM و تورهای گوناگون استفاده کنم. حال می‌خواهم که این علاقه را در مسیرهای بزرگ‌تری دنبال نمایم.

همزمان با رفتن این دو نفر، میکسر قصد دارد تا بزرگ‌ترین تغییرات صتعت بازی را انجام دهد. میکسر اکنون سومین سرویس بزرگ استریم بازی (درست پشت سر یوتیوب گوگل و twitch آمازون) است. با وساطت مایکروسافت، این پلتفرم همکاری خود با استریمرهای مشهور مانند تایلر نینجا بلیوینس (Tyler Ninja Blevins) را آغاز کرده‌ است. میکسر پس از اینکه نینجا در مردادماه (August) اعلام کرد که از توییچ جدا شده و به میکسر می‌پیوندد، از یک سرویس استریم کمتر شناخته‌شده به یکی از پر بازدیدترین‌ها تبدیل شد. توییچ چندین سال خانه نینجا بود، اما اکنون وی قصد استریم انحصاری برای میکسر را دارد.

سالسامندی و بوهم تنها نام‌های برجسته ترک‌کننده مایکروسافت نیستد، مایک بارا (Mike Ybarra)، مدیر اجرایی ایکس باکس بعد از ۲۰ سال کار کردن با بخش‌های مختلف مایکروسافت، در حال ترک این شرکت است. وی طی توییتی در ۱۷ مهر (۹ اکتبر) اعلام کرد:

در ایکس باکس روزهای خوشی داشتم و آینده نیز روشن است. از همه اعضای TeamXbox تشکر می‌کنم. عمیقاً به آنچه که انجام داده‌ایم افتخار می‌کنم و برای شما بهترین‌ها را آرزو دارم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.