درخواست ثبت اختراع جدید تسلا به یک صندلی مبتنی بر مایع اشاره دارد - تکفارس 
درخواست ثبت اختراع جدید تسلا به یک صندلی مبتنی بر مایع اشاره دارد - تکفارس 

درخواست ثبت اختراع جدید تسلا به یک صندلی مبتنی بر مایع اشاره دارد

مسلم رفیعی
۱۹ مهر ۱۳۹۸ - 12:15
درخواست ثبت اختراع جدید تسلا به یک صندلی مبتنی بر مایع اشاره دارد - تکفارس 

برای بسیاری از خریداران خودرو، چه آن‌هایی که در حال خرید یک چیز جدید و چه آن‌هایی که قصد خرید آن را دارند، یک ویژگی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها آن را در بالای لیست خود قرار می‌دهند: صندلی‌های گرمایشی. اگر صندلی‌ها دارای عملکرد تهویه باشند، این یک پاداش خواهد بود، زیرا حس خیلی خوبی به رانندگان می‌دهند.

چندین سال است که صندلی‌های گرمایشی تا حد زیادی مشابه یکدیگر عمل می‌کنند، اما تسلا ممکن است که خود را برای معرفی یک پیکربندی بسیار متفاوت از گرم و یا سرد کردن صندلی‌ها آماده کرده باشد. در یک درخواست ثبت اختراع که در تاریخ ۷ مهر (۲۹ سپتامبر) منتشر شده، تسلا یک صندلی مبتنی بر مایع گرم‌شده را توضیح می‌دهد. این صندلی عملکردی مشابه را نیز در رابطه با خنک‌کنندگی ارائه می‌دهد.

چرا فرآیند سیستمی را که در حال حاضر نسبتاً خوب کار می‌کند، تغییر دهیم؟ این صندلی‌های پرشده از مایع می‌توانند به تقویت انرژی تسلا کمک کنند، زیرا آن‌ها به جریان الکتریکی برای گرم کردن یک المنت تکیه ندارند. این صندلی‌ها همچنین به یک پنکه تکیه دارند تا هوا را از صندلی دور کنند و بدین‌شیوه، اثر خنک‌کنندگی خود را ایجاد نمایند. هر دوی این جریانات الکتریکی همان‌طور که شما حدس می‌زنید، به انرژی احتیاج دارند و این مهم در خودروهای الکتریکی، یعنی شارژ کم‌تر برای رانندگی.

این درخواست ثبت اختراع چگونه این صندلی‌های خنک‌کننده و گرمایشی را توصیف می‌کند؟ زیر آن قسمت از صندلی که راننده بر روی آن می‌نشیند یک لایه سیال وجود دارد. یک لایه سیال دیگر نیز در اطراف این لایه وجود خواهد داشت که هنگام روشن کردن حالت سرما یا گرمایشی، پر از مایع سیال می‌شود. یک پمپ، این مایع سیال را از طریق لایه اول زیر صندلی به منظور گرم کردن و یا خنک کردن آن، به طور مساوی به حرکت در می‌آورد.

امیدواریم که هیچ‌کس لایه میانی را نشکند تا ناگهان با یک صندلی خیس مواجه شود. درخواست ثبت این اختراع به پشتیبانی وسیع از این سیستم اشاره می‌کند، اما اگر این اختراع به مرحله تولید برسد، مطمئناً رانندگان بیشتر در مورد محافظت از این وسیله، اطلاعات کسب خواهند کرد.

این اختراع همچنین یک المنت توزیعی را نیز توصیف می‌کند که نقش عنصر گرمایشی یا خنک‌کنندگی را خواهد داشت. تسلا ممکن است که مشغول انتخاب سیستم لوله‌کشی مناسب جهت انتقال مایع گرم یا سرد باشد، ما اطلاعات دقیقی در این باره نداریم. نه متن و نه عکس‌ها، اطلاعات مرتبطی را به‌صورت واضح نشان نمی‌دهند.

همیشه به خاطر داشته باشید که درخواست‌های ثبت اختراع تضمین نمی‌کنند که یک ویژگی مشخص حتماً به تولید می‌رسد. خودروسازان سالانه صدها و یا شاید هزاران اختراع را بایگانی می‌کنند. با این حال، رانندگان همواره ایده نشستن بر روی یک صندلی خنک در هوای گرم را دوست دارند. در واقع چرم، زیاد مناسب بدن عرق‌ کرده نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید