XC۴۰ اولین خودروی شرکت ولوو است که از سیستم سرگرمی اندرویدی بهره می‌برد - تکفارس 
XC۴۰ اولین خودروی شرکت ولوو است که از سیستم سرگرمی اندرویدی بهره می‌برد - تکفارس 

XC۴۰ اولین خودروی شرکت ولوو است که از سیستم سرگرمی اندرویدی بهره می‌برد

مسلم رفیعی
۱۹ مهر ۱۳۹۸ - 10:30
XC۴۰ اولین خودروی شرکت ولوو است که از سیستم سرگرمی اندرویدی بهره می‌برد - تکفارس 

Polestar 2 ممکن است که اولین سیستم سرگرمی اندرویدمحور گروه ولوو را در اختیار داشته باشد، اما اولین خودروی این شرکت که این فناوری را به نمایش می‌گذارد؛ در واقع بیشتر درون‌گرا است. ولوو در روز چهارشنبه گفت که مدل الکتریکی XC۴۰ از یک سیستم سرگرمی اندرویدی که شامل چیدمان و گرافیک منحصربه‌فرد جهت جداسازی آن از شاسی‌بلند XC۴۰ می‌‌شود، بهره خواهد برد.

این یکی از تغییراتی است که خودروی الکتریکیXC۴۰ هنگامی که جاده‌ها را طی می‌کند، از آن برخوردار خواهد بود اما بدون شک، سیستم سرگرمی اندرویدی یک تمایز بزرگ است. نه‌تنها سیستم‌عامل متن‌باز گوگل نیازهای این ماشین را تأمین می‌کند، بلکه  تعدادی از تکنولوژی‌های گوگل نیز در این خودرو قرار داده شده‌اند. گوگل پلی استور، گوگل مپس و دستیار صوتی گوگل همگی آماده کمک به رانندگان خودری الکتریکی XC۴۰ هستند.

ولوو اولین شرکت خودروسازی بود که در سال ۲۰۱۷ یک سیستم سرگرمی مبتنی بر اندروید را به کار گرفت. هر دو شرکت پس از آن، طی چندین سال گذشته شراکت خود را توسعه داده‌اند. ولوو گفت که این یک سیستم سرگرمی خودرویی با رابط کاربری بسیار دوست‌داشتنی است و بسیاری ار مردم می‌توانند با استفاده از تلفن‌های هوشمند خود از آن استفاده کنند. این فناوری همچنین با انجام عملیات ایمن در حین رانندگی سازگار است.

دستیار صوتی گوگل می‌تواند فرمان‌هایی مانند تنظیم دمای اتاقک و یا دریافت یک فهرست پخش از اسپاتیفای را انجام دهد. فروشگاه پلی استور شرکت گوگل نیز چندین اپلیکیشن مختص به این ماشین را ارائه خواهد کرد و همچنین گوگل مپس نیز یک سیستم ناوبری آنی را به‌همراه پشتیبانی از چراغ‌های راهنمایی فراهم خواهد نمود. به نظر می‌رسد که روزهای سیستم ناوبری کارخانه‌ای در حال نزدیک شدن هستند و این عمل نیز به سرعت صورت خواهد گرفت.

همان سیستم نیز در خودروی الکتریکی Polestar ۲ یافت خواهد شد، هر چند که این ماشین از یک طراحی گرافیکی منحصربه‌فرد بهره خواهد برد. به مشتریان احتمالی آینده Polestar 2 یا XC40 باید بگوییم که همه چیز به اپل ختم می‌شود. سیستم سرگرمی این شرکت همچنان از Apple CarPlay پشتیبانی می‌نماید.

ولوو قصد دارد تا در ۲۴ مهر (۱۶ اکتبر) XC40 را به نمایش بگذارد. سپس ما می‌توانیم اطلاعات بیشتری را در مورد باتری، دامنه و مشخصه‌های دیگر این خودرو کسب نماییم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.