بهترین لپ‌تاپ‌های دانشگاهی سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
بهترین لپ‌تاپ‌های دانشگاهی سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

بهترین لپ‌تاپ‌های دانشگاهی سال ۲۰۱۹

هادی اسماعیل‌زاده
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - 17:01
بهترین لپ‌تاپ‌های دانشگاهی سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

چه از لپ‌تاپ برای یادداشت‌برداری در کلاس استفاده کنید و چه برای تماشای ویدئو‌های یوتیوب، در هر صورت برای انتخاب بهترین لپ‌تاپ برای دانشگاه، باید به صورت آگاهانه تصمیم‌گیری کنید. در حال حاضر می‌توانید با بودجه‌ای بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار، لپ‌تاپ‌هایی در سطح ورودی را برای دانشجویان دانشگاه خریداری کرد با این وجود ما معتقدیم که برای داشتن لپ‌تاپی با عمر باتری بیشتر و عملکرد بهتر، ارزش دارد کمی بیشتر هزینه کنیم. در این لیست بر اساس تجربه شخصی خود و تست‌های بنچمارک، به معرفی بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانشجویان کالج، دانشگاه و حتی دانش‌آموزان دبیرستانی خواهیم پرداخت.

اکثر لپ‌تاپ‌هایی که ما آن‌ها را برای تجربه دانشگاهیی مناسب دانسته‌ایم، حدودا ۵۰۰ دلار و یا بیشتر هزینه دارند. در صورتی بودجه شما محدود است و به دنبال چیزی ارزان‌تر هستید (و یا به دنبال جایگزینی برای ویندوز مایکروسافت و مک اپل هستید) در این صورت شاید بهتر باشد که به کروم‌بوک‌ها فکر کنید. اگرچه قیمت آن‌ها کمتر است، با این وجود جهت انجام کارهای ساده‌ی دانشجویی با لپ‌تاپ مانند ارسال ایمیل، دسترسی به اینترنت، ایجاد اسناد و یا کار با صفحات گسترده بسیار مناسب است؛ مخصوصا اگر تجربه کار با برنامه‌های گوگل را داشته باشید.

بهترین لپ‌تاپ مک

اپل مک بوک ایر (Apple MacBook Air) (2018)

بهترین لپ‌تاپ‌های دانشگاهی سال ۲۰۱۹ - تکفارس در سال ۲۰۱۸، اپل نسخه جدید USB Type-C از مک‌بوک ایر را که همیشه موردتوجه دانشجویان کالج بوده است، معرفی کرد. این لپ‌تاپ با صفحه نمایش Retina، تاچ آیدی و پورت نوع c یو اس بی، ارتقا یافته است. در حال حاضر تخفیفی که این لپ‌تاپ خورده است، تنها ۵۰ دلار از کمترین قیمتی که برای این لپ‌تاپ دیده‌ایم، کمتر است و قیمت آن با مدل جدیدی که در ماه جولای عرضه شد، تقریبا یکسان است و تفاوتش این است که از فناوری صفحه نمایش True Tone اپل برخوردار نیست. اما با خرید این لپتاپ، شما یک پردازنده اینتل (Intel Core i5)، ۸ گیگابایت مموری و حافظه SSD به میزان ۱۲۸ گیگ دریافت خواهید کرد که نسبت به نمونه مشابه آن در مدل جدید، سریع‌تر است. در حال حاضر می‌توانید این لپ‌تاپ را با قیمتی در حدود ۱۱۰۰ دلار تهیه نمایید.

بهترین لپ‌تاپ ویندوز

دِل اکس‌پی‌اس ۱۳ (Dell XPS 13)

بهترین لپ‌تاپ‌های دانشگاهی سال ۲۰۱۹ - تکفارس اگر به سیستم‌عامل ویندوز متعهد هستید و در عین حال به دنبال تناسبی از قابلیت حمل، توان و قیمت هستید، سخت است که لپ‌تاپی بهتر از اکس‌پی‌اس ۱۳ را برای شما پیدا کرد. این لپ‌تاپ جذاب و بسیار باریک است و گزینه‌های شخصی‌سازی بسیاری را در زمینه قیمت ارائه می‌دهد. دِل همچنین نسخه‌ی ۱۵ اینچی این لپتاپ را نیز ارائه کرده است و قیمت هر دو نسخه‌ی این لپ‌تاپ با حدودا ۱۰۰۰ دلار شروع می‌شود. در حال حاضر این لپ‌تاپ با مشخصات پردازنده Intel Core i7، مموری ۱۶ گیگ و SSD 512 گیگابایت، با قیمت حدودی ۱۶۰۰ دلار در آمازون به فروش می‌رسد.

بهترین لپ‌تاپ برای ویندوزهای ۲ در ۱

مایکروسافت سرفیس پرو ۶ (Microsoft Surface Pro 6)

سرفیس پرو برای دستگاه‌های ویندوزی که هم به عنوان لپ‌تاپ و هم به عنوان تبلت کار می‌کنند، تبدیل به یک استاندارد شده‌اند هر چند که آن‌ها تبلت‌های بهتری هستند تا لپ‌تاپ. (اگر به دنبال عکس این موضوع هستید، باید به دستگاه‌های لنوو یوگا اشاره کنیم که ۲ در ۱ هستند و بیشتر لپ‌تاپ‌های بهتری نسبت به تبلت به شمار می‌روند.)

برای کسانی که بودجه‌ای کمتر از ۸۰۰ دلار دارند، آمازون در حال حاضر پیشنهاد مناسبی برای فروش یک سرفیس پرو ۶ به همراه یک کاور تایپ ارائه داده است. در نظر داشته باشید که مایکروسافت به تازگی و در رویداد دوم اکتبر، تعدادی سرفیس جدید معرفی کرده است.

بهترین لپ‌تاپ برای گیمرهای معمولی

Razer Blade Stealth

بی‌پرده بگویم؛ این لپ‌تاپ جزو بهترین جایگزین‌های مک‌بوک پرو با سیستم‌عامل ویندوز است. اگر چه Razer به تازگی نسخه‌ی جدیدی که از چیپست آیس لیک اینتل بهره می‌برد را معرفی کرده است، با این وجود تخفیف ۵۰۰ دلاری نسخه‌ی قبلی در فروشگاه Best Buy، خرید آن را به معامله‌ای سودمند بدل کرده است. در نظر داشته باشید که نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی این لپ‌تاپ با ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD و قیمت ۱۵۰۰ دلار نیز در حال فروش است.

بهترین کروم‌بوک ۱۵٫۶ اینچی با قابلیت تبدیل

لنوو یوگا کروم‌بوک C630 (Lenovo Yoga Chromebook C630)

کروم‌بوک یوگا C630 یک لپ‌تاپ دانشجویی نسبتا ارزان قیمت و عالی است که می‌توان به عنوان تبلتی بزرگ نیز از آن استفاده کرد. این لپ‌تاپ از صفحه نمایش خیره‌کننده ۴K برخوردار است و عملکردی بسیار خوبی در انجام کارهای روزمره و وظایف حوزه سرگرمی از خود نشان می‌دهد. این لپ‌تاپ نسخه کروم‌بوک لپ‌تاپ بسیار عالی لنوو C930 است که یکی از دستگاه‌های قابل تبدیل محبوب به شمار می‌رود و قیمتی در حدود ۱۰۰ دلار بیشتر دارد. شما می‌توانید این لپ‌تاپ را با قیمتی در حدود ۶۰۰ دلار از آمازون خریداری کنید.

بهترین انتخاب برای گیمرهای حرفه‌ای

Asus ROG Zephyrus S

از نقاط قوت Zephyrus S می‌توان به صفحه نمایش اچ دی و ۱۵٫۶ اینچی آن و صفحه کیبورد با نور پس زمینه اشاره کرد. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ مخصوص بازی هستید، این سیستم نسبت به قیمت خود، عملکردی پایدار در اجرای بازی‌ها نمایش می‌دهد. شما با قیمتی حدود ۱۴۰۰ دلار، یک لپ‌تاپ مخصوص بازی با پردازنده Intel Core i7، کارت گرافیک GeForce GTX 1070 و رم ۱۶ گیگابایت DDR4 در کنار ۵۱۲ گیگ حافظه SSD دریافت خواهید کرد. با این وجود این لپ‌تاپ در تست عمر باتری ما، ۴ ساعت بیشتر دوام نیاورد بنابراین دوام باتری جزو نقاط قوت آن نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید