تسلا با ایجاد کارخانه تولید باتری مختص به خود، قصد کنار گذاشتن LG Chem را دارد - تکفارس 
تسلا با ایجاد کارخانه تولید باتری مختص به خود، قصد کنار گذاشتن LG Chem را دارد - تکفارس 

تسلا با ایجاد کارخانه تولید باتری مختص به خود، قصد کنار گذاشتن LG Chem را دارد

مسلم رفیعی
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - 12:00
تسلا با ایجاد کارخانه تولید باتری مختص به خود، قصد کنار گذاشتن LG Chem را دارد - تکفارس 

تقریباً همه می‌دانند که بهترین راه برای صرفه‌جویی در هزینه‌های یک پروژه، حدالامکان انجام کارها توسط خودتان است. پس از کمبودهای مرتبط با تولید خودرو در اوایل سال جاری، تسلا تصمیم گرفت تا شرکت مهندسی و باتری‌سازی کانادایی یعنی Hibar Systems را به مالکیت خود درآورد.

در ۱۰ مهر (دوم اکتبر)، Hiber Systems برای اولین بار در بایگانی رسمی فدرال کانادا، در فهرست شرکت‌های تابعه تسلا قرار گرفت. سال گذشته، Hiber Systems دو میلیون دلار را جهت طراحی کامپیوتری یک باتری لیتیوم-یونی سرعت بالا در ریچموند هیل کانادا، از جانب شورای پژوهشی برنامه‌های کمکی تحقیقات صنعتی کانادا (NRC IRAP) دریافت کرده بود. در حالی که وب‌سایت این شرکت اکنون چیزی جز یک صفحه سفید حاوی جزئیات تماس نیست، اما پیش‌تر این پروژه را به‌طور خلاصه این‌گونه شرح داده بود:

۲ میلیون دلار برای پشتیبانی از توسعه سیستم ساخت باتری‌های لیتیوم – یونی دارای سرعت بالا، جهت برآورده‌کردن تقاضای فزاینده بازار در رابطه با راه‌حل‌های ذخیره‌سازی انرژی الکتریکی.

این شرکت پیش‌تر نیز یک معامله تحقیقاتی مرتبط با باتری‌ها را با جف دان (Jeff Dahn) ترتیب داده و همچنین اقدام به تشکیل گروه NSERC/Tesla Canada Industrial Research و احداث یک آزمایشگاه پژوهشی در نزدیکی هالیفاکس نوا اسکوشیا کرده بود.

از آن زمان به بعد، این شرکت کارخانه Maxwell را که سازنده باتری‌های عظیم با استفاده از فناوری جدید الکترودهای خشک بود، خریداری کرده‌ است. فناوری الکترودهای خشک شرکت ماکسول، تراکم باتری‌ها را از ۴۰ تا ۱۴۰ درصد افزایش می‌دهد، که این پیشرفت باید ماشین‌های تسلا را بهبود بخشد و چون از حلال‌ها استفاده نمی‌کند، درنتیجه بیشترین سازگاری را نیز با محیط‌زیست دارا است.

تصرف یک شرکت مرتبط با  تجهیزات تولید باتری‌های الکتریکی نه‌تنها تأمین پایدار این قطعات را تضمین می‌کند، بلکه باعث ایجاد فرصتی برای تولید باتری‌های لیتیوم-یونی باکیفیت‌تر و در عین حال، ارزان‌تر خواهد شد. جزئیات بیشتر در روز تحقیقات باتری و نیرومحرکه، در اوایل سال آینده آشکار خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید