در نسخه جدید مرورگر گوگل کروم تب‌های خود را با رنگ‌های دلخواه شخصی سازی کنید - تکفارس 
در نسخه جدید مرورگر گوگل کروم تب‌های خود را با رنگ‌های دلخواه شخصی سازی کنید - تکفارس 

در نسخه جدید مرورگر گوگل کروم تب‌های خود را با رنگ‌های دلخواه شخصی سازی کنید

مهدی داوری
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 20:30
در نسخه جدید مرورگر گوگل کروم تب‌های خود را با رنگ‌های دلخواه شخصی سازی کنید - تکفارس 

مرورگر گوگل کروم به عنوان یکی از بهترین مرورگرهای حال حاضر صنعت تکنولوژی شناخته می‌شود. مرورگری که همواره با بروزرسانی‌های خود سعی کرده تا ویژگی‌های جذاب و جدید و تکرار نشده‌ای را به مخاطبین خود هدیه بدهد.

بدون شک ورود کمپانی گوگل به بازار تولید اپلیکیشن‌های مرورگر وب یکی از انقلاب‌های این حوزه از برنامه‌های کاربردی بود. در ۲ سپتامبر سال ۲۰۰۸ (۱۲ شهریور ۱۳۸۷) کمپانی گوگل تصمیم گرفت که بالاخره مرورگر رایگان خود را که مدت بسیار زیادی از تولید آن گذشته بود به صورت آزمایشی برای کاربران ویندوز عرضه کند.

این مرورگر جدید که گوگل کروم نام داشت در عرضه ابتدایی به صورت نسخه آزمایشی در بیش از صد کشور دنیا در دسترس کاربران قرار گرفت تا کاربرانی که سیستم عامل ویندوز مایکروسافت روی کامپیوترهای شخصی آن‌ها نصب است بتوانند از این مرورگر استفاده کنند.

گوگل کروم به دلیل امنیت، سرعت، سهولت در استفاده و ثبات خیلی سریع توانست خود را در میان مرورگرهای وب به شهرت برساند.

البته که گوگل کروم تفاوت بسیار زیادی با سایر مرورگرها ندارد اما با توجه به قدرت این مرورگر که مبتنی بر جاوا اسکریپت است این مرورگر توانست تجربه لذت بخشی از وب گردی را برای کاربران خود ایجاد کند.

قابلیت افزودن افزونه‌های مختلف به این مروگر که به کارایی و توانایی‌های گوگل کروم می‌افزاید یکی از دلایلی است که باعث محبوبیت کروم در میان کاربران شده.

از ویژگی‌های مثبتی که در مرورگر گوگل کروم شاهد آن هستیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود قابلیت نشانه گذاری برای صفحات وب تا برای دفعات بعدی که قصد داریم دوباره آن سایت‌ها را بررسی کنیم بتوانیم به سرعت این کار را انجام دهیم.
  • در نسخه مخصوص گوشی‌های هوشمند این مرورگر شاهد بارگذاری وب سایت‌ها به شکل واکنش گرا خواهیم بود که باعث می‌شود اطلاعات داخل سایت بر اساس اندازه صفحه نمایش گوشی هوشمند شما تغییر کند تا بتوانید تجربه خوبی از مطالعه سایت داشته باشید.
  • با اتصال مرورگر گوگل کروم خود به حساب جیمیل می‌توانید تمام اطلاعات خود را ذخیره کنید و هر زمان که لازم بود این اطلاعات را از جمله سایت‌های نشانه گذاری شده، تاریخچه جستجو و رمزهای ذخیره شده خود را برگردانید.
  • وجود قابلیت ناشناس که شما می‌توانید در آن به وب گردی بپردازید و تمامی اطلاعات شما بعد از بستن پنجره مرورگر گوگل کروم به شکل کامل پاک خواهد شد.

هر فردی که سیستم عامل جدید خود را روی کامپیوتر شخصی‌اش نصب می‌کند یکی از اولین کارهایی که انجام می‌دهد نصب مرورگر گوگل کروم است چون با استفاده از این مرورگر می‌توان به راحتی به سایت‌های مختلف رفت و با سرعت سایر نرم‌افزارهای لازم را دانلود و نصب کرد.

شاید حالا متوجه شده باشید که چرا مرورگر گوگل کروم به این اندازه محبوب است و چرا در هر لیستی از بهترین مرورگرها باید نام کروم را در صدر لیست دید.

حالا اما کمپانی گوگل در جدیدترین بروزرسانی خود تصمیم گرفته تا ویژگی‌های جدیدی به تب‌های مرورگر گوگل کروم اضافه کند.

ویژگی‌هایی که علاوه بر بعد شخصی سازی و زیبایی می‌تواند برای کاربرانی که هر رنگ و هر اسمی در سیستم آن‌ها و برنامه‌هایشان مفهوم و معنی خاصی دارد مفید باشد تا بتوانند بهینه تر از قبل با مرورگر گوگل کروم خود کار و در اینترنت وبگردی کنند.

کمپانی گوگل در حال کار روی ویژگی به نام Tab Groups برای مرورگر کروم است. ویژگی که این امکان را به کاربران می‌دهد تا برگه‌های و تب‌های مختلفی را برای اهداف گوناگون گروه بندی و دسته بندی کنند.

البته در حال حاضر این ویژگی در نسخه کروم (v77) موجود است اما بسیار ناچیز است و با چیزی که گوگل قصد دارد آن را پیاده سازی کند فاصله بسیار زیادی دارد.

کاربران کروم به هیچ وجه امکان سفارشی کردن رنگ‌ها یا نام گذاری روی برگه‌ها و تب‌های خود را فراتر از چند گروه ندارند و استفاده از آن نیز بسیار ناخوشایند است و از لحاظ رابط کاربری جذابیتی برای کاربران ندارد تا از این ویژگی استفاده کنند و بتواند برگه‌ها و تب‌ها را مطابق با سلیقه خود شخصی سازی کنند و استفاده از این ویژگی نیز تنها برای نیم ساعت قابل تحمل است و بعد از آن حسابی شما را خسته و عصبانی می‌کند.

کمپانی گوگل اما به بازخوردهای بدست آمده از این ویژگی در نسخه کروم (v77) متوجه شده است که نیاز دارد تا بهبودهای زیادی روی این ویژگی بدهد تا همه کاربران بتوانند از این قابلیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و بهترین نوع شخصی سازی و طبقه بندی برگه‌ها و تب‌ها را تجربه کنند و در نتیجه همه این موارد را در نسخه بتا مرورگر گوگل کروم اصلاح کرده و رابط کاربر را کمی بهتر کرده است تا به نسبت رابط کاربری قبلی قابل تحمل تر و کار با آن آسان تر بباشد.

گوگل سعی کرده تا در این رابط کاربری جدید به جای استفاده از رابطی پیچیده به متریال تم خود روی بیاورد و کاری کند تا استفاده از محصول نهایی برای کاربران راحت تر و لذت بخش تر از پیش باشد.

در تصویر پایین می‌توانید شخصی سازی ظاهری گروه‌های ایجاد شده از برگه‌ها و تب‌ها را مشاهده کنید که به راحتی نام گذاری شده و تغییر رنگ می‌دهند.

به نظر می‌رسد با توجه به تغییرات تازه‌ای که گوگل روی مرورگر گوگل کروم داده است گروه‌های برگه‌ها و تب‌ها در کروم و شخصی سازی آن‌ها به صورت دلخواه به عنوان یک ویژگی واقعاً مفید شناخته شود و بیش از الان در حال رشد باشد. اگر این ویژگی جدید در نسخه بتا بدون مشکل عمل کند و کاربران بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند و شاهد بازخوردهای مثبتی باشیم احتمال این است که بعد از چند هفته آزمایش این ویژگی جدید روی نسخه بتا با سرعت شاهد اضافه شدن آن در نسخه اصلی مرورگر گوگل کروم باشیم.

اما باید منتظر ماند تا ببینم آیا بهبود رابط کاربری باعث می‌شود تا مخاطبین و کاربران گوگل کروم با این ویژگی به سرعت ارتباط برقرار کنند و برگه‌ها و تب‌های خود را با استفاده از این ویژگی تازه شخصی سازی کنند یا بعد از مدتی شاهد حذف آن به دلیل استقبال نکردن کاربران از آن باشیم.

همه چیز به این بستگی دارد که کار با این ویژگی تا چه اندازه کاربردی و کاربرپسند است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید