مسافرت هلی‌کوپتری اوبر در دسترس همه قرار گرفت - تکفارس 
مسافرت هلی‌کوپتری اوبر در دسترس همه قرار گرفت - تکفارس 

مسافرت هلی‌کوپتری اوبر در دسترس همه قرار گرفت

سجاد اسدی
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 08:30
مسافرت هلی‌کوپتری اوبر در دسترس همه قرار گرفت - تکفارس 

ابتدای سال جاری، شرکت اوبر شروع به ارائه خدمات حمل و نقل با هلی‌کوپتر کرد. کاربران می‌توانستند مسافتی بین منهتن تا فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی را انتخاب کنند. این سفر‌ها برای هر شخص حداقل ۲۰۰ دلار هزینه دارد و حالا این قابلیت برای همه کاربران در دسترس است.

البته کاربران نمیتوانند انتظار داشته باشند که اوبر با هلی‌کوپتر به محل مورد نظر آنها آمده و برای مثال آن‌ها را از خانه‌هایشان سوار کند! این سرویس شامل یک سفر زمینی تا هلی‌پد (محل فرود و پرواز هلی‌کوپتر) در منهتن می‌باشد، سپس مسافر یک پرواز هشت دقیقه‌ای با هلی‌کوپتر خواهد داشت و پس از آن یک سفر زمینی دیگر تا ترمینال مقصد نیز ارائه می‌شود. این سرویس اوبر که به اوبر کوپتر معروف است از روزهای دوشنبه تا جمعه در ساعات پیک ترافیک در دسترس است. براساس خواسته‌های مسافرین، قیمت‌ها می‌تواند تا ۲۲۵ دلار برای هر نفر افزایش یابد.

نگاه شرکت اوبر به ارائه خدمات با هلی‌کوپتر در واقع یک نوع فرصت‌طلبی است تا از این طریق شرکت اوبر بتواند با جمع آوری اطلاعات مورد نیاز، شرایط لازم برای برقراری کامل سفر‌های هوایی موسوم به تاکسی هوایی را توسط وسایل نقلیه هوایی سبک و الکتریکی تا سال ۲۰۲۳ فراهم کند. این نوع از وسایل نقلیه هوایی هنوز به مرحله تجاری‌سازی نرسیده‌اند، برای همین در حال حاضر شرکت اوبر از هلی‌کوپتر‌ها برای سفرهای هوایی خود استفاده می‌کند. اوبر کوپتر توسط شرکتی با نام HeliFlite ارائه می‌شود که همین شرکت مسافرت‌های هوایی بین منهتن تا همپتون را نیز برعهده می‌گیرد.

اریک الیسون، رئیس بخش مسافرت‌های هوایی اوبر گفته است:

این اقدام، اولین گام ما برای حرکت در مسیر ایجاد شبکه اوبر هوایی است.

به نظر می‌رسد که هدف ارائه این سرویس توسط شرکت اوبر، صرفه جویی در زمان است. اما رویترز گزارش داده که این سرویس در مجموع ۷۰ دقیقه زمان می‌برد؛ مسافرتی که شامل دو سفر اوبر و یک بار سوار شدن در مترو می‌شود. این تقریباً همان مدت زمانی است که با تاکسی می‌توان از مرکز منهتن به مقصد مورد نظر رفت. البته اوبر اصرار دارد که رویترز در این رابطه محاسبه کاملی انجام نداده است، چرا که این سرویس مخصوص آن دسته از مشتریان اوبر است که در قسمت جنوبی منهتن و در مجاورت هلی‌پد هستند. به بیان دیگر، اوبر کوپتر تنها در صورتی باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود که شما در قسمت جنوبی منهتن باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.