آیفون اس‌ای جدید شبیه به آیفون ۸ اما به سخت‌افزار آیفون ۱۱ مجهز است - تکفارس 
آیفون اس‌ای جدید شبیه به آیفون ۸ اما به سخت‌افزار آیفون ۱۱ مجهز است - تکفارس 

آیفون اس‌ای جدید شبیه به آیفون ۸ اما به سخت‌افزار آیفون ۱۱ مجهز است

مسلم رفیعی
۱۲ مهر ۱۳۹۸ - 12:30
آیفون اس‌ای جدید شبیه به آیفون ۸ اما به سخت‌افزار آیفون ۱۱ مجهز است - تکفارس 

شایعات مربوط به آیفون اس‌ای ۲ (iPhone SE 2) پس از گفته‌های مینگ – چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیلگر باسابقه و قابل‌اعتماد اپل که به‌تازگی اعلام کرده بود که اپل در اوایل سال ۲۰۲۰ این گوشی جدید را عرضه خواهد کرد، دوباره قوت گرفتند.  در حالی که شایعه قبلی آیفون اس‌ای ۲ پخش شده‌ است، اما این گفته جدید همراه با سایر جزئیات مربوط به طراحی فرضی این گوشی از جانب کو، در گزارش اخیر Nikkei که اطلاعات مشابهی را منعکس می‌کند، تأیید شده است.

کو پیش‌بینی می‌کند که جانشین آیفون اس‌ای ۲۰۱۶ ممکن است بیشتر شبیه به آیفون ۸ باشد تا آیفون ۵٫ همین ویژگی می‌تواند یک ظاهر مدرن‌تر به این گوشی کوچک و میان‌رده اپل دهد. شاید طراحی آن شبیه به مدل‌های جدید باشد، اما به هر حال امکان دارد که برخی از ویژگی‌های آیفون‌های قدیمی مانند حسگر اثرانگشت Touch ID و حاشیه‌های بالا و پایین نیز در این مدل احتمالی حضور داشته باشند. ماه گذشته خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که مدل ارزان قیمت بعدی اپل، شبیه به آیفون ۸ بوده و همچنین از Touch ID نیر بهره می‌برد.

در مورد عملکرد، کو خاطرنشان می‌کند که این گوشی ۲۰۲۰ ممکن است که به یک پردازنده A۱۳ و ۳ گیگابایت حافظه RAM مجهز باشد؛ کم‌ و بیش مشابه آنچه که در آیفون ۱۱ موجود است. این گجت می‌تواند یک تلفن کوچک و قوی باشد؛ دو مشخصه که بسیاری از افراد از یک گوشی هوشمند توقع دارند اما در حال حاضر از آن محروم هستند. البته این گوشی هوشمند به اندازه آیفون اس‌ای ۲۰۱۶ کوچک و کاربرپسند نخواهد بود.

چیزی که هنوز درباره این دستگاه جدید روشن نشده، قیمت آن است. خصیصه رقابتی اصلی آیفون اس‌ای، قیمت ۳۹۹ دلاری آن بود؛ یعنی همان قیمتی که به اپل کمک کرد تا به مشتریانی دست یابد که یا نمی‌خواستند صدها دلار را برای خرید یک تلفن پرچم‌دار هزینه کنند و یا اینکه استطاعت مالی این کار را نداشتند. اما با توجه به سخت‌افزارهایی که احتمال می‌رود در این گوشی جدید قرار گیرند، سخت است که باور کنیم این گجت نیز با همان قیمت عرضه خواهد شد.

اوایل سال گذشته، کو ادعا کرد که آیفون اس‌ای ۲ عرضه نخواهد شد و یا اینکه حداقل در سال ۲۰۱۸ شاهد این اقدام از سوی اپل نخواهیم بود. این آخرین سخنانی نبود که آن سال در رابطه با این دستگاه شنیدیم، اما همه چیز آرام گرفت. مشکل است که در این لحظه یه شما بگوییم که آیفون اس‌ای ۲ عرضه خواهد شد، اما به نظر می‌رسد که شایعات در مورد جزئیات کلیدی باهم توافق‌نظر دارند، بنابراین ممکن است که به‌زودی خبرهای بیشتری را دریافت نماییم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید