نوکیا اولین آزمایشگاه اروپایی شبکه ۵G خود را تأسیس نمود - تکفارس 
نوکیا اولین آزمایشگاه اروپایی شبکه ۵G خود را تأسیس نمود - تکفارس 

نوکیا اولین آزمایشگاه اروپایی شبکه ۵G خود را تأسیس نمود

مسلم رفیعی
۱۱ مهر ۱۳۹۸ - 12:15
نوکیا اولین آزمایشگاه اروپایی شبکه ۵G خود را تأسیس نمود - تکفارس 

شرکت سازنده تجهیزات ارتباطی یعنی نوکیا، یک آزمایشگاه شبکه ۵G را در مقر جهانی خود یعنی اسپوی فنلاند افتتاح کرده است. این اقدام باعث می‌شود تا مشتریان بتوانند تجهیزات، نرم‌افزار و خدمات ۵G این شرکت را تجربه کنند.

این آزمایشگاه که ۵G Future X Lab نامیده می‌شود، به‌عنوان یک پلتفرم نوآوری جهت تحقیقات داخلی نوکیا، توسعه نمونه‌های اولیه و آزمایش‌ کردن تأسیس شده، و همچنین به این شرکت امکان خواهد داد تا تحقیقات خود را گسترده‌تر نماید. مارکوس ولدان (Marcus Weldon) رئیس Nokia Bell Labs و همچنین مدیر ارشد فناوری این شرکت می‌گوید:

The Future X Lab یک سازه گسترده متشکل از شبکه ۵G به‌هم پیوسته است و مشتریان را قادر می‌سازد تا چگونگی عملکرد این شبکه بازسازی شده را در زمینه تأخیر، ظرفیت، قابلیت اطمینان و امنیت را تجربه کرده و همزمان هم کاهش هزینه‌های کلی مالکیت را مشاهده کنند.

این آزمایشگاه قدرت خود را از یک هسته مرکزی انطباقی؛ که نوکیا آن را فناوری دسترسی سریع به یک هسته ابری منصفانه می‌نامد، به دست خواهد آورد. این فناوری به اپراتورها امکان استقرار خدمات پهنای باند وسیع را در فن‌آوری‌های مختلف خواهد داد.

این آزمایشگاه همچنین یک مرکز خدماتی را ارائه می‌کند که مطابق با سخنان نوکیا، می‌تواند ارزش محصولات مبتنی بر ۵G  را از طریق پیکربندی شبکه‌های فعال، در انواع مختلف اتوماسیون‌های صنعتی و خانگی،‌ اندازه‌گیری کند. این دومین آزمایشگاه شبکه ۵G نوکیا است. این شرکت یک سال پیش، یک مرکز تحقیقاتی دیگر را در مقر نوکیا واقع در نیوجرسی تأسیس کرده بود.

اوایل این ماه، نوکیا همکاری خود را با شرکت مخابراتی ژاپنی NTT DoCoMo و همچنین شرکت اتوماسیون صنعتی Omron، جهت انجام آزمایش‌ها شبکه ۵G اعلام کرد. این آزمایش به‌دنبال ترکیب فناوری ۵G و هوش مصنوعی جهت نظارت آنی بر کارگران است.
نوکیا اظهار کرد که:

اپراتورهای دستگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی زیرنظر گرفته شده و همچنین عملکرد آن‌ها نیز بر اساس تجزیه‌و‌تحلیل حرکاتشان اندازه‌گیری خواهد شد.

نوکیا در این اواخر رشد خوبی را تجربه کرده است. این شرکت فنلاندی در گزارش منتهی به فصل دوم سال ۲۰۱۹ میلادی خود، افزایش ۷ درصدی فروش خالص سالانه را اعلام نموده است. این شرکت همچنین گزارش داد که ۹ شبکه فعال ۵G را راه‌اندازی کرده و همچنین ۴۵ معامله تجاری مرتبط را تا تیرماه (جولای) امسال به امضاء رسانیده‌ است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید