بهبودهایی در HP Spectre x360 13 اعمال شده‌اند - تکفارس 
بهبودهایی در HP Spectre x360 13 اعمال شده‌اند - تکفارس 

بهبودهایی در HP Spectre x360 13 اعمال شده‌اند

مسلم رفیعی
۹ مهر ۱۳۹۸ - 13:00
بهبودهایی در HP Spectre x360 13 اعمال شده‌اند - تکفارس 

HP Spectre x360 13 در سال ۲۰۱۹ یک تغییر نسبتاً اساسی کرده اما هنوز در خیلی از جنبه‌ها به اصول Spectre وفادار مانده است. این محصول ویژه، لبه‌های صیقل‌یافته‌، دکمه پاور هوشمندانه و همچنین یک درگاه USB-C را در گوشه‌های خود جای داده است. اما HP مقدار زیادی از افراط‌های طراحی قدیمی را حذف کرده‌ و بدین‌شیوه آخرین مدل این لپ‌تاپ کوچک‌تر شده است. با این حال، وقتی که از آن استفاده می‌کنید، احساس می‌کنید که بزرگ‌تر شده است. تاچ‌پد این مدل از نوع Synaptics است و به نفع کاربران Windows Precision طراحی شده و از این لحاظ، عملکردی مشابه HP Envy را که در اوایل امسال معرفی شد، دارد.

یکی از تغییرات چشمگیر این لپ‌تاپ کاهش حاشیه بالا و پایین نمایشگر آن است که منجر به نسبت ۹۰درصدی صفحه‌نمایش به بدنه شده است. حاشیه بالایی این محصول ۵٫۸ میلی‌متر ضخامت دارد و به نظر می‌رسد که آن‌قدر نازک باشد که نتواند یک دوربین وب‌کمی را در خود جای دهد. اما HP کوچک‌ترین دوربین مادون‌قرمزی جهان را که از قابلیت Windows Hello نیز پشتیبانی می‌نماید، برای قرارگیری در این حاشیه‌های باریک مهندسی کرده است. ضخامت این دوربین ۲.۲ میلی‌متربوده و در حالی که طراحی بسیار تاثیرگذاری دارد، اما سخت است که باور کنیم که کیفیت تصویر خوبی را ارائه خواهد کرد.

شاسی این مدل جدید در حدود ۲۳ میلی‌متر باریک‌تر از نمونه سال گذشته است و همین موضوع در دست گرفتن و جابه‌جایی آن را آسان‌تر نموده است. این محصول فضای کمتری را از میز کار شما به خود اختصاص می‌دهد و همچنین در سینی صندلی هواپیما یا قطار نیز راحت‌تر جای خواهد گرفت. خوشبختانه این محصول هنوزهم فضای کافی برای چیدمان همان صفحه‌کلید پیشین به‌علاوه یک کلید بی‌صدا کردن میکروفن را ارائه می‌دهد، اگرچه که تاچ‌پد آن کمی کوچکتر شده است.

اکنون شما می‌توانید که به یک صفحه‌نمایش OLED با وضوح ۴K دسترسی داشته باشید، که این ویژگی از مدل HP Spectre x360 15 الهام گرفته شده است. نمایشگر ایت دستگاه ظاهری شبیه به چیپس دارد و همچنین توانایی نمایش مناسب نقاط مشکی و نیز یک کنتراست عالی را دارا است. مدل نمایشگاهی این لپ‌تاپ، نورهای طبیعی را از خود ساطع می‌کرد و نمایشگر آن، از هر زاویه‌ای تصویری مناسب را ارائه می‌داد.

ویژگی جدید Display Control به منظور کمک به شما جهت به دست آوردن رنگ‌های دقیق‌تر از نمایشگرهای OLED طراحی شده‌ است. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که بسته به نوع محتوایی که به آن نگاه می‌کنید، بین طیف‌های رنگی (DCI – ۳ ،sRGB و Adobe RGB) جابه‌جا شوید. این ویژگی را می‌توان تنظیم کرد؛ HP با استفاده از این قابلیت، رنگ یک پیراهن مشخص را با آنچه که در فروشگاه ‌های آنلاین نشان داده می‌شود مقایسه نمود. اگر این پیراهن را با استفاده از حالت فیلم (DCI-P3) خریداری نمایید، احتمالاً هنگامی که به دست شما برسد، از رنگ آن ناامید خواهید شد. اما حالت وب (sRGB) تقریباً یک تصویر مناسب را به شما نشان خواهد داد.

مدل پایه ۱۰۹۹ دلاری این محصول به یک نمایشگر Full HD LED، یک پردازنده Intel Core i5-1035G1، هشت گیگابایت حافظه رم LPDDR4 و نیز یک حافظه ۲۵۶GB SATA SSD مجهز خواهد بود. آخرین مدل این لپ‌تاپ نیز یک صفحه‌نمایش OLED، پردازنده Intel Core i7-1065G7 و نیز ۱۶ گیگابایت حافظه رم را در خود جای می‌دهد. این مدل دومی در دو پیکربندی متفاوت موجود است: یکی با قیمت ۱۴۹۹ دلار که از یک نمایشگر مات و یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی NVMe SSD برخوردار، و دیگری نیز از یک صفحه‌نمایش استاندارد OLED که از یک حافظه یک ترابایتی NVMe SSD بهره می‌برد. البته گزینه چهارمی هم در سال ۲۰۱۹ به نمایش گذاشته خواهد شد، که از فناوری نمایشی HP Sure View بهره برده و این‌گونه شما را از تماشای افراد ناخواسته مصون می‌دارد، البته قیمت آن هنوز مشخص نشده است.

همه پیکربندی‌های Spectre x360 13 از پردازنده چهار هسته‌ای Intel 10th Gen Ice Lake و گرافیک‌های Iris Plus بهره خواهند برد. HP نام این قابلیت را Project Athena گذاشته است که این به‌معنی دوام ۲۲ ساعته باتری این محصول‌ها است (البته بسته به نوع نمایشگری که استفاده می‌کنید). مدل پیش‌فرض FHD LED از یک وات برق استفاده می‌کند، اما نسخه OLED، چه با نمایشگر مات و فناوری Sure View و چه بدون این گزینه‌ها، انرژی بیشتری را مصرف خواهد نمود.

بهبودهایی در HP Spectre x360 13 اعمال شده‌اند - تکفارس 

پیکربندی‌های مختلفی در مهرماه (اکتبر) وجود خواهند داشت: دو مدل برای فروش در Best Buy در نظر گرفته شده‌اند، در حالی که HP چندین مدل را مستقیماً از طریق وب‌سایت خود ارائه خواهد کرد که قیمت آن‌ها از ۱،۰۹۹ دلار شروع خواهد شد. این مهم همچنین به مشتریان امکان خواهد داد تا لپ‌تاپ موردنظر خود را از طریق HP. com سفارشی سازند.

نسخه قبلی Spectre x360 13 به خاطر کیفیت عالی و عملکرد تاثیرگذار خود، مورد  تحسین قرار گرفت. هدف از این مدل جدید نیز رفع تعدادی از نواقص مدل قبلی مانند باریک‌تر کردن حاشیه‌های آن بوده است. به‌زودی قادر خواهیم بود تا همه جوانب این مدل جدید را بررسی نماییم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید