اپلیکیشن YouTube Music از این پس در دستگاه های اندروید از پیش نصب شده است - تکفارس 
اپلیکیشن YouTube Music از این پس در دستگاه های اندروید از پیش نصب شده است - تکفارس 

اپلیکیشن YouTube Music از این پس در دستگاه های اندروید از پیش نصب شده است

مهدی داوری
۶ مهر ۱۳۹۸ - 18:00
اپلیکیشن YouTube Music از این پس در دستگاه های اندروید از پیش نصب شده است - تکفارس 

اپلیکیشن YouTube Music آخرین برنامه کمپانی گوگل است که از این به بعد به عنوان بخشی از اندروید ارائه می شود و به صورت پیش فرض روی دستگاه‌های اندرویدی نصب خواهد شد.

اپلیکیشن Google Music YouTube جدیدترین تلاش کمپانی گوگل برای رقابت با رقیب‌های خود نظیر اپل موزیک، اسپاتیفای و تیدال در پخش موسیقی است و اکنون به نظر می رسد که گوگل میخواهد این اپلیکیشن خود را تقویت کند.

کمپانی گوگل در جدیدترین صحبت خود اعلام کرده است که سرویس موسیقی اشتراکی خود یعنی اپلیکیشن یوتیوب موزیک در کلیه دستگاههایی که اندروید ۱۰ به صورت پیش فرض روی آن‌ها اجرا می‌شوند از پیش نصب شده است- و قرار است که اپلیکیشن یوتیوب موزیک جایگزین اپلیکیشن Google Play Music شود.

البته گوگل قصد دارد از تلفن های Pixel 4 و ۴ XL خود در تاریخ ۱۵ اکتبر به طور رسمی رونمایی کند.

تاکنون برای دریافت اپلیکیشن YouTube Music و نصب آن روی دستگاه اندرویدی نیاز به دانلود مجزا آن از فروشگاه رسمی گوگل یعنی Google Play بود اما از این پس برای دریافت آن لازم به این کار نیست و قرار است این برنامه  در آینده در دستگاه های جدیدی که با سیستم عامل اندروید ۹ پای به فروش می‌رسند به صورت پیش فرض نصب شده باشد و جزئی از برنامه‌های گوگل باشد.

با آمدن اپلیکیشن YouTube Music به صورت پیش فرض روی گوشی‌های اندرویدی، گوگل دیگر سرویس دیگر موسیقی خود یعنی اپلیکیشن Google Play Music را به طور پیش فرض در گوشی‌های اندرویدی نصب نمی‌کند اما گوگل برای آن دسته از افرادی که علاقه به کار با اپلیکیشن YouTube Music ندارند و دوست دارند هم چنان برای گوش دادن به موسیقی از اپلیکیشن Google Play Music استفاده کنند باید خودشان اپلیکیشن Google Play Music را از فروشگاه Play بارگیری کنند.

در این رابطه مدیر اپلیکیشن YouTube Music یعنی براندون بیلینسکی (Brandon Bilinski) در یک پست وبلاگی نوشت: “شنوندگان موسیقی که از طریق اپلیکیشن Google Play به آهنگ‌های خود گوش می‌دادند با دستگاه های جدید که از اندروید ۱۰ پشتیبانی می‌کنند می توانند با نصب دوباره اپلیکیشن Google Play Music  از فروشگاه Store Play و ورود به حساب خود به اطلاعاتشان دسترسی داشتنه باشند و به لذت بردن از موسیقی با اپلیکیشن Google Play ادامه دهند.”

از زمان راه اندازی اپلیکیشن YouTube Music، گوگل اعلام کرده است که این سرویس در نهایت جایگزین اپلیکیشن Google Play Music خواهد شد و به عنوان تنها بستر موسیقی مشترک این کمپانی به کار خود ادامه خواهد داد.

اما این شرکت از افزایش بارگذاری کاربران و کتابخانه های آن‌ها از اپلیکیشن Google Play Music به YouTube Music عقب مانده است، و مردم مایل نیستند تا زمانی که این مهاجرت موفقیت آمیز باشد اپلیکیشن خود را عوض کنند و به YouTube Music مهاجرت کنند.

هر وقت خبری درباره اپلیکیشن YouTube Music منتشر می شود، کاربران از شرکت گوگل می‌خواهند که یک بروزرسانی انجام دهند و معمولاً در پاسخ گوگل به آن‌ها اعلام می‌کند که “هنوز روی آن کار می کنم”.

با این حال اگر گوگل بتواند ایرادات اپلیکیشن YouTube Music انتظار می‌رود که کاربران اندروید به سمت این اپلیکیشن بروند اما اگر اپلیکیشن YouTube Music نتواند نظرات مثبت را به خود جلب کند شاهد شکست این پروژه خواهیم بود که می‌تواند شکست سنگینی برای گوگل باشد

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید