هماهنگی بیشتر مرورگر Edge با اندروید ۱۰ - تکفارس 
هماهنگی بیشتر مرورگر Edge با اندروید ۱۰ - تکفارس 

هماهنگی بیشتر مرورگر Edge با اندروید ۱۰

مسلم رفیعی
۲ مهر ۱۳۹۸ - 10:15
هماهنگی بیشتر مرورگر Edge با اندروید ۱۰ - تکفارس 

اندروید ۱۰ به کاربران خود این اجازه را می‌دهد که بر روی حالت کاملاً تاریک (Android Police) قرار گیرند. اکنون مرورگر Microsoft Edge نیز قرار است که از این ویژگی برخوردار شود. جهت انجام این کار باید به Settings > Appearance > Theme رفته و از میان چهار گزینه پیش‌رو، یکی را انتخاب نمایید. حالت پیش‌فرض، صفحه‌های عمومی را روشن و صفحات خصوصی را تاریک نشان می‌دهد. در تنظیمات سیستم‌عامل اندروید ۱۰، می‌توان همه صفحات روشن یا تاریک نمود.

در حالی که مرورگرهای دیگر مانند کروم، بهترین عملکرد را در وارونه سازی وب‌سایت‌ها از خود نشان می‌دهند، اما Edge چنین اقدامی را انجام نمی‌دهد. در عوض، Dark Mode این مرورگر مرزهای بالا و پایین صفحات را که به‌ترتیب شامل نوار آدرس و ناوبری می‌شوند، محدود می‌نماید. البته خود وب‌سایت، رنگ‌های اصلی خود را حفظ می‌نماید.

حالت تاریک (Dark Mode)، شبکیه چشم را از مزاحمت پس‌زمینه‌های سفید روشن در شب یا در اتاق‌های تاریک، مصون می‌دارد. به جای یک پس‌زمینه سفید با متنی تیره، صفحه پس‌زمینه تاریک شده و متن، سفید نشان داده می‌شود. گوشی‌هایی که از نمایشگر AMOLED استفاده می‌کنند، می‌توانند در حالت تاریک، در مصرف باتری نیز صرفه‌جویی نمایند. برخلاف صفحات LCD که همیشه دارای نور پس‌زمینه هستند، صفحات OLED، رنگ مشکی را با خاموش کردن پیکسل‌ها در مواقع مناسب، تولید می‌نمایند. هنگامی که پیکسل‌ها خاموش می‌شوند، بر مصرف باتری تأثیر نخواهند گذاشت.

کاربران اندرویدی می‌توانند این ویژگی را در آخرین نسخه پایدار اپلیکیشن Microsoft Edge پیدا نمایند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید