امکان به اشتراک گذاری شرح وضعیت واتس اپ در فیسبوک فراهم شد - تکفارس 
امکان به اشتراک گذاری شرح وضعیت واتس اپ در فیسبوک فراهم شد - تکفارس 

امکان به اشتراک گذاری شرح وضعیت واتس اپ در فیسبوک فراهم شد

رضا حسینی
۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - 19:00
واتس اپ

شرح وضعیت واتس اپ یا همان Status عبارت کوتاهی است که کاربران این اپلیکیشن پیام‌رسان برای نشان دادن حالت، افکار یا وضعیت خود به کار می‌برند. عبارتی که در طول زمان توسط کاربر قابل تغییر است. حال به نظر می‌رسد که کاربران اپلیکیشن واتس اپ می‌توانند در صورت تمایل شرح وضعیت خود را با دیگران در فیسبوک به اشتراک بگذارند.

امکان به اشتراک گذاری شرح وضعیت واتس اپ در فیسبوک به شکل داستان یا Story فراهم شده است. به طور حتم کاربران شبکه‌های اجتماعی به قدر کافی با Story آشنا هستند. قابلیتی که در حال حاضر بیش از همه در اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به این موضوع که مالکیت واتس اپ و اینستاگرام به فیسبوک تعلق دارد، شاید در ادامه شاهد فراهم شدن امکان به اشتراک گذاری شرح وضعیت واتس اپ به شکل داستان در اینستاگرام نیز باشیم. به هر حال این قابلیت در حال حاضر تنها در فیسبوک وجود دارد.

قابلیت مذکور پیش از این به صورت آزمایشی در اختیار کاربران واتس اپ قرار گرفته بود. به این معنی که در خرداد ماه امسال کاربران این اپلیکیشن پیام‌رسان از امکان به اشتراک گذاری موقت شرح وضعیت خود در فیسبوک برخوردار شدند. با توجه به پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز مرحله‌ی آموزشی، به نظر می‌رسد که اکنون این قابلیت به صورت دائم در اختیار کاربران قرار گرفته است.

البته هنوز شرکت فیسبوک به صورت رسمی این موضوع را تایید نکرده است. با این حال برخی از کاربران واتس اپ از فعال شدن این قابلیت در اپلیکیشن پیام‌رسان خود خبر داده‌اند. به نظر می‌رسد که در حال حاضر آن دسته از کاربران هندی اپلیکیشن واتس اپ که از نسخه‌ی ۲٫۱۹٫۲۵۸ این اپلیکیشن روی پلتفرم اندروید استفاده می‌کنند می‌توانند شرح وضعیت خود را به صورت داستان در پروفایل فیسبوک به اشتراک بگذارند. اما هنوز این قابلیت برای پلتفرم iOS فعال نشده است. کاربران اروپایی نیز در حال حاضر چه روی پلتفرم اندروید و چه iOS به این قابلیت جدید دسترسی ندارند. با این حال به احتمال فراوان این قابلیت ظرف روزهای آینده در اختیار تمام کاربران اپلیکیشن واتس اپ بر روی تمام پلتفرم‌های موجود قرار خواهد گرفت.

واتس اپ

به منظور فراهم شدن کامل شرایط استفاده از این قابلیت جدید، مجموعه‌ای از پرسش و پاسخ‌های رایج در زمینه‌ی استفاده از آن در وب سایت رسمی واتس اپ درج شده و در عین حال شیوه‌ی استفاده از آن نیز آموزش داده شده است.

اگر قصد به اشتراک گذاشتن شرح وضعیت پروفایل واتس اپ خود در فیسبوک به صورت داستان را دارید می‌توانید مانند تصویر بالا عمل کنید. به این ترتیب که پس از فعال ساختن اپلیکیشن واتس اپ به زبانه یا بخش Status مراجعه کنید. در این بخش همان گونه که در تصویر بالا مشخص به نظر می‌رسد در پایین قسمت My Status گزینه‌ی انتخابی جدیدی با عنوان Share to Facebook Story همراه با علامت اشتراک گذاری اضافه شده است.

با انتخاب گزینه‌ی فوق لیستی از تمام اپلیکیشن‌هایی که می‌توان شرح وضعیت واتس اپ را با آن‌ها به اشتراک گذاشت مشاهده خواهد شد. همان گونه که در تصویر پایین مشخص شده است شما می‌توانید از میان گزینه‌های انتخابی موجود فیسبوک را انتخاب کنید و عملیات به اشتراک گذاری شرح وضعیت واتس اپ در فیسبوک به صورت داستان را به پایان برسانید.

واتس اپ

در صورتی که کاربران واتس اپ از وجود چندین شرح وضعیت در پروفایل شخصی خود بهره ببرند می‌توانند تمام آن‌ها را به صورت داستان در فیسبوک به اشتراک بگذارند یا به بیان عمومی آن‌ها را در فیسبوک استوری کنند. همچنین می‌توان به انتخاب تعداد مشخصی از آن‌ها پرداخت و همه را بر نگزید. چگونگی انتخاب شرح وضعیت‌ها نیز به همان ترتیبی است که در سطور بالا به آن اشاره شد و می‌توان شرح‌ وضعیت‌ها را به صورت یک به یک انتخاب کرد.

مسلما کاربرانی که از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان استفاده می‌کنند انتظار دارند اطلاعاتی که توسط این اپلیکیشن‌ها با سایر اپلیکیشن‌ها به اشتراک می‌گذارند به صورت کامل رمزگذاری شود. این ویژگی در سیستم به اشتراک گذاری شرح وضعیت واتس اپ در فیسبوک نیز وجود دارد و اطلاعات منتقل شده به صورت دو طرفه رمزگذاری می‌شود. البته برای بهره‌مندی از امنیت اطلاعات رد و بدل شده باید حتما از نسخه‌ی اندروید، iOS یا نسخه‌ی سبک (Lite) فیسبوک استفاده کنید. به بیان دقیق‌تر اگر از نسخه‌ی تحت وب فیسبوک استفاده می‌کنید هنگام به اشتراک گذاری شرح وضعیت واتس اپ خود در آن اطلاعات شما به صورت دو طرفه رمزگذاری نخواهد شد.

اگر در حال حاضر این قابلیت جدید اشتراک گذاری در پیام‌رسان شما وجود ندارد جای نگرانی خاصی نیست. چرا که احتمالا به زودی به آن اضافه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.