نایب رئیس بخش ارتباطات کمپانی اپل در حال ترک این شرکت است - تکفارس 
نایب رئیس بخش ارتباطات کمپانی اپل در حال ترک این شرکت است - تکفارس 

نایب رئیس بخش ارتباطات کمپانی اپل در حال ترک این شرکت است

مهدی داوری
۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - 09:30
نایب رئیس بخش ارتباطات کمپانی اپل در حال ترک این شرکت است - تکفارس 

استیو داولینگ (Steve Dowling) که به عنوان یکی از سران اصلی اپل و نایب رئیس بخش ارتباطات این کمپانی آمریکایی به شمار می‌رود و در پنج سال گذشته توانسته بود جای خود را به شکل ثابتی در این کمپانی پیدا کند حال قصد دارد که اپل را ترک کند.

استیو داولینگ پیش از این که به عنوان نایب رئیس بخش ارتباطات این کمپانی انتخاب شود به مدت ۱۰ سال رییس بخش روابط عمومی کمپانی اپل بود و به مدت ۱۰ سال نیز در این پست فعالیت داشت.

در دوران تصدی استیو داولینگ در این شرکت غول فناوری او از سال‌های اولیه حضور تیم کوک به عنوان مدیر عامل کمپانی اپل بعد از مرگ استیو جابز بنیانگذار نمادین شرکت در اپل فعالیت داشته است.

دوران کار استیو داولینگ را می‌توان دوره‌ای نامید که جنگ دولت ایالات متحده آمریکا با کمپانی اپل در مورد تکنولوژی رمز گذاری به اوج خود رسیده است و استیو داولینگ این دوره را دیده است.

استیو داولینگ این هفته پیام کوتاهی به کارکنان خود نوشت و در این پیام گفت: دیگر وقتش فرا رسیده است.

استیو داولینگ در ادامه نامه خود به همکارانش نوشت که او قصد دارد که از کمپانی اپل مرخصی بگیرد و ظاهرا قصدی هم برای رفتن از اپل به یک کمپانی دیگر را ندارد. استیو داولینگ در پایان پیام خود اعلام کرد که تا پایان ماه اکتبر (۱۰ آبان) در کنار اپل خواهد ماند اما بعد از آن از این کمپانی بزرگ خواهد رفت.

پیام کامل استیو داولینگ به شرح زیر است که می‌توانید آن را مطالعه کنید:

بعد از ۱۶ سال فعالیت در شرکت اپل، بی شمار راهنمایی و نطق برای دیگران، راه اندازی محصولات بسیار زیاد  و گاه گاهی نیز بحران روابط عمومی در شرکت، من تصمیم گرفتم که الان زمانی مناسبی برای من است تا از اپل دور بشوم و کمی از این کمپانی فاصله بگیرم. این تصمیم موضوعی نبود که به سرعت گرفته شود بلکه مدت بسیار زیادی این مسئله در ذهن من بود و به آن فکر می‌کردم و در طی آخرین چرخه ذهنی من که برای من به عنوان آخرین چرخه راه اندازی نیز به حساب می‌آید به شکل خیلی جدی تری روی این تصمیم فکر کردم و روی آن تمرکز کردم. بدون هیچ تردیدی چه با حضور من و چه بدون من برنامه‌های هر یک از شما از پیش تعیین شده است و تیم درخشانی مانند شما همیشه در حال انجام کار خود است و بدون مشکل جلو می‌رود پس بنابراین دیگر وقتش فرا رسیده است.

پس از این تصمیم ناگهانی استیو داولینگ کمپانی اپل نیز واکنش نشان داد و در مورد این تصمیم رفتن استیو داولینگ بیانیه‌ای منتشر کرد و در این بیانیه نوشت: استیو داولینگ بیش از ۱۶ سال است که در اپل حضور داشته است و خود را وقف این کمپانی کرده است. استیو داولینگ در این ۱۶ سال در تمامی مراحل با کمپانی مشارک داشته است تا مهمترین لحظه‌های این شرکت را خلق کند و به ثبت برساند. از تولید اولین گوشی آیفون گرفته و ایجاد فروشگاه اپ استور تا ایده پردازی و ساخت و معرفی و عرضه اپل واچ و AirPods، استیو داولینگ در تمامی این لحظه‌ها به خانواده اپل کمک کرده است تا این کمپانی ارزش خود در جهان را نشان بدهد. بعد از عرضه یک محصول موفق دیگر او تصمیم گرفته است که کمپانی اپل را ترک کند و بعد از این وقت بیشتری را با خانواده اش باشد و زمان بیشتری به آن‌ها اختصاص بدهد. بدون هیچ شک و تردیدی استیو داولینگ میراث بزرگی را پشت سر خود گذاشته است که به اپل تعلق دارد و در آینده به طور کامل در خدمت اپل خواهد بود. ما از همه آن چه که استیو داولینگ با حضورش به اپل داده است تشکر می کنیم و بهترین آرزوها را برای او آرزو می کنیم.

این حرکت درست بعد از زمانی اتفاق افتاد که اپل در مقر کوپرتینو این شرکت میزبان رویداد سالانه خود بود و در این رویداد گوشی آیفون ۱۱ را معرفی کرد و آخرین نسل اپل واچ را نیز به طرفداران خود نشان داد.

رئیس بخش بازاریابی اپل یعنی فیل شیلر (Phil Schiller) قرار است پس از این نقش استیو داولینگ را نه به شکل دائم ولی موقتا ایفا کند و در حال حاضر به طور موقت در این پست حضور دارد. منابع می‌گویند که اپل برای تصاحب این سمت گزینه‌های بسیار زیادی در نظر دارد که برخی حتی آمریکایی نیز نیستند.

استیو داولینگ در ابتدا یک خبرنگار بود که به کمپانی اپل پیوست. استیو داولینگ در این مدت با استیو جابز بیانگذار اپل رابطه بسیار نزدیک و دوستانه‌ای داشت.

بعد از رفتن کیتی کوتون (Katie Cotton) از شرکت اپل تیم کوک تصمیم گرفت که استیو داولینگ را به عنوان رئیس بخش روابط عمومی شرکت انتخاب کند تا او کارها را مدیریت کند. در تمامی این مدت وی مستقیماً به مدیرعامل گزارش داد و مجرای اصلی مصاحبه کمپانی اپل با رسانه ها نیز بود.

در حالی که در سال‌های اخیر به خاطر تصمیمات کمپانی اپل شاهد کاهش محبوبیت این شرکت بودیم، این کمپانی با انتقاد از رفتار با کارگران چینی که محصولات این شرکت را آن‌ها تهیه و تولید می‌کنند ، روبرو شده است. حتی بعد از این اپل با دولت آمریکا به خاطر عدم پاسخ به درخواست‌های اف بی آی برای دسترسی به آیفون‌های رمزگذاری شده در پی حمله تروریستی داخلی درگیر شد.

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که کمپانی اپل بعد از مرگ استیو جابز مدیرعامل سابق خود دیگر آن نوآوری قبلی خود را ندارد و آن را از دست داده است.

و در آخر داولینگ در یادداشت خود اعلام کرد که مسئولیت محافظت از تصویر اپل در زمان افزایش نظارت بیشتر شرکت‌های فنی به عهده او بوده است اما اکنون مسئول آن شخص دیگری خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید