تیم پزشکی دیپ‌مایند رسماً به گوگل پیوست - تکفارس 
تیم پزشکی دیپ‌مایند رسماً به گوگل پیوست - تکفارس 

تیم پزشکی دیپ‌مایند رسماً به گوگل پیوست

مسلم رفیعی
۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - 23:15
تیم پزشکی دیپ‌مایند رسماً به گوگل پیوست - تکفارس 

در آبان‌ماه (نوامبر)، شرکت دیپ‌مایند (DeepMind) اعلام کرد که دستیار پزشکی Stream آن شرکت، به Google Health می‌پیوندد. این گذار چند روز پیش رسمی شد. این اقدام شرکای پزشکی فعلی گوگل را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

دیپ‌مایند یک شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی تحت مالکیت شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) است. در سال گذشته، گوگل یک اقدام ابتکاری را جهت هماهنگی تلاش‌های مربوط به مسائل پزشکی آغاز کرد. این اقدام شامل پروژه‌هایی از قبیل: Search ،Google AI ،Google Fit و حتی شایعات مربوط به Nest (ساخت وسایل بهداشتی) نیز می‌شود.

آخرین مورد اضافه شده، یک دستیار دارای هوش مصنوعی قوی جهت کمک به پرستاران و پزشکان است، که Streams نامیده می‌شود. این ابزار می‌تواند با استفاده از تحلیل داده‌های بیمار، تشخیص علایم را سرعت بخشد. این فناوری در حال حاضر در بریتانیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با اعلام این ادغام، همکاری گوگل با  Royal Free London NHS Foundation Trust، Imperial College Healthcare NHS Trust و Taunton and Somerset NHS Foundation Trust متحول شده است.

گوگل یادآور می‌شود که یک دوره ۱۰ ماهه پس از این اعلام رسمی در نظر گرفته شده، تا مطمئن شوند که زمان لازم را جهت جلب رضایت کامل شرکای خود صرف نمود‌اند.

این اقدام جهت دادن زمان کافی به آن‌ها است تا سؤالات خود را بپرسند و همچنین درک کاملی را نیز از برنامه‌های ما به دست آورند و در نهایت، انتخاب کنند که آیا به مشارکت با ما ادامه خواهند داد یا خیر؟  همان‌طور که همیشه اینگونه بوده است، شرکای ما کنترل کامل تمام داده‌های بیماران را در اختیار دارند و ما تنها از این داده‌ها برای کمک به بهبود مراقبت از بیماران، البته تحت نظارت و دستورالعمل آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

این همکاری مشترک، مزایا و توانایی‌های گوگل و همچنین دسترسی به منابع توسعه متمرکز بر مشتریان را افرایش می‌دهد.

اکنون قادر خواهیم بود که از تخصص جهانی، در حوزه‌هایی مانند توسعه اپلیکیشن‌ها، امنیت داده‌ها، ذخیره‌سازی ابری و همچنین طراحی مبتنی بر کاربر، جهت ساختن محصولاتی که از تیم‌های مراقبت پشتیبانی و نیز وضعیت بیماران را بهبود می‌بخشند، استفاده نماییم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید