توافق بزرگ گوگل در زمینه انرژی تجدیدپذیر - تکفارس 
توافق بزرگ گوگل در زمینه انرژی تجدیدپذیر - تکفارس 

توافق بزرگ گوگل در زمینه انرژی تجدیدپذیر

پوریا اسدی
۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - 12:30
توافق بزرگ گوگل در زمینه انرژی تجدیدپذیر - تکفارس 

روز پنجشنبه گوگل برنامه خود را برای بزرگترین خرید شرکت انرژی تجدیدپذیر در تاریخ اعلام  نمود. این برنامه پس از اعتصاب کارکنان شرکت‌های فناوری رخ داده است . طی این اعتصاب کارمندان خواستار اقدامات شدیدتر از طرف کارآفرینان خود برای مقابله با تغییرات آب و هوایی هستند.

این خرید گوگل شامل توافق یک بسته ۱۶۰۰ مگاواتی از انرژی بادی و خورشیدی و ۱۸ معامله انرژی جدید است که طبق گفته‌های گوگل توافق‌های این شرکت را ۴۰ درصد افزایش می‌دهد. همچنین بیش از ۲ میلیارد دلار برای ایجاد زیرساخت‌های جدید در سراسر ایالات متحده ، اروپا و شیلی هزینه خواهد شد. ساندار پیچای مدیرعامل گوگل روز پنجشنبه در یک پست وبلاگ گفت:

این خرید معادل ظرفیت یک میلیون بام خورشیدی است.

وی ادامه داد:

در کل  ناوگان انرژی تجدیدپذیر ما اکنون به ۵۲ پروژه می‌رسد و بیش از ۷ میلیارد دلار در ساخت و سازهای جدید تزریق نموده و هزاران شغل مرتبط را ایجاد خواهد کرد.

گوگل سابقه خریدهای بزرگ در زمینه انرژی‌های تجدید‌پذیر دارد. سال گذشته این شرکت به  یک نقطه عطف جدید رسید و انرژی تجدید‌پذیر بیشتری را نسبت به مصرف خود خریداری کرد. اطلاعیه امروز دسترسی به انرژی تجدیدپذیر این شرکت را حتی بیشتر گسترش می‌دهد. این شرکت همچنین متعهد شده است تا سال ۲۰۲۲ از محصولات بازیافت شونده در کلیه محصولات تولیدی خود استفاده کند.

اما بسیاری از کارمندان گوگل احساس می‌کنند که این شرکت هنوز هم می‌تواند کارهای بیشتری برای کاهش اثرات محیطی خود انجام دهد. روز جمعه صدها نفر از کارمندان گوگل اعلام نمودند که برای شرکت در اعتصاب جهانی آب و هوا به رهبری دانشجویان سراسر جهان پیش از اجلاس آب و هوای سازمان ملل متحد در ۲۳ سپتامبر آماده هستند. شماری دیگر از کارمندان فناوری از شرکت‌هایی مانند آمازون و مایکروسافت نیز قول داده‌اند که در این اعتصاب شرکت کنند.
برخی از کارمندان گوگل در یک پست منتشر شده در اوایل این هفته نوشتند که این فناوری “سبز” نیست.

 گوگل درآمدهای قابل توجهی را از مجوز ایجاد زیرساخت‌ها، یادگیری ماشین و مهندسی استعداد برای شرکت‌های سوخت فسیلی بدست می‌‌آورد که طی آن وعده می‌دهد که به آنها کمک می‌کند تا سریع‌تر ذخایر سوخت را استخراج نمایند.

در این پست مطالباتی از گوگل وجود دارد: به صفر رساندن میزان انتشار گازهای سمی‌تا سال ۲۰۳۰، به صفر رساندن قراردادهای شرکت‌های سوخت فسیلی برای تسریع در استخراج نفت و گاز، از بین بردن بودجه برای لابی‌‌گرها و سیاستمداران مخالف تغییرات آب و هوا و وعده‌ کمک به پناهندگان مسکلات آب و هوایی یا افرادی که ممکن است. در نتیجه تغییرات آب و هوایی آواره شده باشند.

کارگران گوگل در حمایت از جنبش تغییرات آب و هوا، حمایت از جوامع متاثر از تغییرات  و حمایت از آینده‌ای قابل سکونت در کنار دانشجویان ایستاده‌اند و ما متعهد به اقدام جسورانه در سراسر صنعت فناوری و فراتر از آن هستیم. این به معنای واقعی کلمه تنها انتخاب معقول است.

همچنین جف بزوس مدیرعامل آمازون صبح پنجشنبه وعده‌های جدیدی در مورد تغییرات آب و هوا داد. برنامه آمازون برای مقابله با تغییرات آب و هوا  موسوم به The Climate Pledge وعده می‌دهد که به هدف جاه‌طلبانه کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای پاریس ده سال زودتر برسد و آمازون را تا سال ۲۰۴۰ به شرکتی بدون تولیدکننده کربن تبدیل نماید. بزوس اهداف دیگری را نیز مطرح کرد از جمله اینکه آمازون تا سال ۲۰۲۴ از ۸۰ درصد انرژی تجدید پذیر استفاده می‌کند و تا سال ۲۰۳۰ تنها از انرژی‌های تجدید پذیر نیاز خود را برطرف خواهد نمود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید