گوشی Alcatel Go Flip 3 و برادر دوقلوی آن با ظاهری قدیمی‌ آمدند - تکفارس 
گوشی Alcatel Go Flip 3 و برادر دوقلوی آن با ظاهری قدیمی‌ آمدند - تکفارس 

گوشی Alcatel Go Flip 3 و برادر دوقلوی آن با ظاهری قدیمی‌ آمدند

رضا حسینی
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - 19:30
گوشی Alcatel Go Flip 3

گوشی Alcatel Go Flip 3 و Alcatel SmartFlip دو محصول جدید در بازار گوشی‌های موبایل به شمار می‌روند که توسط شرکت چینی TCL تولید شده‌اند و قرار است همین روزها به صورت رسمی به بازار عرضه شوند.

دو گوشی Alcatel Go Flip 3 و Alcatel SmartFlip در زمانی به بازار می‌آیند که گوشی‌های هوشمند لمسی تمام فروشگاه‌های اینترنتی و غیر اینترنتی را به تسخیر خود درآورده‌اند. با این حال دو محصول جدید یاد شده مسیر جداگانه‌ای را نسبت به سایر محصولات حاضر در بازار در پیش گرفته‌اند و از ظاهری کاملا قدیمی بهره می‌برند.

محصولات جدید شرکت TCL در عمل دو گوشی تاشو محسوب می‌شوند و یادآور محصولاتی هستند که حدود دو دهه قبل میان کاربران تلفن‌های همراه طرفداران فراوانی داشتند. در واقع می‌توان ادعا کرد که در آن زمان گوشی‌های کشویی و تاشو از جذابیت فراوانی نزد مخاطبان برخوردار بودند و جزو محصولات پرفروش بازار به شمار می‌رفتند. حال به نظر می‌رسد که دو گوشی Alcatel Go Flip 3 و Alcatel SmartFlip قصد دارند با ظاهر نوستالژیک خود توجه کاربران قدیمی را به سوی خود جلب کنند و خاطرات آن‌ها را زنده نمایند.

کاری که گوشی جدید نوکیا ۲۷۲۰ نیز قصد انجام آن را دارد و در عمل جدی‌ترین رقیب محصولات جدید TCL در بازار محسوب می‌شود. به طور کل می‌توان گفت که گوشی نوکیا ۲۷۲۰ و دو گوشی جدید TCL از نظر ظاهر و باطن شباهت‌های فراوانی به یکدیگر دارند. البته حضور گوشی جدید نوکیا در بازار آمریکا برخلاف دو گوشی جدید شرکت TCL به صورت رسمی تایید نشده است.

گوشی Alcatel Go Flip 3

همین ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد که دو گوشی Alcatel Go Flip 3 و Alcatel SmartFlip در عمل یک محصول به شمار می‌روند و هیچ‌گونه تفاوت قابل ذکری در مشخصات ظاهری و امکانات و قابلیت‌های اصلی آن‌ها مشاهده نمی‌شود. در واقع تنها تفاوت این دو محصول که موجب تفاوت نام آن‌ها نیز شده است عرضه شدن آن‌ها با حمایت دو شرکت مخابراتی جداگانه است. به این معنی که گوشی Alcatel Go Flip 3 قرار است اواسط مهر ماه امسال توسط شرکت T-Mobile به بازار بیاید و گوشی Alcatel SmartFlip نیز هفته‌ی آینده تحت حمایت شرکت مخابراتی AT&T به بازار عرضه می‌شود. در واقع دلیل متفاوت بودن نام این دو گوشی بیشتر به مسائل بازاریابی مربوط می‌شود.

گوشی Alcatel Go Flip 3 و Alcatel SmartFlip به یک صفحه نمایش ۲٫۸ اینچی مجهز شده‌اند که یک نمایشگر رنگی TFT محسوب می‌شود و از کیفیت تصویر ۲۴۰ در ۳۲۰ پیکسلی با چگالی پیکسل ۱۴۳ppi پشتیبانی می‌کند. البته یک صفحه نمایش پشتی با اندازه‌ی ۱٫۴۴ اینچ نیز این دو گوشی را همراهی می‌کند که به منظور آگاهی یافتن کاربران از نوتیفیکیشن‌ها، مشاهده‌ی ساعت و مواردی از این دست طراحی شده است.

با وجود بهره بردن از ظاهر قدیمی و خصلت تاشو، این دو گوشی به امکانات و قابلیت‌های نسبتا جدیدی مجهز شده‌اند. به عنوان مثال می‌توان به وجود امکاناتی نظیر یوتیوب، سیستم نقشه‌های گوگل، سیستم جستجوی گوگل و دستیار گوگل در این دو محصول اشاره کرد. به کمک دستیار صوتی گوگل کاربر قادر است فعالیت‌های متعددی نظیر دیکته کردن پیام نوشتاری، برقراری تماس صوتی و فعال ساختن اپلیکیشن‌های مختلف را توسط این دو گوشی به انجام برساند.

این گوشی‌های تاشوی چینی از وجود یک دوربین ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند که به کمک آن می‌توان به ضبط ویدیوهای اچ‌دی با کیفیت تصویر ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسلی با نرخ فریم ۳۰ فریم در ثانیه پرداخت. با این حال دو گوشی جدید شرکت TCL به سبک گوشی‌های قدیمی و برخلاف گوشی‌های هوشمند جدید از وجود دوربین جلو بی‌بهره‌اند.

گوشی Alcatel Go Flip 3

هر دو گوشی Alcatel Go Flip 3 و Alcatel SmartFlip به فضای ذخیره‌سازی داخلی با گنجایش ۴ گیگابایت مجهز شده‌اند. البته به دلیل پشتیبانی این دو گوشی از حافظه‌های جانبی میکرو اس‌دی می‌توان گنجایش فضای ذخیره‌سازی کلی آن‌ها را تا رقم ۳۲ گیگابایت افزایش داد.

گوشی‌های قدیمی همواره با باتری‌های مقاوم و پر ظرفیتشان شناخته می‌شوند. امری که در این دو گوشی جدید نیز به خوبی قابل مشاهده است. برخورداری از یک باتری ۱۳۵۰ میلی آمپر ساعتی موجب شده است تا این دو گوشی بتوانند به مدت ۲۷ روز بدون نیاز به شارژ مجدد در حالت آماده به کار قابل استفاده باشند. علاوه بر آن می‌توان به مدت ۷ ساعت به شکل مداوم و بدون وقفه به برقراری تماس تلفنی در حالت ۴G LTE با این دو محصول پرداخت. ضمن آن که مدت زمان برقراری تماس تلفنی به شکل مداوم و بدون نیاز به شارژ مجدد با این دو گوشی در حالت ۳G نیز حدود ۸ ساعت خواهد بود.

از دیگر مشخصات فنی این دو گوشی تاشو می‌توان به بهره‌مندی آن‌ها از پردازنده‌ی ۱۱۰۰ مگاهرتری کوالکام اسنپ‌دراگون ۲۱۰ که یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای به شمار می‌رود اشاره کرد. ضمن آن که این دو گوشی جدید چینی از سیستم ‌عامل KaiOS استفاده می‌کنند که یک سیستم عامل اختصاصی موبایل مبتنی بر پلتفرم لینوکس است.

در مجموع می‌توان گفت که دو گوشی Alcatel Go Flip 3 و Alcatel SmartFlip در حد و اندازه‌ی خود از مشخصات ظاهری و فنی قابل قبولی بهره می‌برند و می‌توانند مورد توجه آن دسته از کاربرانی قرار بگیرند که دو دهه قبل با گوشی‌های تاشوی مشابه خاطرات فراوانی را در حافظه‌هایشان حفظ کرده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید