شکار تصویر ماه روی مشتری توسط ناسا - تکفارس 
شکار تصویر ماه روی مشتری توسط ناسا - تکفارس 

شکار تصویر ماه روی مشتری توسط ناسا

سید محمد معلمی
۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - 17:30
شکار تصویر ماه روی مشتری توسط ناسا - تکفارس 

فضاپیمای Juno ناسا در ماه سپتامبر مأموریت خود را آغاز نمود و به تازگی تصاویر جذابی منتشر کرده که سایه‌ای از ماه را روی مشتری نشان می‌دهد.

کوین جیل (Kevin Gill)، که یک مهندس نرم‌افزار است، اخیراً نسخه‌ای ویرایش شده از این تصویر را به اشتراک گذاشته که با استفاده از آن می‌توانیم اجزای سازنده جو مشتری را مشاهده کنیم.

اختر شناس شناخته‌شده یعنی کتی مک (Katie Mack)، در توییتر خود توضیح داده که چرا سایه ماه در مشتری این‌قدر واضح دیده می‌شود ولی وقتی همین اتفاق در زمین می‌افتد، سایه ماه بسیار تار به چشم می‌آید.

او می‌گوید:

مشتری این‌قدر بزرگ است که جلوی بیشتر نور خورشید را مسدود می‌کند و آن‌قدر نزدیک است که لبه سایه را بسیار باریک نشان می‌دهد. به همین دلیل است که وقتی سایه ماه روی این سیاره می‌افتد شبیه یک سوراخ به چشم می‌آید.

فضاپیمای Juno تنها کاوشگری نیست که اوضاع مشتری را بررسی می‌کند زیرا یکی از فضانوردان هم تا کنون این سیاره را زیر نظر گرفته است. او در ماه آگوست موفق شده بود عکسی از شیء را شکار کند که به طرف این سیاره می‌رود. البته پدیده مشاهده شده نسبت به سایه ماه چندان شفافیتی نداشت ولی هر دو رخداد آن‌قدر اهمیت دارند که علاقه‌مندان علوم هوا و فضا را به تحقیق در مورد خود مجبور می‌سازند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید