احتمال ادغام خط تولید گلکسی اس با گلکسی نوت در سال آینده - تکفارس 
احتمال ادغام خط تولید گلکسی اس با گلکسی نوت در سال آینده - تکفارس 

احتمال ادغام خط تولید گلکسی اس با گلکسی نوت در سال آینده

سید محمد معلمی
۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - 19:30
احتمال ادغام خط تولید گلکسی اس با گلکسی نوت در سال آینده - تکفارس 

سامسونگ در هر سال میلادی دو سری گوشی از دو خط تولید گلکسی اس (S) و گلکسی نوت (Note) را در ماه‌های فوریه و مارس رونمایی می‌کند که بدون شک جزو برترین دستگاه‌های بازار به شمار می‌آیند. امروز اما، خبر رسید که کمپانی کره‌ای در نظر دارد تا در سال آینده این دو سری از گوشی‌ها را با یکدیگر ادغام کند.

در کنفرانس مطبوعاتی که سامسونگ طی آن از سری گلکسی اس ۱۰ رونمایی کرد، مشخص شد که در مورد نام‌گذاری گلکسی اس ۱۱ مردد است زیرا هم دیگر آن هیجان اولیه را ندارد و همه افراد می‌دانند که پرچمدار آتی این شرکت چه نامیده خواهد شد و هم اینکه بسیار طولانی است.

سامسونگ همچنین یادآور شد که بد نیست کم‌کم برند محصولاتش را ادغام کند. این ادعا در حالی به میان آمد که هفت ماه پیش هم خبرهایی به بیرون درز کرده بود که قرار است گوشی‌های دو خط تولید گلکسی اس و گلکسی نوت در آینده‌ای نزدیک یکی شوند.

در جدیدترین اخبار، Evan Blass که همیشه منبع موثقی به شمار می‌رود ادعا کرده که از یک مقام آگاه شنیده که مذاکرات برای ادغام دو سری همچنان ادامه دارد و اگر سامسونگ تصمیم به عملی کردن این برنامه بگیرد، احتمالاً این اتفاق در سال آینده صورت می‌پذیرد.

اما چنین چیزی چه‌طور ممکن است؟

در اولین سال‌های تولید گوشی‌های سری گلکسی اس و گلکسی نوت، یک تفاوت کاملاً مشهود میان دو خط تولید وجود داشت ولی از سال ۲۰۱۶ و زمان معرفی گلکسی اس ۶ و گلکسی نوت ۵، تفاوت‌ها به حداقل رسید و دستگاه‌های دو سری بسیار شبیه همدیگر شدند. در آن زمان، بسیاری از کارشناسان حتی ادعا کردند که جدیدترین گوشی‌های سری نوت همان محصولات سری اس هستند که فقط یک قلم همراه آنها به فروش می‌رسد و این همان حقیقتی است که سامسونگ به تازگی به آن پی برده است.

در این بازه زمانی هیچ تضمینی وجود ندارد که سامسونگ به این برنامه‌ها چراغ سبز دهد زیرا تمامی اتفاقات و شایعات در حد حدس و گمان هستند ولی باز هم امکان دارد دو خط تولید پرطرفدار کمپانی کره‌ای به گلکسی وان‌پلاس (Galaxy One) تغییر نام دهند و از سال ۲۰۲۰ در اختیار مشتریان قرار گیرند و گلکسی اس ۱۱ اولین گوشی این سری به شمار برود. باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم که اگر سامسونگ فکر کند سال آینده برای به وجود آوردن چنین تغییر بزرگی زود است امکان دارد این اتفاق را ۱۲ ماه دیگر به تأخیر بیندازد.

چنان‌چه چنین چیزی رخ داد، خط تولید جدید کمپانی کره‌ای ترکیبی از گلکسی نوت و گلکسی اس خواهد بود که یک قلم به همراه آنها در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. ضمناً، هنوز مشخص نیست که قلم اِس با کدام مدل به فروش خواهد رسید و آیا برای گوشی گران‌تر و پیشرفته‌تر تولید می‌شود یا خیر ولی اتخاذ چنین استراتژی باعث خواهد شد تا میان کنفرانس‌های سالانه سامسونگ فاصله بسیار زیادی به وجود بیاید.

احتمال جایگزینی مراسم رونمایی از گوشی جدید سری گلکسی نوت با یک گوشی تاشو

احتمال ادغام خط تولید گلکسی اس با گلکسی نوت در سال آینده - تکفارس 

طبق ادعای منبع موثق این اخبار، مقامات سامسونگ امیدوارند تا مراسم رونمایی از گلکسی نوت جدید را با کنفرانس معرفی یک گوشی تاشو جدید جایگزین کنند. البته عملی شدن این اتفاق کاملاً به عملکرد گلکسی فولد فعلی در بازار بستگی دارد زیرا باید هم از نظر فروش و هم از کارایی بازخورد مثبتی از آن به ثبت برسد. به هر حال، تمام این خبرهایی که شنیده‌ایم، نشانگر نگرش سامسونگ در مورد آینده است.

بر اساس جدیدترین اطلاعات، دومین نسل از گلکسی فولد دارای نمایشگری ۶٫۷ اینچی OLED منعطف خواهد بود که یک ناچ کوچک در بالای آن به کار خواهد رفت تا دوربین سلفی در آن جایگیری نماید. همچنین گفته می‌شود که این دستگاه مانند موتورولا RAZR است زیرا به صورت عمودی تا خواهد شد. این مدل به خصوص، نازک‌تر، فشرده‌تر و ارزان‌تر خواهد بود ولی مشکلی که وجود دارد این است که سامسونگ باید خریدارانی پیدا کند که بیشتر به دنبال ظاهر و تجمل هستند نه فناوری.

در پایان اشاره کنیم که در حال حاضر نمی‌دانیم آیا سامسونگ می‌خواهد یک گوشی تاشو دیگر تولید کند یا خیر ولی اگر این اتفاق رخ داد، دستگاه آتی جایگزین مدل فعلی خواهد شد. با این روش، کمپانی مالک برند گلکسی قادر خواهد بود دو گروه از مشتریان را هدف قرار دهد؛ هم آن‌هایی که دنبال گوشی‌های کوچک هستند و هم آن‌هایی که می‌خواهند دستگاه‌های شبیه فبلت خریداری کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید