شرکت Daqri نیز به کار خود پایان داد - تکفارس 
شرکت Daqri نیز به کار خود پایان داد - تکفارس 

شرکت Daqri نیز به کار خود پایان داد

مسلم رفیعی
۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - 13:00
شرکت Daqri نیز به کار خود پایان داد - تکفارس 

طبق گزارش‌ها، شرکت Daqri، که ب‌خاطر تمرکز بر هدست‌های واقعیت افزوده (AR) شناخته شده، تعطیل شده‌ است.  دفاتر مرکزی این شرکت بسته شده‌ و بسیاری از کارکنان سابق آن نیز اخراج شده‌اند. یک ایمیل نیز اشاره کرده که Daqri می‌کوشد تا دارایی‌های خود را در رابطه با تعطیلی این شرکت، به فروش برساند.

در این ایمیل توضیح داده شده که این شرکت تا پایان شهریورماه (سپتامبر) به برنامه‌های عینک هوشمند و Worksense خود پایان می‌دهد. فروش دارایی‌ها، به کار این شرکت در صنعتی پوشیدنی‌ها پایان خواهد داد.

Daqri آخرین شرکت تولیدکننده سخت‌افزار واقعیت افزوده خواهد بود که باید تعطیل شود. این فهرست شامل شرکت رقیب Microsoft HoloLens یعنی، Meta نیز می‌شود که در دی‌ماه (ژانویه) پس از یک تنگنای مالی طولانی، دارایی‌های خود را به فروش رساند، اگرچه ممکن است که فناوری این شرکت، در جایی دیگر احیا شود. گروه Osterhout Design Group نیز در همان زمان فروپاشید. اینتل نیز پروژه عینک‌های هوشمند خود را در سال ۲۰۱۸ کنار گذاشت. شرکت‌های سخت‌افزاری باقی مانده در این حوزه، شامل: Magic Leap ،North ،Vuzix و همچنین بخش HoloLens مایکروسافت می‌شوند.

Daqri در سال ۲۰۱۰ تأسیس و در سال ۲۰۱۶ یک کلاه‌خود هوشمند را به بازار عرضه نمود. این کلاه جهت آسان‌سازی مشاغل صنعتی با استفاده از قرار دادن دستورالعمل‌ها بر روی تجهیزات پیچیده طراحی شده‌بود؛ یک استفاده نسبتاً رایج برای هدست‌های واقعیت افزوده. این شرکت پس از راه‌اندازی، مجموعه‌ای از عینک‌های هوشمند کوچکتر ۴۹۹۵ دلاری را برای حرفه‌ای‌ها در سال ۲۰۱۷، عرضه کرد.  وال استریت ژورنال در آن سال گزارش داد که این شرکت، ۲۷۵ میلیون دلار را در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌ است.

با این حال، TechCrunch می‌گوید که این شرکت به دلیل مشکلات مرتبط با آموزش کارکنان جهت استفاده از سخت‌افزارهای پیشرو، در فروش عینک‌های خود با مشکلات زیادی مواجه شده بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید