KB4516067 مرورگر اینترنت اکسپلورر را برای برخی از کاربران سرفیس خراب می‌کند - تکفارس 
KB4516067 مرورگر اینترنت اکسپلورر را برای برخی از کاربران سرفیس خراب می‌کند - تکفارس 

KB4516067 مرورگر اینترنت اکسپلورر را برای برخی از کاربران سرفیس خراب می‌کند

بهنام خدابخشی
۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - 11:29
اینترنت اکسپلورر

کمپانی مایکروسافت نباید استراحت کند! گویا اکنون در دوره‌ای هستیم که هر یک از بروزرسانی‌های ویندوز ۱۰ برای برخی از کاربران آن مشکلات بسیار بزرگی ایجاد می‌کند. اخرین نسخه Monthly Rollup KB4516067 می‌باشد که به عنوان بروزرسانی دستگاه‌های سرفیس منتشر شده است اما گویا این بروزرسانی برای کاربران Surface 2 و Surface RT مرورگر اینترنت اکسپلورر را با مشکل روبرو می‌کند.

کمپانی مایکروسافت در بروزرسانی KB4516067 به برطرف‌سازی بخش جدیدی از آسیب‌ها و ارائه‌ی یک‌سری از بروزرسانی‌های امنیتی پرداخت.

گزارش یکی از کاربران:

من در بخش RT سرفیس خود مشکلی دارم. از امروز صبح، سرفیس من مرورگر اینترنت اکسپلورر را باز نمی‌کند، هر موقع که بر روی آیکون آن کلیک می‌کنم پیغامی مبنی بر “A certificate was explicitly revoked by the issuer” برای من به نمایش در می‌آید. اساسا گواهینامه‌های سیستم من ۴ سال پیش منقضی شده است ولی تا روز گذشته مرورگر سرفیس به خوبی کار می‌کرد و این مسئله از امروز اتفاق افتاده است. آیا پیشنهادی دارید؟

در شبکه‌ی اجتماعی ردیت نیز بسیاری از کاربران مشکلی مشابه را گزارش کرده‌اند و اکنون گویا کمپانی میاکروسافت به دنبال برطرف نمودن این مسئله می‌باشد.

خوشبختانه، راه‌حل این است که بروزرسانی را حذف کنید:

  1. منوی Start را باز کنید.
  2. وارد Control Panel شوید و مسیر Programs > View installed updates را دنبال کنید.
  3. در کادر جستجو، در گوشه‌ی سمت راست بالا، KB4516067 را وارد کنید.
  4. گزینه‌ی “(Update for Microsoft Windows (kb4516067” را انتخاب کرده و بر روی Uninstall کلیک کنید.

ممکن است مرورگر اینترنت اکسپلورر برای بسیاری از کاربران اهمیت چندانی نداشته باشد ولی بسیاری از شرکت‌ها و برندهای تجاری تنها با این مرورگر فعالیت می‌کنند، به این معنی که اگر این مرورگر با مشکل روبرو شده باشد کارهای مربوط به این شرکت‌ها نیز با مشکل مواجه می‌شود.

این مسئله یادآور موضوع مجوز Edge Dev Build است که مانع نصب ویندوز ۱۰S در برخی از دستگاه‌ها می‌شد، اکنون اگر با چنین مشکل مشابهی روبرو باشیم، اصلا جای تعجب ندارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.