شرکت خودروسازی رم ۷۰۰ هزار دستگاه وانت پیکاپ را فرا خواند - تکفارس 
شرکت خودروسازی رم ۷۰۰ هزار دستگاه وانت پیکاپ را فرا خواند - تکفارس 

شرکت خودروسازی رم ۷۰۰ هزار دستگاه وانت پیکاپ را فرا خواند

رضا حسینی
۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - 22:00
شرکت خودروسازی رم

شرکت خودروسازی رم طی یک فراخوان جدید درخواست بازگرداندن طیف گسترده‌ای از وانت‌های پیکاپ تولیدی خود به کارخانه را با صاحبان این خودروها و کسانی که آن‌ها را خریداری کرده‌اند مطرح ساخت.

فراخوانی جدید شرکت خودروسازی رم به دلیل وجود نقص فنی در وانت‌های پیکاپ تولیدی این شرکت انجام گرفته است. دلیل اصلی این فراخوانی وجود ایراد در سیستم قفل در عقب برخی از وانت‌های ساخته شده توسط این شرکت است. به این معنی که قفل در عقب این محصولات یعنی همان قسمتی که بار وانت روی آن قرار می‌گیرد خود به خود و در حین حرکت خودرو باز می‌شود. این امر موجب می‌شود که در عقب خودرو به طور کامل و به شکل ناگهانی گشوده ‌شود و قسمت بار وانت بدون محافظ به حال خود رها گردد.

این مشکل نه تنها می‌تواند منجر به از دست رفتن بار وانت و وارد آمدن خسارت مالی به راننده‌ی خودرو یا صاحب بار شود بلکه با پخش شدن ناگهانی آن در جاده، مسیر حرکت سایر خودروها را مسدود کرده و قادر است موجب بروز تصادف و وارد آمدن خسارت‌های جانی و مالی به سایر رانندگان گردد. از همین رو شرکت خودروسازی رم در اقدام جدید خود حدود ۷۰۰ هزار دستگاه از وانت‌های پیکاپ تولیدی‌اش را به کارخانه فرا خوانده است تا بلکه بتواند مشکل در عقب آن‌ها را حل کند.

شرکت خودروسازی رم

البته این اقدام شرکت خودروسازی رم را نمی‌توان اقدام تازه‌ای قلمداد کرد. چرا که این شرکت سال گذشته نیز حدود یک میلیون دستگاه از وانت‌های تولیدی خود را به دلیل وجود همین مشکل در آن‌ها به کارخانه فرا خوانده بود. موج بعدی فراخوانی وانت‌های باری رم به کارخانه حدود چهار ماه قبل رخ داد و طی آن حدود ۴۰۰ هزار دستگاه از وانت‌های پیکاپ تولیدی این شرکت برای رفع نقص فنی به کارخانه بازگردانده شد.

حال این شرکت خودروسازی حدود ۷۰۰ هزار دستگاه دیگر از وانت‌های خود را برای رفع نقص فنی به کارخانه فرا خوانده است. به این ترتیب در طول دو سال اخیر شاهد فرا خواندن حدود دو میلیون دستگاه وانت پیکاپ رم به کارخانه بوده‌ایم که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

این فراخوانی با همکاری و نظارت سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در آمریکا انجام گرفته است. به موجب این فراخوانی آن دسته از صاحبان وانت‌ پیکاپ رم که با مشکل باز شدن قفل در عقب و قسمت بار خودروی خود مواجه هستند می‌توانند به مراکز معتبر فروش مراجعه کنند تا در آن‌جا قفل در عقب وانت پیکاپ آن‌ها توسط یک تکنسین مجرب با نمونه‌ی جدید و سالم تعویض گردد. این فرایند به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود و صاحبان خودروی معیوب رم پولی برای انجام آن نخواهند پرداخت.

شرکت خودروسازی رم

مشکل باز شدن خود به خود قفل در عقب وانت پیکاپ رم در مدل‌های ۱۵۰۰، ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ این خودرو مشاهده شده است. در واقع طیف گسترده‌ای از وانت‌های پیکاپ رم که مابین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ میلادی تولید و به بازار عرضه شده‌اند به این نقص فنی مبتلا هستند. البته تنها آن دسته از وانت‌های پیکاپ این شرکت که قفل در عقب آن‌ها از وجود مکانیزم بسته شدن با فشار بهره می‌برد.

در پایان بد نیست به این نکته اشاره شود که شرکت خودروسازی رم یک شرکت خودروسازی آمریکایی است که تحت نظارت شرکت کرایسلر به عنوان شرکت مادر خود فعالیت می‌کند و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های آن بر طراحی و تولید خودروهای تجاری نیمه سنگین متمرکز شده است. از همین رو وانت‌های باری تولید شده توسط این شرکت به طور کل محصولاتی شناخته شده به شمار می‌رود و در سطح آمریکا و حتی خارج از مرزهای این کشور مشتریان پرشمار و پر و پا قرصی دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.