ویژگی جدید نرم‌افزار Google Docs منتشر شد - تکفارس 
ویژگی جدید نرم‌افزار Google Docs منتشر شد - تکفارس 

ویژگی جدید نرم‌افزار Google Docs منتشر شد

سید محمد معلمی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - 20:30
ویژگی جدید نرم‌افزار Google Docs منتشر شد - تکفارس 

گوگل به تازگی خبر داده که نرم‌افزار Docs ویژگی جدیدی دریافت خواهد کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تعداد کلمات نوشته شده در هر متن را بشمارند. این قابلیت که شمارنده کلمات (word counter) نام دارد، از تاریخ ۹ سپتامبر هم در اختیار کاربران G Suite قرار خواهد گرفت و هم کاربران Docs.

البته با توجه به اینکه این قابلیت به تدریج به دست افراد می‌رسد، حدود ۱۵ روز طول خواهد کشید تا همه کاربران بتوانند از آن استفاده کنند بنابراین اگر در حال حاضر به آن دسترسی ندارید، نگران نباشید زیرا به زودی به دست شما نیز خواهد رسید.

با این ویژگی دیگر نیازی نیست برای مشاهده تعداد کلمات هر فایل به آدرس ابزارها (Tools) و تعداد کلمات (Word count) بروید بلکه فقط کافی است از قسمت ابزارها (Tools) و سپس تعداد کلمات (Word count)، گزینه نشان دادن تعداد کلمات حین تایپ کردن (Display word count while typing) را فعال کنید.

با این قابلیت، همیشه و حتی زمانی که در حال تایپ کردن هستید هم تعداد کلمات را در گوشه پایین سمت چپ خواهید دید. به علاوه، با کلیک کردن روی این ویژگی می‌توانید تعداد صفحات، تعداد کاراکترها (با فاصله یا بی‌فاصله) و . . . را ببینید. شما همچنین این فرصت را دارید تا با هایلایت کردن یک قسمت از متن، تعداد کلمات موجود در آن را مشاهده کنید.

به خاطر داشته باشید که نیازی به فعال کردن این ویژگی نیست بلکه وقتی Docs را آپدیت کردید، این قابلیت به صورت خودکار فعال می‌شود ولی برای غیرفعالسازی آن باید به آدرس ابزارها (Tools) و بعد تعداد کلمات (Word count) بروید و گزینه نشان دادن تعداد کلمات حین تایپ کردن (Display word count while typing) را خاموش کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید