احتمال عرضه‌ی یک نسخه ارزان‌قیمت از تایکان - تکفارس 
احتمال عرضه‌ی یک نسخه ارزان‌قیمت از تایکان - تکفارس 

احتمال عرضه‌ی یک نسخه ارزان‌قیمت از تایکان

علی صفرپور
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - 16:59
احتمال عرضه‌ی یک نسخه ارزان‌قیمت از تایکان - تکفارس 

پس از معرفی تایکان، حال نوبت به نسخه‌ی ارزان‌قیمت آن رسیده است.

برای افرادی که به‌دنبال یک خودروی خانوادگی قدرتمند EV هستند و تمایلی هم به تسلا مدل S ندارند، معرفی پورشه تایکان در هفته‌ی گذشته یک اتفاق خوب به‌شمار می‌آید. این خودرو سدان الکتریکی با عملکرد و طراحی بی‌نظیرش دربرابر رقبایی چون مدل S، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اما همه‌ی این محاسن قیمتی دارند، در مورد تایکان توربو این قیمت به چیزی حدود ۱۵۰ هزار دلار می‌رسد که برای هرکسی قابل دسترسی نیست.

اما پورشه با عرضه‌ی یک مدل ارزان‌تر از تایکان به نگرانی‌ها خاتمه خواهد داد. روز سه‌شنبه در نمایشگاه خودروی فرانکفورت امسال، Klaus Zellmer مدیر ارشد اجرایی پورشه در آمریکای‌شمالی گفته بود که پیش از پایان سال میلادی جاری، یک نسخه ارزان‌قیمت از تایکان معرفی خواهد شد.

Zellmer می‌گوید :« معمولا هنگامی که ما خط تولید مدل جدیدی را آغاز می‌کنیم، این کار را از بالا تا پایین برای آن مدل انجام می‌دهیم چون هم خودرو جذاب است و هم تقاضا بالا. این چیزی است که مردم معمولا می‌خواهند.» منظور Zellmer از بالا محصولات بالارده است (جایی که تایکان در آن حضور دارد)، همانطور که از پورشه برمی‌آید می‌توانید هرچه‌قدر که دوست دارید از آپشن‌های مختلف استفاده کنید و قیمت خودروتان را افزایش دهید؛ مثلا با سفارش مدل turbo S تایکان حداقل باید ۱۸۵ هزار دلار پرداخت کنید. در عین‌حال و طبق گفته Zellmer می‌توانید به محصولات پایین (رده) هم سری بزنید.

احتمال عرضه‌ی یک نسخه ارزان‌قیمت از تایکان - تکفارس 

برای مثال می‌توان به پانامرا نگاهی انداخت؛ نسخه توربو S این خودرو قیمتی ۱۵۳ هزار دلاری دارد درحالی که برچسب قیمتی نسخه‌ی پایه‌ی این دستگاه، ۸۸ هزار دلار است چیزی حدودا نصف قیمت نسخه‌ی توربو S. در این میان پانامرا ۴S هم قیمتی ۱۰۵ هزار دلاری دارد.

هنوز زود است که بگوییم پورشه از چه ساختاری در قیمت‌گذاری تایکان استفاده خواهد کرد اما این مورد به‌زودی روشن می‌شود. Zellmer می‌افزاید:« تا پایان سال جاری قرار است شاهد عرضه‌ی یک نسخه‌ از ارزان‌تر تایکان (معادل دیگر مدل‌های ۴S پورشه) باشیم که طبیعتا دسترسی افراد را (از لحاظ قیمتی) به این خودرو بیشتر می‌کند.»

شاید بپرسید پس از آن چه خواهد شد؟ « اگر به لیست اعضای خانواده‌ی هر یک از خودروهای ما نگاهی بیاندازید، متوجه برنامه‌ی بعدی ما خواهید شد. پس باید انتظار اعضای بیشتری را در خانواده‌ی تایکان داشته باشید.» دقت کردید! گفته شد اعضای بیشتر… احتمالا منظور ایشان تایکان کراس توریزمو است؛ Zellmer درباره نسخه‌ی کراس توریزموی تایکان می‌گوید :« این خودرو کمی بلندتر با ظاهری آفرودی‌تر خواهد بود.»

در پایین می‌توانید نگاهی به برخی تصاویر خودروی فوق‌العاده‌ی تایکان بیاندازید:

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید