پتنتی از اسپیکر هوشمند مایکروسافت منتشر شد - تکفارس 
پتنتی از اسپیکر هوشمند مایکروسافت منتشر شد - تکفارس 

پتنتی از اسپیکر هوشمند مایکروسافت منتشر شد

سید محمد معلمی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - 15:00
پتنتی از اسپیکر هوشمند مایکروسافت منتشر شد - تکفارس 

مدتی است که مایکروسافت در حال بررسی شرایط تولید و ساخت اسپیکرهای هوشمند است و حالا به نظر می‌رسد باید به زودی شاهد رونمایی از محصول جدید این کمپانی باشیم. بر اساس پتنت جدیدی که امروز منتشر شد، گویا مایکروسافت اسپیکر هوشمندی تولید خواهد کرد که از نظر طراحی و اندازه شبیه گوگل هوم مینی خواهد بود. حتی خودِ این شرکت هم در تصویر منتشر شده اشاره‌ای به محصول گوگل دارد ولی در حال حاضر اطلاعات بیشتری در اختیار نداریم.

ملک چلبی (Malek Chalabi) که یکی از طراحان ارشد تیم مایکروسافت به شمار می‌رود، عنوان کرده که این اسپیکر بیشتر به درد دیدارهای رسمی خواهد خورد. کمپانی مالک ویندوز هم پیش از این تصویری از اتاق‌های گفت‌وگو متعلق به نسل بعد را ترسیم کرده بود ولی حالا یک قدم دیگر به عملی کردن این پروژه نزدیک‌تر شده زیرا در آزمایشگاه‌های خود راهکارهای بهبود و افزایش کیفیت دیدارها را امتحان می‌کند. به علاوه، نام داستین براون (Dustin Brown) که یکی دیگر از طراحان مایکروسافت به شمار می‌رود و در زمینه ساخت سخت‌افزارهای محصولات آتی این شرکت فعالیت دارد نیز در این پتنت به چشم می‌خورد تا این شائبه به وجود آید که او هم در این زمینه نقشی داشته است.

به نظر می‌رسد در بالای این اسپیکر یک پوشش پارچه‌ای وجود داشته باشد و در آن دکمه‌های کاهش و افزایش صدا، برقراری، رد کردن و پاسخ دادن به تماس‌ها به کار رود. حالا اینکه اسپیکر هوشمند آتی مایکروسافت واقعاً قرار است در دیدارهای رسمی استفاده شود یا خیر بحث جداگانه‌ای است و دیگر نکته‌ای که فعلاً در مورد آن چیزی نمی‌دانیم برند اسپیکر به شمار می‌رود زیرا مشخص نیست آیا از خانواده سرفیس (Surface) خواهد بود یا خیر. آن‌طور که از پتنت برداشت می‌شود، گویا پایه این اسپیکر هوشمند را می‌توانیم جدا کنیم که احتمال می‌رود به خاطر اتصال شارژر باشد.

پتنتی از اسپیکر هوشمند مایکروسافت منتشر شد - تکفارس 

مایکروسافت می‌خواهد در تاریخ ۲ اکتبر و در شهر نیویورک همایشی با عنوان سرفیس برگزار نماید و طی آن از محصولات جدیدش رونمایی کند بنابراین احتمال دارد در این مراسم شاهد معرفی اسپیکر پرتابل کمپانی مالک ویندوز هم باشیم.

شایعاتی که امروزه منتشر شده‌اند، دال بر معرفی لپ‌تاپ‌های دارای پردازنده AMD، ARM و یک لپ‌تاپ سرفیس پرو با پورت USB-C هستند.

این احتمال نیز وجود دارد که محصول دو نمایشگری مایکروسافت که در حال حاضر دارای اسم رمز Centaurs است نیز در ماه اکتبر معرفی گردد. گفتنی است که دو سالی می‌شود مایکروسافت در حال تولید دستگاهی است که شبیه و لپ‌تاپ و تبلت است. این راه هم اضافه کنیم که برخی شایعات عنوان می‌کنند که سیستم عامل این دستگاه ویندوز لایت یا ویندوز Core OS خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.