رونمایی از پورشه ۲۰۲۰ Carrera 4 - تکفارس 
رونمایی از پورشه ۲۰۲۰ Carrera 4 - تکفارس 

رونمایی از پورشه ۲۰۲۰ Carrera 4

مسلم رفیعی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - 14:00
رونمایی از پورشه ۲۰۲۰ Carrera 4 - تکفارس 

دامنه مدل‌های پورشه ۹۱۱ کاملاً گسترده است. در رابطه با پورشه، برای هر کسی که توانایی خرید آن را داشته باشد، مدل ۹۱۱ یک گزینه ایده‌آل به حساب می‌آید، خواه بخواهند یک ماشین اصلی با تمرکز بر رانندگی، یک مهاجم جاده‌ای و یا حتی یک ماشین همه‌کاره را داشته باشند.

در حالی‌ که تنوع کم مدل ۹۱۱، غافلگیری کمی را به‌همراه دارد اما یکی از محبوب‌ترین و راحت‌ترین مدل‌های پورشه، Carrera 4 بوده است، که این مهم نتیجه هماهنگی با انواع آب‌وهوا، عملکرد قابل قبول و همچنین قیمت مناسب (البته برای یک پورشه) است. حال مدتی پس از انتظار، رونمایی از نسخه جدید ۹۹۲ کابریولت و Carrera 4 را شاهد هستیم.

خبر خوب این است که این مدل همانند Carrera 4 خوب به نظر می‌رسد. یک دلیل بزرگ که چرا مدل‌های پایه Carrera عملکرد خوبی دارند، به تصمیم پورشه مبنی بر کاهش اندازه موتور و همچنین توربوشارژ کردن آن در نسل ۹۹۱٫۲ برمی‌گردد.

مدل ۹۹۲ C4 دارای توربوی شش سیلندر ۳٫۰ لیتری است که قدرتی بالغ بر ۳۷۹ اسب بخار و گشتاوری ۳۳۱ پوندی را تولید می‌نماید. این ویژگی‌ها به‌همراه چرخ‌های مستقل، باعث می‌شوند تا این ماشین صفر تا صد خود را در ۴ ثانیه طی نماید. البته با بسته Sport Chrono و جعبه‌دنده استاندارد ۸ سرعته PDK، این زمان به ۳٫۸ ثانیه نیز کاهش می‌یابد.

در رابطه با سیستم حرکتی چهارچرخه این اتوموبیل، پورشه همان جادوی تکنولوژیکی موجود در Carrera 4S را در محور جلویی Carrera 4 اعمال کرده است. این بدان معنی است که دیفرانسیل جلو در حال حاضر نقش یک خنک‌کننده مایع را دارد، بدین‌معنی که می‌تواند یک کلاچ تهاجمی‌تر را کنترل کرده و ویژگی‌های آن را در تسلط خود بگیرد، تا در شرایط فشار کمتر، عملکرد بهتری را از خود نشان دهد.

از دیگر تغییرات چرخ‌های عقب Carrera می‌توان به اضافه شدن Porsche Active Suspension Management به عنوان یک استاندارد و همچنین تنظیم متفاوت چرخ‌ها به‌ این صورت که چرخ‌های جلو ۱۹ اینچ و غلتک‌های عقب اندازه‌ای ۲۰ اینچی دارند، اشاره کرد. دیفرانسیل عقب الکترونیکی لغزشی C4S و همچنین Porsche Torque Vectoring اختیاری هستند.

قیمت‌گذاری Carrera 4 از ۱۰۵٫۰۵۰ دلار شروع می‌شود و اگر شما تصمیم به جداکردن سقف دارید، باید ۱۱۸٫۸۵۰ دلار بپردازید. پورشه انتظار دارد که Carrera 4 را در اوایل سال ۲۰۲۰ به خرده‌فروشان تحویل دهد. اکنون امکان سفارش این محصول وجود دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید