موزیلا قصد ارائه سرویس VPN را دارد - تکفارس 
موزیلا قصد ارائه سرویس VPN را دارد - تکفارس 

موزیلا قصد ارائه سرویس VPN را دارد

مسلم رفیعی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - 12:30
موزیلا قصد ارائه سرویس VPN را دارد - تکفارس 

موزیلا قصد دارد تا یک سرویس VPN را در مرورگر Firefox خود آزمایش کند که این قابلیت می‌تواند هنگام استفاده از یک Wi-Fi عمومی، به محافظت از حریم شخصی کاربران کمک نماید. این اقدام همچنین می‌تواند تا حدودی به استقلال مالی موزیلا کمک کند.

 Firefox Private Network همزمان با شروع به‌ کار بتای دسکتاپ این مرورگر در ایالات متحده یعنی از روز سه‌شنبه، در دسترس است. این یک شبکه اختصاصی مجازی (VPN) است که می‌تواند از اطلاعات حساس مانند آدرس وب‌سایت‌های مورد بازدید و یا اطلاعات مالی شما، هنگام استفاده از یک شبکه Wi-Fi عمومی، محافظت نماید. موزیلا می‌گوید که این سرویس همچنین آدرس IP شما را از ردیاب‌های شخص ثالث در سراسر اینترنت، پنهان می‌دارد.

این سرویس در حال حاضر رایگان است، اما موزیلا گفته است که بخشی از این آزمایش‌ها، به بررسی گزینه‌های قیمتی اختصاص دارد. موزیلا پیش‌تر ارائه خدمات VPN را با قیمت ۱۰ دلار در ماه را آزمایش کرده بود.

در حالی که این حرکت بخشی از فشارهای اخیر بر این شرکت در رابطه با حریم خصوصی است، اما این اقدام  می‌تواند مزیت‌های مالی نیز داشته باشد. موزیلا از طریق آگهی‌های جستجو می‌تواند با گوگل وارد معامله شود، به‌ویژه با هدایت جستجوی کاربران Firefox به سمت سرورهای گوگل. گوگل تبلیغات را در کنار نتایج جستجو نشان می‌دهد و سازندگان مرورگر از جمله شرکت موزیلا، اغلب درآمدی را از این طریق کسب می‌نمایند. عرضه یک VPN به کاربرانی که مایل به پرداخت هزینه‌های بیشتر جهت تقویت حریم خصوصی خود هستند، راه دیگری برای کسب درآمد این شرکت است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید