آئودی RS7 اسپورت‌بک ۲۰۲۰ در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد - تکفارس 
آئودی RS7 اسپورت‌بک ۲۰۲۰ در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد - تکفارس 

آئودی RS7 اسپورت‌بک ۲۰۲۰ در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد

علی صفرپور
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - 12:57
آئودی RS7 اسپورت‌بک ۲۰۲۰ در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد - تکفارس 

آئودی در جریان نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ از دو محصول RS6 و RS7 اسپورت‌بک رونمایی کرد. در بسیاری از مشخصات، این دو خودرو باهم یکسان هستند اما هر یک دارای ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فرد خود است.هرکسی به خودروهای استیشن-واگن علاقه ندارد… . اگر شما هم RS6 را دیده‌اید و احساس می‌کنید که کمی زیاد کاربردی خانواده‌وار دارد، پس خوش‌شانس هستید چون آئودی در سبد محصولات خود یک خودروی دیگر با ظاهری متفاوت اما باطنی یکسان با RS6 دارد.

آئودی RS7 اسپورت‌بک ۲۰۲۰ در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد - تکفارس 

خبر خوبی در این رابطه وجود دارد: آئودی درحال استفاده از همان موتور بی‌نظیر RS6 در مدل A7 خود استفاده کرده است تا با این ترکیب خودروی بسیار زیبا و قدرتمند RS7 اسپوتر‌یک را خلق کند. این خودرو که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ معرفی شد، نسبت به نسخه پایه‌اش یعنی A7 دارای فاصله بین دوطاق بالای چرخ‌های جلوی عریض‌تری (به میزان ۱٫۶ اینچ) است. آئودی مدعی شده است که این خودرو در کاپوت، سقف، درب‌های جلو و درب صندوق‌عقب با مدل A7 یکسان است باقی موارد تماما بخش‌هایی جدید هستند!

طراحی این خودرو به‌صورت یک فست‌بک (که بنیان‌گذارش مرسدس‌بنز CLS بود) بخاطر کاهش فضای سر سرنشینان عقب ممکن است چندان کاربردی به‌نظر نرسد اما ظاخر بسیار جذابی را به این خودرو بخشیده است.

موتور این خودرو نیز همانند موتور RS6 Avant بسیار قدرتمند است. RS7 از یک موتور تویین‌توربوی V8 با حداکثر قدرت خروجی ۵۹۲ اسب‌بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متری سود می‌برد که با یک جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی اتوماتیک و سیستم چهارچرخ‌محرک مخصوص آئودی یعنی کواترو همراه شده است. آئودی بیش‌از انتظار از فناوری‌های مختلف در فرمان این خودرو استفاده کرده است. می‌توان RS7 را با دو نوع سیستم‌تعلیق سفارش داد: نخست یک فنربندی تطبیق‌پذیر بادی به‌صورت استاندارد و دوم یک فنربندی اسپورت آپشنال به‌همراه کنترل دینامیکی رانندگی (که برای شرایط سخت کمک‌کننده خواهد بود).

آئودی RS7 اسپورت‌بک ۲۰۲۰ در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد - تکفارس 

داشتن ویژگی فرمان‌پذیری هر چهارچرخ هم به RS7 کمک می‌کند تا بهتر از آنچه ازانتظار دارید بتوانید پیچ‌ها را رد کنید. آئودی برای این خودرو سیستم انتخاب حالت رانندگی خوبی را درنظر گرفته است که داراری شش حالت رانندگی مختلف برای استفاده در شرایط متفاوت است؛ این سیستم تمام اجزای تطبیق‌پذیری خودرو را با حالت رانندگی منتخب شما تنظیم خواهد کرد.

دوتا از شش حالت مذکور مربوط به حالت‌های RS هستند. خوشبختانه امکان سفارشی‌سازی حالت رانندگی را هم به RS7 افزوده است تا کاربر بتواند از میان تنظیمات موجود برای هر جزء خودرو، آنچه را که می‌خواهد برگزیند؛ برای مثال: رانندگی راحت، پاسخ‌گویی فوری به پدال گاز، تعویض‌دنده به‌صورت نیمه‌فوری و خشن و اگزوزها با صدای بلند!

از دیگر آپشن‌های مؤثر در عملکرد این خودرو می‌توان به ترمزهای کربن-سرامیکی بزرگ این خودرو اشاره کرد که روی‌هم‌رفته نسبت به ترمزهای استیل‌ضدزنگ ۳۴ کیلوگرم سبک‌تر هستند.

خیلی از اجزای درون RS7 با برادر کوچک‌ترش یعنی RS6 Avant یکسان است. در این خودرو هم شاهد یک نسخه ویژه‌ی RS از Virtual-Cockpit آئودی به‌همراه سیستم لمسی MMI هستیم. به‌لطف ساخت دقیق و توجه زیاد آئودی به جزئیات در این بخش‌ها، این کابین در نوع خود بسیار مشهور شده است.

آئودی RS7 اسپورت‌بک ۲۰۲۰ در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد - تکفارس 

در آخر باید گفت که RS7 اسپورت‌بک یک آئودی با آخرین سطح تجهیزات ممکن است. این خودرو به‌صورت استاندارد دارای یک سیستم کمک‌راننده پیشرفته است؛ اگر خریدار مایل باشد می‌تواند خودروی خود را با آپشن‌های مختلف ارائه شده توسط آئودی تجهیز کند تا نهایت استفاده را از آن ببرد؛ این آپشن‌ها عبارتند از: کروزکنترل تطبیقی، دستیار تقاطع (برای کمک به عبور ایمن از تقاطع)، هشدار خروج از خط، هشدار وزن زیاد و دوربین‌های ۳۶۰ درجه‌ای با دید کامل نسبت به اطراف خودرو.

ائودی قصد دارد تا این خودروی بی‌نظیر را تا پایان سال میلادی جاری به نمایندگی‌های مجازش در آلمان و اروپا برساند اما عرضه این دستگاه در ایالات‌متحده همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

در پایین می‌توانید برخی از تصاویر RS7 Sportback را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ببینید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید