iPadOS روز ۳۰ سپتامبر عرضه خواهد شد - تکفارس 
iPadOS روز ۳۰ سپتامبر عرضه خواهد شد - تکفارس 

iPadOS روز ۳۰ سپتامبر عرضه خواهد شد

سجاد اسدی
۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - 22:39
iPadOS روز ۳۰ سپتامبر عرضه خواهد شد - تکفارس 

اپل اعلام کرد که iPadOS در روز ۳۰ سپتامبر در کنار پشتیبانی از مدل‌های سالهای پیشین iPad‌ها، عرضه خواهد شد.

درحالیکه به نظر می‌رسد این تنها یک تغییر نام است، این اعلامیه اولین اعلام از سری iPadOS خواهد بود. در ماه ژوئن اپل اعلام کرد که قرار است تا iOS را جدا کند (سیستم عاملی که هم برای آیفون و هم برای آیپد‌ها بوده است). حالا قرار است تا نسخه جداگانه ای از OS برای گوشی‌ها و تبلت‌ها عرضه شود. هرچند هنوز دقیقاً مشخص نیست که تفاوت این نسخه‌ها در چه مواردی خواهد بود، اما اپل تفاوت قائل شدن میان این دو رو آغاز کرده و حالا نیز ویژگی‌ها بسیار قدرتمندی را به آیپد افزوده است.

iPadOS با برخی ویژگی‌های پیش بینی شده عرضه می‌شود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به اضافه شدن ویجت به صفحه اصلی سیستم عامل اشاره کرد. همچنین قسمت desktop-class نیز به مرورگر سافاری اضافه شده، اپلیکیشن فایل‌ها بروز شده و برخی بهبود‌ها نیز در مدیریت مولتی‌تسک (چند عملکردی) قابل مشاهده است.

OS کار خود را بر آیپد‌های ۱۰٫۲ اینچی آغاز خواهد کرد. اپل نیز سفارش‌ها برای خرید این آیپد را از امروز آغاز کرده و در روز ۳۰ سپتامبر نیز این محصول به بازار عرضه می‌شود. اگر همین حالا یک آیپد Air 2 یا نسل‌های بعدی آن، آیپد پرو و آیپد‌های نسل پنجم یا نسخه‌های بعدی آن و آیپد مینی ۴ یا دستگاه‌های عرضه شده پس از آن را دارید، قادر خواهید بود تا بروزرسانی‌ها جدید را بر روی تبلت خود نصب کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید