هیوندای و کیا به شبکه شارژ اتومبیل برقی آیونیتی در اروپا پیوستند - تکفارس 
هیوندای و کیا به شبکه شارژ اتومبیل برقی آیونیتی در اروپا پیوستند - تکفارس 

هیوندای و کیا به شبکه شارژ اتومبیل برقی آیونیتی در اروپا پیوستند

سجاد اسدی
۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - 15:36
هیوندای و کیا به شبکه شارژ اتومبیل برقی آیونیتی در اروپا پیوستند - تکفارس 

معمولاً برای خودروسازان اهمیتی ندارد که شما تصمیم می‌گیرید تا باک ماشین خود را کجا پر کنید، اما این مسئله مخصوصاً در اروپا روز به روز برای تولیدکنندگان ماشین‌های برقی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

در آنسوی اقیانوس‌ها، بی ام دابلیو، دایملر (مجری مرسدس بنز)، فورد، فولکس‌واگن و پورش به آیونیتی پیوستند. هدف این است که جایگاه‌های شارژ الکتریکی در سرتاسر اروپا با سرمایه‌گذاری مستقیم این شرکت‌ها گسترش یابد. در واقع این BP یا Shell نیستند که شبکه‌های شارژ را تنظیم می‌کنند، بلکه این خودروسازان هستند که ماشین‌های برقی را به مشتریان می‌فروشند تا مطمئن شوند که زیرساخت‌های کافی موجود است. حالا به دنبال این فعالیت‌ها برای فراهم سازی زیرساخت‌ها، هیوندای و کیا هم به این شبکه پیوستند.

گروه هیوندای که صاحب کیا نیز هست، روز دوشنبه اعلام کرد که بر روی شبکه آیونیتی سرمایه گذاری کرده و سهم یکسانی با خودروسازان تاسیس کننده این شبکه خواهد داشت. هیوندای و کیا تاکنون خودروهای الکتریکی متعددی را فروخته‌اند، اما این شرکت خودروسازی اعلام کرده که این سرمایه‌گذاری قرار است تاثیر مستقیمی‌ در ماشین‌هایی که در آینده قرار است در این شرکت تولید شوند، داشته باشد. تا سال ۲۰۲۱، هیوندای برنامه دارد تا تکنولوژی شارژ ۸۰۰-volt را معرفی کند که با ماشین پورش سدان الکتریکی تایکان همگام خواهد بود.

این طراحی امکان شارژ بسیار سریع را فراهم می‌آورد و استفاده کنندگان می‌توانند از حداکثر میزان شارژ ۳۵۰ کیلو وات با آیونیتی بهره ببرند. اگر طراحی هیوندای بتواند به طراحی‌های پورشه نزدیک باشد، ماشین‌ها تنها در ۲۲ دقیقه ۸۰ درصد شارژ خواهند شد.

امروز، ۱۴۰ شارژر آیونیتی در سرتاسر اروپا گسترش یافته و در حالی که شما این خبر را مطالعه می‌کنید ۵۰ شارژر دیگر هم در حال ساخته شدن هستند. تا سال ۲۰۲۰ قرار است تا تعداد این شارژر‌ها به ۴۰۰ عدد برسد و در واقع در هر ۷۵ مایل از بزرگراه‌های اروپا یک ایستگاه شارژ وجود خواهد داشت. خودروسازان امیدوارند تا با ساخت تعداد مناسبی از این شارژر‌ها بتوانند حمل و نقل ماشین‌های برقی را در اروپا تسهیل کنند.

در کنار تکنولوژی شارژ ۸۰۰-volt که تا چند سال دیگر عرضه خواهد شد، گروه هیوندای گفته است که ۴۰ مدل “دوست‌دار طبیعت” برای شارژرها سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید