نسخه‌ی اندرویدی مرورگر Vivaldi منتشر شد - تکفارس 
نسخه‌ی اندرویدی مرورگر Vivaldi منتشر شد - تکفارس 

نسخه‌ی اندرویدی مرورگر Vivaldi منتشر شد

بهنام خدابخشی
۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - 21:29
مرورگر Vivaldi

Vivaldi مرورگری است که توسط گروهی از برنامه‌نویسان با سابقه در Opera طراحی شده است و سعی دارند تا تجربه‌ی استفاده از یک مرورگر شخصی‌سازی شده را به کاربر القا نمایند. امروز نسخه‌ی آزمایشی این مرورگر برای سیستم‌عامل اندروید در اختیار کاربران قرار گرفته است.

نسخه‌ی اندرویدی این مرورگر قابلیت‌هایی را به کاربران ارائه می‌دهد که اکنون کاربران نسخه‌ی دسکتاپ با آن آشنا هستند. هر موقع که یک تب جدید را باز می‌کنید، یک میانبر Speed Dials برای شما باز می‌شود که شامل میانبرهای سایت ذخیره شده و نشانک‌هایی است که کاربر می‌تواند آن‌ها به سلیقه‌ی خود سازماندهی و شخصی‌سازی نماید. با استفاده از این قابلیت در صورتی که تصمیم داشته باشید از یک مروگر خاص استفاده کنید، می‌توانید تنها با وارد نمودن ابتدای نام آن که قبلا در نشانک‌ها ذخیره کرده‌اید؛ به عنوان مثال “d” برای DuckDuckGo، وارد موتور جستجوگر مذکور شوید. حتی می‌توانید بدون باز کردن یک نرم‌افزار جداگانه، یادداشت‌هایی را ثبت نمایید.

مرورگر Vivaldi

همچنین Vivaldi درخصوص قابلیت‌های مرورگر اندرویدی خود می‌گوید:

کاربران اندرویدی این امکان را دارند تا بوک‌مارک‌ها، Speed Dials، رمزهای عبور، اطلاعات تکمیلی شخصی و یادداشت‌هایی که در نسخه‌ی دسکتاپ خود ذخیره‌سازی نموده‌اند با مرورگر اندرویدی همگام‌سازی نمایند. از طرفی دیگر، تمامی داده‌ها به صورت پیش‌فرض با سیستم رمزگذاری شده محافظت می‌شوند.

به عنوان مثال، مرورگر فایرفاکس اطلاعات حساب‌های کاربری افراد را با استفاده از سیستم رمزگذاری end-to-end ذخیره‌سازی می‌نماید اما مرورگر کمپانی گوگل تنها این نحوه‌ی رمزگذاری را به کاربر پیشنهاد می‎‌دهد و به صورت اختیاری است که با استفاده از این نوع رمزگذاری همگام‌سازی نماید یا خیر.

گویا این کمپانی در نیخه‌ی آزمایشی مرورگر اندرویدی Vivaldi تمامی قابلیت‌های موجود در دسکتاپ را به کاربر ارائه می‌دهد. اکنون اگر تصمیم دارید تا از نسخه‌ی موبایلی این مرورگر استفاده نمایید، پیشنهاد می‌کنیم تا نسخه‌ی رسمی سیستم‌عامل اندرویدی را بر روی دستگاه خود نصب کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید