برترین فناوری‌های معرفی‌شده در IFA 2019 - تکفارس 
برترین فناوری‌های معرفی‌شده در IFA 2019 - تکفارس 

برترین فناوری‌های معرفی‌شده در IFA 2019

علی صفرپور
۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - 18:00
برترین فناوری‌های معرفی‌شده در IFA 2019 - تکفارس 

تمام معرفی‌های اصلی انجام شده‌اند. در زیر شاهد بهترین محصولاتی خواهید بود که در بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری اروپا معرفی شدند. پوشش‌دادن بزرگ‌ترین رویداد تجاری اروپا از دیدگاه مشتریان آمریکایی اصلا کار آسانی نیست. برای همین با خوش‌بینی محصولات این لیست را انتخاب کرده‌ایم. برخی از آنها هم‌اکنون در ایالات‌متحده شناخته شده‌اند و برخی دیگر (برای معرفی) در هاله‌ای از ابهام قرار دارند و باقی‌شان هم حداقل این موضوع را اثبات می‌کنند که شرکت تولیدکننده، محصولات متنوعی را تولید می‌کند!

این شما و این:

برترین فناوری‌های معرفی‌شده در IFA 2019 - تکفارس 

بهترین تلویزیون: تلویزیون اولد آمازون به همراه آمازون Fire TV و الکسا

تلویزیون اولد Grundig شرکت آمازون با سیستم‌عامل Fire TV واقعا محصول شاخصی به‌شمار می‌آید. این دستگاه کیفیت بی‌نظیر یک پنل اولد را با سیستم استریم‌آنلاین آمازون ترکیب کرده است؛ همچنین نخستین تلویزیون مجهز به Fire TV و دستیار الکسا با ویژگی hands-free (درست مانند اسپیکر Eco) است.

برترین فناوری‌های معرفی‌شده در IFA 2019 - تکفارس 

بهترین لوازم خانگی: سامسونگ Airdresser

اگر در هتلی اقامت دارید که دارای یک اتوی کوچک برای اتوکردن لباس‌ها است، از این محصول سامسونگ قدردانی خواهید کرد. این دستگاه نخستین سیستم خشک‌کننده لباس بر پایه‌ی بخار نیست؛ از زمانی که ال‌جی (چند سال پیش) Styler خود را معرفی کرد، مشخص بود که سامسونگ هم محصولی را برای پاسخ‌دادن به این اقدام ال‌جی معرفی خواهد کرد.

ساسونگ هنوز قیمت Airdresser خود را اعلام نکرده است اما این را می‌دانیم که رقیبش یعنی Styler از ال‌جی چیزی حدود ۲۰۰۰ دلار قیمت دارد. خوشبختانه ایجاد رقابت در این حوزه باعث کاهش قیمت هردو محصول خواهد شد.

برترین فناوری‌های معرفی‌شده در IFA 2019 - تکفارس 

بهترین تلفن‌هوشمند: LG G8X ThinQ

مسلما بزرگ‌ترین تلفن‌هوشمند این نمایشگاه، سامسونگ گلکسی فولد بود اما این دلیل نمی‌شود که آن را بهترین بنامیم. محصول جدید ال‌جی یعنی G8X ThinQ دارای نمایشگری دو برابر اندازه‌ی عادی است، این دستگاه به شما همان صفحه‌ی اضافه‌ی یک تلفن‌هوشمند تاشو را می‌دهد؛ بااین‌حال اگر از مرکز آن را ببندید، شاهد یک تلفن عادی آشنا و غیرتاشو خواهید بود. این دستگاه برای افرادی که احجام گوشی‌های تاشو را دوست ندارند، گزینه‌‌ی مناسبی است.

برترین فناوری‌های معرفی‌شده در IFA 2019 - تکفارس 

بهترین لپ‌تاپ: ایسوس ProArt StudioBook One

تازه‌ترین لپ‌تاپ این نمایشگاه ProArt StudioBook One شرکت ایسوس بود. این دستگاه بخشی از خط لپ‌تاپ‌های ProArt شرکت با تمرکز بر گرافیست‌های حرفه‌ای است. در این دستگاه از یک تراشه‌ی GPU جدید شرکت انویدیا به نام Quadro RTX 6000 استفاده شده است. طبق ادعای ایسوس این پردازنده عملکرد یک رایانه دسک‌تاپ را برای یک لپ‌تاپ با اندازه‌ای عادی به ارمغان می‌آورد، آن هم بدون نیاز به تلاش برای سرد نگه‌داشتن دستگاه.

این خنک‌سازی به‌واسطه‌ی طراحی جدید دستگاه میسر شده است که بیشتر اجزای تولیدکننده‌ی گرما را به پشت نمایشگر برده است تا به راحتی کاربر کمک کند.

برترین فناوری‌های معرفی‌شده در IFA 2019 - تکفارس 

بهترین ایرباد: جبرا Elite 75t

جایگزین مدل محبوب Elite 65t، حال ۲۰ درصد کوچک‌تر طراحی شده است اما ۵۰ درصد بهتر شارژدهی می‌کند (هفت‌و‌نیم ساعت) و دارای ورودی شارژ USB تایپ C است. در این دستگاه کیفیت صدا بهبود نیافته اما طراحی‌اش به‌گونه‌ای است در گوش بهتر می‌نشیند و دارای گواهینامه‌ی IP55 است. تنها نکته‌ی منفی آن شاید قیمت ۲۰۰ دلاری‌اش باشد که آن را گران‌تر از همزادانی چون Elite 65t و Elite 65t Active قرار می‌دهد.

برترین فناوری‌های معرفی‌شده در IFA 2019 - تکفارس 

بهترین هدفون: Sennheiser Momentum 3 Wireless

نسل سوم هدفون مومنتوم دارای ویژگی نویزگیری است. کیفیت تماس و صدای این دستگاه عالی است؛ یک ویژگی Tile Integration هم در آن وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا اگر هدفون‌تان را در مکانی جاگذاشتید، آن را پیدا کنید. با وجود اینکه این دستگاه با نرخ ۴۰۰ دلاری‌اش کمی گران به‌نظر می‌رسد، اما توان رقابت با نمونه‌های مشابه از شرکت‌هایی چون سونی یا Bose را دارد و یکی از بهترین هدفون‌های مجهز به نویزگیر سال ۲۰۱۹ است.

برترین فناوری‌های معرفی‌شده در IFA 2019 - تکفارس 

بهترین محصول در حوزه‌ی خانه‌ی هوشمند: LEDهای Hue Vintage-Style، ورودی‌های هوشند Hue و دکمه‌های هوشمند Hue از شرکت فیلیپس

دسته‌ی محصولات خانگی هوشمند در سال ۲۰۱۹ کمی بی‌رمق و یک‌دست شده است. سخت است که تصور چیز دیگری را در اطراف خود بکنید که قابلیت خودکارشدن را داشته باشد، از طرف دیگر هم نمی‌توانید خانه‌تان را با تجهیزاتی پر کنید که همه مجهز به دوربین هستند و مدام با لنزهایشان شما را تحت‌نظر دارند! محصولات جدید فیلیپس در این حوزه امتیازی جالب را از آن خود می‌کنند و آن این است که خانواده‌ی روشنایی هوشمند Hue این شرکت نیازی به ضبط محاوره و تصویر شما را ندارند.

این محصولات قصد دارند تا کنترل شما را بر روشنایی خانه‌تان ببیشتر کنند؛ فیلیپس این کار را با سه محصول LEDهای vintage-style، ورودی هوشمند و دکمه‌های هوشمند که در IFA 2019 معرفی کرده است، انجام خواهد داد.

برترین فناوری‌های معرفی‌شده در IFA 2019 - تکفارس 

بهترین پوشیدنی: ساعت‌های هوشمند Garmin Legacy Heroes Series

آخرین به‌روزرسانی شرکت Garmin به‌دنبال ایجاد ترکیبی جالب‌تر و پر زوق‌وبرق‌تر در ساعت هیبریدی Vivomove 3 (با قابلیت نمایش رنگ) است. مدلی ویژه‌ از این ساعت‌هوشمند که توجه زیادی را به خود جلب کرد، نسخه‌ی زیبای Legacy Heroes با تم مارول بود که قرار است امسال وارد بازار شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.