نسخه وب Apple Music بالاخره وارد حالت بتا می‌شود - تکفارس 
نسخه وب Apple Music بالاخره وارد حالت بتا می‌شود - تکفارس 

نسخه وب Apple Music بالاخره وارد حالت بتا می‌شود

مهدی داوری
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - 19:30
نسخه وب Apple Music بالاخره وارد حالت بتا می‌شود - تکفارس 

قبول کنیم یا نه ما در حال حاضر در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که عصر استریم است و بدون شک یکی از روش‌های پخش و فروش موزیک نیز از همین روش است.

رشد روز افزون اپلیکیشن‌های استریم موسیقی نشان از این مسئله دارد که دیگر شیوه‌های قدیمی خرید و فروش و پخش موسیقی جواب نمی‌دهد و مخاطبین این صنعت به دنبال استفاده از قابلیت استریم برای استفاده از محصولات آن هستند.

روزهای حمل سی دی‌ها مختلف برای پخش موسیقی و یا بارگذاری آهنگ‌ها روی دستگاه‌های MP3 Player و گوشی‌ها گذشته است. روزهایی که فراموش می‌کردیم که با خود یک سی دی را بیاوریم و یا یک آهنگ را روی دستگاه خود بریزیم.

امروز دوره جدید است که ما با استفاده از سرویس‌های استریم موسیقی مثل اسپاتیفای می‌توانیم هرجایی که باشیم، هر آهنگی که دوست داشته باشیم را بدون اندکی تعلل پخش کنیم و از گوش دادن به آن لذت ببریم… البته با داشتن اتصال به اینترنت!

در سال ۲۰۱۵ کمپانی اپل تصمیم گرفت که با توجه به رشد اپلیکیشن‌های استریم موسیقی مثل  Spotify, Google Play Music, Deezer, Pandora, Napster و Tidal وارد این بازار خاص شود.

آن چه مشخص است کمپانی اپل با بهره گیری از گوشی‌های آیفون خود در دست کاربران اکوسیستم بزرگی دارد که می‌تواند به او در رشد هر اپلیکیشنی کمک کند.

وجود قابلیت اتصال به اسپیکر هوشمند HomePod ساخته کمپانی اپل دلیل بسیار قانع کننده‌ای برای طرفداران اپل بود تا از اپلیکیشن‌های استریم موسیقی رقیب فاصله گرفته و شروع به عضویت در اپلیکیشن جدید استریم موسیقی اپل یعنی Apple Music کنند.

البته با وجود این موارد باز هم Apple Music شاهد معجزه‌ای نبود و اسپاتیفای باز هم در تعداد مشترکین و کاربران فعال صدر جدول اپلیکیشن‌های پخش موزیک است.

البته از دلایل رشد نکردن Apple Music به صورت چشمگیر می‌توان به نداشتن یکپارچگی در چندین پلتفرم به شکل قدرتمند اشاره کرد که باعث شد این اپلیکیشن به نسبت اپ‌هایی نظیر اسپاتیفای کاربران کمتری داشته باشد.

به عنوان مثال اسپاتیفای برای پلتفرم‌های iOS، اندروید، کامپیوترهای شخصی، مک و حتی کنسول‌های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان در دسترس است و کاربران پلتفرم‌های مختلف می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند. تازه حتی اگر به هیچکدام دسترسی نداشته باشید فقط کافی است به سایت play.spotify.com بروید و با استفاده از نسخه تحت وب اسپاتیفای هر موسیقی که دوست دارید را گوشی بدهید.

همین یکپارچگی بزرگ اسپاتیفای و وجود قابلیت‌های مثل شنیدن موسیقی به شکل رایگان از دلایلی است که اسپاتیفای با تیکه بر آن توانسته در بازار رشد کند و در رقابت با سایرین بسیار جلوتر از بقیه باشد.

حالا بالاخره کمپانی اپل به این مسئله پی برده است و قصد دارد قدمی کوچکی برای اپلیکیشن Apple Music بردارد و آن هم عرضه نسخه وب آن است. که البته نسخه وب Apple Music هنوز در حالت بتا است و همان طور که حدس زدید نیاز به بهبود بسیار زیادی دارد.

شما تنها کاری که لازم است و می‌توانید انجام بدهید رفتن به سایت beta.music.apple.com است و به عضویت درآمدن در سرویس Apple Music است. بعد از آن شما می‌توانید از تمام ویژگی‌هایی که در اپلیکیشن وجود دارد در نسخه تحت وب نیز استفاده کنید.

تمام پلی لیست‌های شما، آهنگ‌های مورد علاقه شما و حتی آهنگ‌های پیشنهادی و ایستگاه‌های که شما آن را دوست دارید در نسخه وب نیز وجود دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.