گوشی الجی G8X ThinQ، یک گوشی تاشوی متفاوت - تکفارس 
گوشی الجی G8X ThinQ، یک گوشی تاشوی متفاوت - تکفارس 

گوشی الجی G8X ThinQ، یک گوشی تاشوی متفاوت

امیر عسگری
۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - 08:00
گوشی الجی G8X ThinQ، یک گوشی تاشوی متفاوت - تکفارس 

الجی امروز در نمایشگاه ایفا از گوشی جدید سری G به نام LG G8X ThinQ در کنار نسخه پیشرفته صفحه نمایش ثانویه الجی (LG DUAL SCREEN) که اوایل امسال در MWC دیده بودیم، رونمایی کرد. هدف این شرکت از این دو محصول و بخصوص افزونه صفحه نمایش دوگانه، ارائه روش‌های جدید و بیشتر برای انجام وظایف چندگانه بوسیله تلفن همراه است.

طراحی و صفحه نمایش

گوشی الجی G8X ThinQ، یک گوشی تاشوی متفاوت - تکفارس 

در نگاه اول مشخص است که G8X ThinQ طراحی خود را از نسل قبل به ارث برده است و البته صفحه نمایش اولد ۶٫۴ اینچی آن بزرگتر از صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی G8 ThinQ است. تفاوت بعدی نسبت به نسل قبل، ناچ موجود در بالای صفحه نمایش است که بیشتر شبیه ناچ قطره‌ای شده است.

در قسمت پشتی، این گوشی شباهت زیادی با نسل قبل دارد. در الجی G8X ThinQ نیز از دوربین دوگانه (معمولی و فوق عریض) استفاده شده، اما برخلاف نسل قبل دیگر خبری از سنسور اثرانگشت در پشت گوشی نیست. سنسور اثرانگشت این گوشی به داخل صفحه نمایش منتقل شده است.

صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی فول‌ویژن اولد این گوشی بسیار واضح و با رنگ‌های زنده است و البته طبق گفته الجی این پنل +HDR10 نیست. با استفاده از سنسور نور محیط می‌توان کنتراست و گاما را برای ارائه یک تصویر بهتر تنظیم کرد و در مجیط کم نور از فیلتر آبی استفاده کرد. البته اگر این ویژگی را دوست ندارید، می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

LG G8X ThinQ از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی f/1.8 و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی f/2.4 فوق عریض استفاده می‌کند. دوربین سلفی این گوشی نیز ۳۲ مگاپیکسل و اندازه پیکسل آن ۱٫۶ میکرومتر است.

الجی از حالت ASMR در فیلمبرداری استفاده کرده است. با استفاده از این ویژگی حساسیت میکروفون گوشی تا ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید به کمک آن صداهای آرام و زمزمه‌ها را با وضوح بیشتری ضبط کنید. ضمنا می‌توانید هنگام فیلمبرداری بین دوربین جلو و عقب گوشی جابجا شوید.

از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به حالت تایم لپس ۴K و لرزشگیر نرم‌افزاری با نام Steady Cam اشاره کرد. ضمنا از EIS برای ضبط ویدیوهای نرم‌تر نیز روی سنسور این گوشی استفاده شده است.

گوشی الجی G8X ThinQ، یک گوشی تاشوی متفاوت - تکفارس 

به نظر می‌رسد جک هدفون به پایان راه خود در بازار گوشی‌های هوشمند نزدیک است. سامسونگ تا گوشی اس۱۰ جک ۳٫۵میلیمتری را نگه داشت، اما در نوت ۱۰ آن را حذف کرد و همچنین در گوشی‌های آینده سری اس گلکسی نیز خبری از آن نخواهد بود.

با این حال الجی گوشی‌های خود را به سیستم صوتی با کیفیت بالا مجهز کرده است. تکنولوژی ۳۲ بیتی Hi-Fi Quad DAC به اصلی‌ترین قسمت گوشی‌های الجی تبدیل شده است و احتمالا به همین دلیل است که آخرین پرچمدار این شرکت نیز از جک آنالوگ استفاده می‌کند.

علاوه بر این الجی از دو اسپیکر ۱٫۲ واتی استفاده کرده است که صدای بسیار خوبی دارند، اما ستاره واقعی کیفیت صدایی است که از طریق هدفون پخش می‌شود.

مشخصات الجی G8X ThinQ

پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸۵۵
نمایشگر۶٫۴اینچ ۱۹٫۵:۹ اولد (۲۳۴۰x1080 /403ppi)
حافظه۶ گیگابایت رم / ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی / میکرواس‌دی تا ۲ ترابایت
دوربیندوربین دوگانه پشت: سنسور ۱۲ مگاپیکسلی F1.8 + فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی F2.4
باتری۴۰۰۰mAh
سیستم عاملاندروید ۹٫۰ پای

الجی G8X ThinQ می‌تواند تبدیل به یک گوشی تاشو شود

نمایشگر ثانویه جدید الجی نسبت به نسخه قبلی که اوایل امسال و همراه V50 معرفی شد، پیشرفته‌تر است. نمایشگر دوم یک دستگاه جداگانه نیست، بلکه یکی از لوازم جانبی G8X ThinQ محسوب می‌شود. با توجه به ضروری بودن آن انتظار می‌رود تا همراه گوشی ارائه شود و البته در صورتی که مشکلی برای آن بوجود بیاید می‌توانید بصورت جداگانه آن را خریداری نمایید. اساسا این وسیله مانند یک کیس تاشو با صفحه نمایش مخصوص به خود است.

صفحه نمایش این وسیله نیز مانند خود گوشی ۶٫۴ اینچی اولد است. ضمنا یک نمایشگر تک رنگ ۲٫۱ اینچی نیز در قسمت پشتی آن قرار دارد و می‌توان اعلانات، درصد باتری، ساعت، تاریخ و دیگر اطلاعات مفید را بدون احتیاج به باز کردن کیس و گوشی مشاهده کرد. تک رنگ بودن و خاموش شدن پس از چند ثانیه موجب کم مصرف شدن این نمایشگر می‌شود.

نمایشگر ثانویه با کمک ۳۶۰Freestop Hinge به شما اجازه می‌دهد تا مانند لپ‌تاپ از هر زاویه‌ای به صفحه نگاه کنید و با استفاده از یک پورت یواس‌بی تایپ سی به G8X ThinQ متصل می‌شود و دیگر مانند نسل قبل خبری از پین‌ نیست. این تغییر سبب شده تا زمانی که از کیس استفاده نمی‌کنید گوشی صاف و براق بنظر برسد. نمایشگر ثانویه از سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹ در دسترس خواهد بود.

مشخصات نمایشگر ثانویه

نمایشگر۶٫۴ اینچ ۱۹٫۵:۹ اولد (۲۳۴۰x1080 / 403ppi)
نمایشگر دوم۲٫۱ اینچ تک‌ رنگ
درگاه اتصالیواس‌بی
نوع تاشوندگی۳۶۰Freestop Hinge
وزن۱۳۴ گرم

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید