لنوو از دو Smart Tab جدید پرده برداشت - تکفارس 
لنوو از دو Smart Tab جدید پرده برداشت - تکفارس 

لنوو از دو Smart Tab جدید پرده برداشت

علی اسکندری
۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - 19:01
لنوو از دو Smart Tab جدید پرده برداشت - تکفارس 

نمایشگاه IFA زمان معرفی کالاهای دیجیتال جدید و فن‌آوری‌های تازه است. در این بین لنوو نیز از محصولات جدید خود پرده بردارد که در دسته تبلت‌ها قرار می‌گیرند. حتی به‌زودی قرار است این برند از دستگاه‌های گران‌قیمت‌تری نیز مثل لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای جدید نیز رونمایی نماید. همچنین شایعات حاکی از آن هستند که لنوو ممکن است که موبایل جدیدی را معرفی کند. بگذریم! تبلت‌های جدید برند چینی لنوو Yoga Smart Tab و لنوو Smart Tab M8 نام دارند که نسبت به نسل قبلی ارتقای چشم‌گیری یافته‌اند و حالا از تکنولوژی‌های بیش‌تری بهره می‌گیرند. در ادامه با این تبلت‌ها بیش‌تر آشنا خواهیم شد.

در سال‌های اخیر برای لنوو هوشمندی محصولات در ارجحیت است و برای همین سعی می‌کند کالاهایی را به بازار عرضه دهد که معمولا مجهز به دستیار صوتی هستند. این دو تبلت نیز از این موضوع مستثنی نیستند. لنوو Yoga Smart Tab و لنوو Smart Tab M8 هر دو از دستیار صوتی گوگل بهره می‌برند که با توجه به تحقیقات و آزمایشات اخیر اعلام شده که باهوش‌ترین دستیار مجازی محسوب می‌شود. در سال قبل لنوو از دستیار آمازون – الکسا – برای محصولات خود استفاده می‌کرد و امسال از آن‌جایی که بیش‌تر کالاهای حوزه خانه هوشمند با این دستیار معرفی شدند، الکسا را ترک گفت و به گوگل اسیستنت روی آورد. البته گفتنی‌ست که این دستگاه‌ها ظاهر کاملا متفاوتی دارند و از این رو برای افراد خاصی تدارک دیده شده‌اند. یکی از آن‌ها بدون پایه عرضه شده و دیگری با یک پایه رونمایی گشته است تا به‌راحتی روی میزتان قرار بگیرد.

لنوو از دو Smart Tab جدید پرده برداشت - تکفارس 

لنوو Yoga Smart Tab

در حقیقت راه‌های مختلفی برای استفاده از این تبلت وجود دارد. می‌توانید (مثل عکس فوق) قسمت پایه آن را روبه بالا نگه دارید یا می‌توانید آن را روی میز قرار دهید و راحت‌تر با آن تعامل داشته باشید. خوش‌بختانه گوگل اسیستنت هم در همه‌جای رابط کاربری حضور دارد. تنها کافی‌ست عبارت Hey Google یا OK Google را به زبان بیاورید تا این دستیار صوتی آماده به کار شود. برای این‌که این دستیار صدای‌تان را از هر اتاقی بشنود، تولیدکننده از میکروفون‌های حساسی برای این مدل بهره جسته که همچنین مکالمه‌ای واضح را نیز برای‌تان به ارمغان می‌آورند. صحبت از صدا و میکروفون شد. لازم به ذکر است اسپیکرهای قدرت‌مندی در لنوو Yoga Smart Tab مورد استفاده قرار گرفته که جالب این‌جاست در قسمت پایه‌مانند تبلت تعبیه گشته‌اند. به برنامه اسکایپ و به‌طور کل تماس‌های تصویری علاقه‌مند هستید، پس لنوو Yoga Smart Tab همان تبلتی‌ست که می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. محصول چینی از یک دوربین بهره می‌گیرد که آن را با کمک پایه‌ای می‌تواند به قاب جلو یا پشت انتقال دهید. برای همین تماس‌های تصویری‌تان باکیفیت خواهد بود و عکس‌هایی سلفی شفافی خواهید گرفت. بدنه فلزی و مقاوم یکی از ویژگی‌های جذاب لنوو Yoga Smart Tab محسوب می‌شود که هنگام لمس آن احساس خوبی پیدا می‌کنید. در ضمن این قابلیت موجب افزایش مقاوم دستگاه شده است. با این همه بدنه آلومینیومی تبلت لنوو به‌سرعت خط و خش را جذب می‌نماید. ناگفته نماند پردازنده اقتصادی کوآلکام قلب تپنده این دستگاه را تشکیل می‌دهد تا بتوانید برخی از بازی‌ها و برنامه‌های اندرویدی را تجربه نمایید.

لنوو Smart Tab M8

این محصول زیبا را می‌توانید با پرداخت ۳۰۰ یورو خریداری نمایید. گفتنی‌ست لنوو Smart Tab M8 در ابتدا در کشورهای اروپایی و سپس با بازارهای سراسر جهان عرضه می‌گردد. برای این‌که قیمت کاهش یابد، لنوو از پردازنده مدیاتک در این محصول سود جسته که نسبت به تراشه‌های کوآلکام قدرت بسیار پایین‌تری دارد و احتمالا تنها با لنوو Smart Tab M8 می‌توانید تعداد انگشت‌شماری برنامه و بازی را نصب نمایید. البته اگر انتظار زیادی از این تبلت نداشته باشید، به‌راحتی نیازتان را پاسخ می‌دهد. برای این‌که راحت‌تر صدای دستیار صوتی گوگل را بشنوید و موزیک‌ها را با صدایی بلند گوش دهید، شرکت تولیدکننده از دو اسپیکر استریو در لنوو Smart Tab M8 بهره جسته که حجم صدای فوق‌العاده‌ای دارند. همچنین این بلندگوها صدا را بسیار واضح و با جزئیات فراوان پخش می‌کنند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا لنوو با این معرفی چنین تبلت‌ها و دستگاه‌هایی می‌تواند محبوبیت خود را در بازار کالای دیجیتال بازیابد؟ در صورت عرضه این دو محصولی در کشورمان، حاضر به خرید آن‌ها خواهید بود؟ کدام‌یک از تبلت‌های لنوو چشم‌تان را گرفت؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات‌تان را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید