دونالد ترامپ امتیازات آینده‌ی هوآوی را لغو کرد - تکفارس 
دونالد ترامپ امتیازات آینده‌ی هوآوی را لغو کرد - تکفارس 

دونالد ترامپ امتیازات آینده‌ی هوآوی را لغو کرد

بهنام خدابخشی
۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - 13:29
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ در طی هفته‌ی جاری، در گفتگو با کمپانی چینی هوآوی، در خصوص جنگ تجاری میان دو کشور، تمامی درها را بسته و امتیازات هوآوی را به طور کامل لغو کرد. رئیس جمهور ایالات متحده اظهار داشت که هوآوی یک دغدغه‌ی مربوط به امنیت ملی ایجاد می‌کند و این اجازه را ندارد تا تجارتی با کمپانی‌های آمریکایی برقرار نماید.

گفته‌های کنونی دونالد ترامپ اکنون برخلاف مواردی است که مدتی قبل اذعان کرده بود و در حال حاضر جنگ تجاری میان چین و آمریکا به شدت در هم تنیده شده است. با تمامی این تفاسیر اکنون به نظر می‌رسد که وی دوباره به موضع قبلی خود در خصوص روابط میان هوآوی و کمپانی‌های آمریکایی بازگشته است. دونالد ترامپ امروز در کاخ سفید اعلام کرد که “هوآوی یک نگرانی برای امنیت ملی محسوب می‌شود”.

هوآوی یک نگرانی بزرگ برای ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا محسوب می‌شود و ما قصد نداریم با هوآوی همکاری داشته باشیم.

اکنون باید منتظر باشیم تا ببینیم چه اتفاقی در جنگ تجاری میان چین و آمریکا خواهد افتاد؟ اما باید به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که هوآوی در این زمینه کاملا بی گناه می‌باشد. هوآوی و ایالات متحده یک سابقه‌ی طولانی و پیچیده‌ای در زمینه‌ی جنگ‌های تجاری دارند و اتهامات وارده بسیار بحث برانگیز می‌باشد. تنها صحبتی که هوآوی در هفته‌ی جاری با خبرنگاران داشت این بود که “ایالات متحده سعی دارد هوآوی را متلاشی نماید” اما هیچ دلیل و مدرکی برای اثبات ادعای خود نشان نداد. اما از طرفی دیگر ایالات متحده اعلام کرده است که هوآوی به عنوان یک تهدید برای امنیت ملی محسوب می‌گردد و همکاری هوآوی با کمپانی‌های آمریکایی محدود خواهد شد.

همانطور که مستحضر هستید، هوآوی قرار است تا در طی هفته‌های آینده از پرچمداران خود، هوآوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو، رونمایی به عمل آورد ولی هیچ‌یک از اپلیکیشن‌های گوگل به صورت پیش‌فرض بر روی آن‌ها نصب نخواهد شد. در نتیجه امیدی نیست که بتواند همانند گذشته فروش بالایی را در بازار ثبت نماید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید