تاییدیه FCC برای گوشی های پیکسل ۴ صادر شد - تکفارس 
تاییدیه FCC برای گوشی های پیکسل ۴ صادر شد - تکفارس 

تاییدیه FCC برای گوشی های پیکسل ۴ صادر شد

علی صفرپور
۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - 18:46
تاییدیه FCC برای گوشی های پیکسل ۴ صادر شد - تکفارس 

از آنجا که گوگل برای نسل چهارم تلفن‌های هوشمندش برنامه‌ای بزرگ دارد، امسال سالی مهم برایش به‌حساب می‌آید. گوگل به لطف موفقیت مدل‌های پیکسل ۳a و ۳aXL توانست تا درطول سه ماهه‌ی دوم سال، ۸۸ درصد پیکسل‌های بیشتری بفروشد. این مورد گوگل را برای معرفی احتمالی پیکسل ۴ و ۴XL در سه ماهه آخر  امسال آماده می‌کند. این شرکت امیدوار است که تلفن‌هایش را با موفقیت به رده‌ای برساند که بتواند پرچمداران اپل و سامسونگ را به چالش بکشاند.

برای انجام این کار، گوگل درحال افزودن یک ویژگی به نام «Motion Sense» است. این ویژگی از چیپ‌های تک‌راداره‌ی این شرکت استفاده می‌کند و این امکان را به پیکسل ۴ می‌دهد تا با حرکات بسیار کوچک دست کنترل شود. ویدئویی که این شرکت در ماه ژولای منتشر کرد نشان داد که چطور یک کاربر پیکسل می‌تواند با استفاده از ایجاد شکلی خاص با دست، یک موسیقی را رد، هشداری (آلارمی) را قطع یا تماسی را بی‌صدا کند.

تاییدیه FCC برای گوشی های پیکسل ۴ صادر شد - تکفارس 

گوگل یک عکس هم منتشر کرده است که سنسورهای زیاد موجود در پیشانی پیکسل ۴ را نشان می‌دهد. برخی از این سنسورها برای یک سیستم تشخیص چهره‌ی امن استفاده می‌شوند که FaceID اپل را به چالش می‌کشاند. بر روی بدنه‌ی هیچ یک از پیکسل‌ها نشانه‌ای از حسگر اثرانگشت دیده نمی‌شود، از طرف دیگر هم نمی‌توانیم بگوییم که این دستگاه‌ها دارای حسگر اثرانگشت درون نمایشگر خواهند بود.

از چیپ‌های تک‌راداره حرف زدیم؛ پیکسل‌های ۴ و ۴XL توسط FCC (به همراه پلیس اندورید) تایید شده‌اند. شماره‌های ID آنها هم عبارت است از: A4RG020J ، A4RG020MN ، A4RG020PQ و A4RG020I. لیست FCC شامل تایید دستگاه‌هایی می‌شود که طیف ۵۸ تا ۶۳٫۵ گیگاهرتزی دارند و با بسامدهایی (فرکانس‌هایی) که آژانس greenlit اوایل امسال منتشر کرد منطبق‌اند. این محدوده برای سیستم تشخیص چهره‌ی پیکسل هم استفاده می‌شود: به این صورت که وقتی کاربر به دستگاه دسترسی پیدا کند به‌صورت خودکار روشن می‌شود. این مورد باعث یک ثانیه کاهش زمان بازگشایی تلفن‌هوشمند می‌شود. نمایشگر در پیکسل‌ها دارای نرخ تازه‌سازی ۹۰Hz است، این مورد تجربه‌ای عالی چه در گیمینگ و چه در کارهای روزمره برای کاربران به ارمغان می‌آورد. تلفن‌های هوشمند عادی به علاوه‌ی نسل‌های پیشین پیکسل، همه از نرخ تازه‌سازی ۶۰Hz استفاده می‌کنند.

تاییدیه FCC برای گوشی های پیکسل ۴ صادر شد - تکفارس 

گوگل برای نخستین بار، پیکسل‌هایش را به دوربین چندگانه در عقب تجهیز کرده است. دوربین‌ این دستگاه در گوشه‌ی سمت چپ بالای تلفن و درون بخشی مربع‌شکل قرار خواهند گرفت (به یاد iPhone 11 باشید). دروبین‌های اصلی و تله‌فوتوی این دستگاه به زوم اپتیکال دوبرابری مجهز خواهند بود. همچنین این دوریبن‌ها با دسته‌ای از سنسورهای مختلف همراه می‌شوند. بر اساس گزارش‌ها، به‌جای طیف رنگ sRGB از طیف رنگ گسترده‌ی P3 استفاده خواهد شد که توسط اپل از زمان معرفی آیفون‌ ۷ استفاده می‌شده است. طیف P3 نسبت به تلفن‌های اندرویدی معمولی ۲۵ درصد رنگ بیشتری را در تصاویر نمایش خواهد داد.

اسناد FCC پشتیبانی از LTE Band 2، ۴، ۵، ۷، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۷، ۲۵، ۲۶، ۳۰، ۳۸، ۴۱، ۴۸، ۶۶، ۷۱ را تایید کرده‌اند؛ پشتیبانی از GSM و CDMA عادی همچنان در دسترس است. گوگل درخواست محرمانه بودن اطلاعات را کرده است تا از درز تصاویر و جزئیات تلفن‌های جدید توسط FCC جلوگیری کند.

تاییدیه FCC برای گوشی های پیکسل ۴ صادر شد - تکفارس 

برند پیکسل یکی از سریع‌ترین برندها از نظر رشد در صنعت تلفن‌های هوشمند ایالات‌متحده است. گوگل برنامه دارد تا میزان تولیدش را به ۸ تا ۱۰ میلیون واحد در سال برساند. گوگل سال گذشته ۴٫۷ میلیون دستگاه پیکسل را تحویل مشتری داد که ۷۰ درصدشان به آمریکا انتقال یافتند تا از ۱۵ درصد تعرفه‌ی گمرکی بر روی دستگاه‌ها در ۱۵ دسامبر جلوگیری کند؛ این شرکت درحال انتقال خط تولید خود از چین به ویتنام است. تلفن‌های جدید نیز در یک کارخانه‌ی قدیمی نوکیا در استان Bac Ninh ساخته خواهند شد.

مشخصات «گوگل پیکسل ۴» :

نمایشگر ۵٫۷ اینچی – ۱۰۸۰x2280
دوربین ۱۲MP عقب – ۱۰MP جلو
پردازنده Snapdragon 855 – Octa-Core -2840 MHz
حافظه ۱۲۸GB
باتری ۲۸۰۰ mAh

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید