فریز شدن گوشی هنگام نصب اندروید ۱۰ - تکفارس 
فریز شدن گوشی هنگام نصب اندروید ۱۰ - تکفارس 

فریز شدن گوشی هنگام نصب اندروید ۱۰

امیر عسگری
۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - 17:30
فریز شدن گوشی هنگام نصب اندروید ۱۰ - تکفارس 

آخرین نسخه اندروید که به نامگذاری این سیستم عامل با زمینه دسرها پایان می‌دهد، برای کاربران گوشی‌های پیکسل در سراسر جهان منتشر شد.این نسخه که به سادگی اندروید ۱۰ نامگذاری شده و پر از ویژگی‌های جدید و هیجا‌ن‌انگیز است، متاسفانه با تعدادی مشکل همراه بوده است.

بسیاری از کاربران گوشی‌های پیکسل از ماندن گوشی روی صفحه بوت هنگام نصب برای ساعت‌ها هنگام به‌روزرسانی اندروید ۱۰ خبر داده‌اند. با وجود حجم نسبتا کوچک به‌روزرسانی OTA، بسیاری از کاربران پیکسل از گیر کردن گوشی روی صفحه بوت به مدت طولانی و حتی تا ۶ ساعت خبر داده‌اند.

به نظر نمی‌رسد این مشکل تنها مربوط به یک مدل خاص باشد و طبق گزارش‌ها هر ۳ نسل گوشی‌های پیکسل از جمله پیکسل ۳a با مشکل طولانی شدن زمان نصب مواجه شده‌اند. گزارش‌ها حاکی از زمانی بین ۳۰ دقیقه تا ۶ ساعت بوده است.

ما این به‌روزرسانی را برای دو گوشی پیکسل ۳a و پیکسل ۲ انجام دادیم. پیکسل ۳a بسیار سریع این آپدیت ۱٫۲ گیگابایتی را دریافت و آن را نصب کرد و با سرعت شگفت‌انگیزی بوت شد. پیکسل ۲ کمی کندتر بود و اولین بوت آن حدود ۵ دقیقه طول کشید، اما به هیچ۲وجه این اعداد به زمان‌هایی که کاربران دیگر اعلام کردند، حتی نزدیک هم نبوده است.

فعلا مشخص نیست که این طولانی شدن زمان نصب به چه دلیلی رخ می‌دهد.

اگر گوشی شما هم هنگام نصب به‌روزرسانی جدید روی لوگوی گوگل گیر کرد، بهترین راه این است که صبر کنید تا  عملیات نصب پایان بپذیرد. گوگل فعلا هیچ توضیحی در مورد این مشکل و یا راه حلی برای رفع آن ارائه نکرده است، اما یک متخصص گوگل به مردم توصیه کرده که فقط صبر کنند تا عملیات کامل شود.

راه دیگر وارد شدن به حالت ریکاوری (با نگهداشتن همزمان دکمه تنظیم صدا بالا،پایین و دکمه پاور) و انتخاب راه‌اندازی مجدد است. بعد از این کار گوشی شما به حالت قبل و با سیستم عامل اندروید پای برمی‌گردد می‌توانید دوباره برای نصب به‌روزرسانی اقدام کنید و یا منتظر ارائه یک راه‌حل رسمی بمانید.

البته بنابر آنچه که در انجمن‌های گوگل اعلام شده، راه حل دوم ممکن است برای فایل‌های سیستمی مشکل ایجاد کند و مانع بوت شدن مجدد گوشی شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید