رندرهای جدیدی از سونی اکسپریا ۲ منتشر شد - تکفارس 
رندرهای جدیدی از سونی اکسپریا ۲ منتشر شد - تکفارس 

رندرهای جدیدی از سونی اکسپریا ۲ منتشر شد

سید محمد معلمی
۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - 15:00
رندرهای جدیدی از سونی اکسپریا ۲ منتشر شد - تکفارس 

بخش تولید گوشی‌های هوشمند سونی در سالیان اخیر چیزی جز ضرر برای این شرکت به بار نیاورده و هر از چند گاهی می‌شنویم که این کمپانی ژاپنی می‌خواهد از این صنعت جذاب کنار بکشد. سونی همواره امکاناتی را به گوشی‌هایش آورده تا ببیند آیا مورد استقبال مشتریان واقع می‌شود یا خیر؟ و اصلاً به دنبال ترندهای بازار نمی‌رود. امسال اما، برای اینکه نشان دهد همه چیز را از صفر شروع کرده اولین گوشی از خط تولید مربوط به پرچمدارانش را اکسپریا ۱ نامید و نسبت بدنه به تصویر ۲۱:۹ را در آن به کار برد تا نمایشگری عریض و بلند در آن مشاهده شود.

حالا و از آن جایی که این شرکت معمولاً هر شش ماه یک بار یک پرچمدار جدید معرفی می‌کند، می‌توانیم تقریباً با اطمینان بگوییم که به زودی از اکسپریا ۲ رونمایی خواهد شد. در ماه می یعنی قبل از معرفی رسمی اکسپریا ۱، تصاویری از پرچمدار آتی کمپانی ژاپنی منتشر شد. بر این اساس، مشخصات فنی احتمالی این دستگاه عبارتند از نمایشگر ۶٫۱ اینچی AMOLED با رزولوشن ۲۵۲۰*۱۰۸۰ پیکسلی تا نسبت به اکسپریا ۱ اندازه آن به میزان ۰٫۴ اینچ کوچک‌تر شده باشد و کاربران بتوانند راحت‌تر آن را در دست بگیرند. لازم به ذکر است که پرچمدار فعلی سونی از رزولوشن ۴K و ۳۸۴۰*۱۶۴۴ پیکسلی بهره می‌برد. همچنین گفته می‌شود که ابعاد اکسپریا ۲ به‌گونه‌ای است که از اکسپریا ۱ کوچک‌تر خواهد بود بنابراین باید این‌گونه ادعا کنیم که طول و عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۱۶۷*۷۲*۸٫۲ میلی‌متر هستند. حالا در کنار اندازه کوچک‌تر نسبت به نمونه قبلی و شباهت بسیار زیاد به آن، گوشی جدیدتر یک تفاوت عمده هم در قاب پشتی خواهد داشت که به دوربین اصلی سه‌گانه قرار گرفته در گوشه سمت چپ مربوط می‌شود.

بر اساس رندرهای جدید منتشر شده توسط سایت آلمانی WinFuture، گوشی اکسپریا ۲ در نمایشگاه IFA امسال که از تاریخ ۱۱ سپتامبر در برلین برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد. ضمن اینکه اگرچه ما این دستگاه را اکسپریا ۲ می‌نامیم ولی احتمال دارد کمپانی ژاپنی آن را اکسپریا ۱ اس، اکسپریا ۱ وی یا حتی اکسپریا ۱ آر بنامد. به علاوه، طبق آزمایش‌های انجام شده در Geekbench و امتیازات به دست آمده، پرچمدار بعدی سونی از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده خواهد کرد و سه لنز دوربین عقب آن هم درست مانند اکسپریا ۱ خواهند بود بنابراین باید شاهد سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با قدرت زوم ۲ برابری و دریچه دیافراگم f/1.6 و ۱۲ مگاپیکسلی زاویه گسترده باشیم. از طرفی، به خاطر بهره‌مندی از نمایشگری کوچک‌تر، ظرفیت باتری نیز به ۳۳۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت خواهد رسید. گویا سونی قصد دارد در پرچمدار جدیدش از پردازنده کووالکوم اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده کند و در آن حاشیه‌های مشکی اطراف صفحه نمایش را تا جایی که ممکن است کوچک‌تر و باریک‌تر کند.

کمپانی ژاپنی اخیراً اعلام کرده که انتظار دارد از اول آوریل تا آخر مارس ۲۰۲۰، فروش گوشی‌های هوشمندش با کاهش ۲۵ درصدی روبه‌رو شود. البته پیش‌بینی شده بود که سونی می‌تواند ۵ میلیون گوشی را در دومین سه‌ماهه امسال بفروشد ولی این عدد به ۴ میلیون تقلیل یافت. این رقم در حالی تأیید شد که سونی رسماً خبر داد بدترین میزان فروش خود یعنی ۹۰۰ هزار گوشی را در سومین سه‌ماهه امسال به ثبت رسانده است. باید به این نکته اشاره کنیم که برای نخستین بار است که سونی نتوانسته بیش از یک میلیون گوشی را در ۹۰ روز بفروشد.

کاز هیرای (Kaz Hirai)، مدیرعامل سونی سال گذشته گفته بود که دلیل عدم خروج این شرکت از بازار گوشی‌های هوشمند این است که سونی هنوز هم می‌تواند در زمینه تجهیزات مخابراتی فعالیت داشته باشد بنابراین با ادامه فروش این وسایل، این فرصت را دارد تا دوباره به جایگاه سابق خود بازگردد.

در پایان اشاره کنیم که چند روز پیش هم چندین تصویر از سونی اکسپریا ۲ منتشر شده بود که شباهت زیادی به عکس‌های این خبر داشتند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.