برنامه جدید فیس‌بوک در راه است - تکفارس 
برنامه جدید فیس‌بوک در راه است - تکفارس 

برنامه جدید فیس‌بوک در راه است

علی اسکندری
۶ شهریور ۱۳۹۸ - 22:00
برنامه جدید فیس‌بوک در راه است - تکفارس 

وقتی صحبت از شبکه اجتماعی به میان می‌آید، ممکن است به فیس‌بوک و اینستاگرام فکر کنید. این دو یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی هستند که هر کدام از آن‌ها بیش‌تر از ۱ میلیارد کاربر دارد. در این بین اسنپ‌چت نیز یک برنامه دیگر در این حوزه محسوب می‌شود که رقیبی جدی برای فیس‌بوک است. حضور همین رقیب باعث شده تا غول شبکه‌های اجتماعی به طراحی و توسعه یک برنامه جدید بپردازد که می‌تواند چگونگی ارتباط ما با اطرافیان‌ و همشهری‌های‌مان را تغییر دهد. این برنامه که برای رقابت با اسنپ‌چت به بازار عرضه می‌شود، Threads نام دارد. اما سوال اصلی این‌جاست که این برنامه چه ویژگی‌هایی دارد و آیا می‌تواند شبکه اجتماعی محبوبی شود؟ در زیر به این سوالات پاسخ داده‌ایم.

برنامه‌هایی نظیر فیس‌بوک و اینستاگرام (و در کل بیش‌تر شبکه‌های اجتماعی) در پی این هستند که دوستان شما را بیش‌تر کنند. اما شبکه اجتماعی Threads تفاوت خواهد داشت. اخبار نشان می‌دهند که این برنامه جدید می‌خواهد ارتباطات را میان دوستان صمیمی افزایش دهد. همان‌طور که می‌دانید بخش در اینستاگرام با نام «دوستان نزدیک» (Close Friend) وجود دارد. در این بخش شما می‌توانید دوستان نزدیک خود را اضافه کنید. در حقیقت Threads هم به این لیست دسترسی خواهد داشت تا راحت‌تر و سریع‌تر از حال و احوال دوستان خود باخبر شوید. Threads به شما این امکان را می‌دهد تا موقعیت مکانی خود به اشتراک بگذارید. برای مثال وقتی به سفر می‌روید، می‌توانید موقعیت دقیق خود را گزارش دهید و حتی تصاویری از سفرتان نیز منتشر کنید تا دوستان خود را آگاه سازید. با این همه Threads یک برنامه تکمیلی برای اینستاگرام محسوب می‌شود که گمان می‌رود در آینده نیز به قابلیتی در این شبکه اجتماعی تبدیل شود. در این برنامه استوری‌ها نیز به‌شکلی تازه‌تر وجود خواهند داشت. گفته می‌شود که با Threads می‌توانید روی تصاویر با فونت‌ها و رنگ‌های جذابی بنویسید، فیلترهای مختلفی ازجمله واقعیت افزوده به تصاویرتان اضافه کنید و موقعیت مکانی را در عکس‌ها درج نمایید. لازم به ذکر است که این موضوع برای ویدیوها نیز صدق می‌کند. همچنین در برنامه Threads برای به اشتراک گذاشتن صمیمی‌ترین دوستان خود دکمه‌ای در نظر گرفته شده است. به این ترتیب قادرید با یک کلیک این لیست را به دوست جدید خود ارسال نمایید تا دوستان صمیمی بیش‌تری داشته باشید.

برنامه جدید فیس‌بوک در راه است - تکفارس 

در سال جاری میلادی گروه اینستاگرام روی برنامه‌ای به‌نام Direct کار می‌کردند که بالاخره نیز به فروشگاه‌های اپل و گوگل عرضه شد. اما کاربران استقبال چندانی از این برنامه نداشتند. چراکه این برنامه همان قابلیت دایرکت اینستاگرام بدون هیج ویژگی اضافه‌ای بود. در اصل برای همین گروه اینستاگرام می‌خواهد برنامه Direct را حذف نموده و به‌جایش یک نرم‌افزار پیام‌رسان جدید – یعنی Threads – عرضه نماید. در این برنامه همان‌طور که قادر به دیدن استوری‌ها و ویدیوهای دیگران هستید، می‌توانید با ارسال پیام به دوستان نزدیک‌تان با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. این بدان معناست که Threads ترکیبی از قابلیت استوری و دایرکت اینستاگرام است. اسنپ‌چت نیز تقریبا چنین ساز و کاری دارد. این برنامه با شناسایی دوستان نزدیک شما این امکان را به کاربر می‌دهد تا به‌راحتی با آن‌ها ارتباط داشته باشید و به دیدن استوری‌های آن‌ها بپردازد. در حقیقت در چند سال اخیر اسنپ‌‌چت توانسته نظر بسیاری از کاربران را به‌سمت خود جلب نماید. آمار و ارقام نشان می‌دهند که به‌طور معمول کاربران اسنپ‌چت زمان بیش‌تری را در برنامه نسبت به کاربران اینستاگرام سپری می‌کنند. همین تلنگری برای گروه فیس‌بوک و اینستاگرام شد که Threads را توسعه دهند.

به‌نظر می‌رسد فیس‌بوک قابلیتی جذاب در برنامه Threads قرار دهد تا بتوانید بدون تلف کردن وقت‌تان به اشتراک‌گذاری اطلاعات مورد نظر خود بپردازید. Threads می‌تواند به‌صورت اتوماتیک تصاویر، ویدیوها و متن‌ها (البته اگر کاربر اجازه دهد) ارسال نماید. در ضمن حریم خصوصی نیز در Threads کاملا رعایت خواهد شد و اطلاعات شخصی‌تان به شرکت‌های شخص سوم فروخته نمی‌شود، البته این چیزی‌ست که شرکت توسعه‌دهنده ادعا می‌کند.  اما شاید این سوال در ذهن‌تان ایجاد شود که Threads دقیقا چه زمانی عرضه خواهد شد؟ متاسفانه هنوز تاریخ دقیق عرضه این برنامه به فروشگاه‌های اندروید و آی‌او‌اس مشخص نشده است. با این همه شایعاتی حاکی از آن هستند که Threads تا آخر امسال معرفی می‌شود.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا در صورت عرضه Threads به فروشگاه‌های گوگل و اپل، حاضر به دانلود و نصب آن خواهید بود؟ آیا در حال حاضر از برنامه‌های فیس‌بوک استفاده می‌کنید؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.