انتشار نتایج تست دنیای واقعی توسط اینتل و ادعای شکست پردازنده‌های سری AMD Ryzen 3000 توسط این شرکت - تکفارس 
انتشار نتایج تست دنیای واقعی توسط اینتل و ادعای شکست پردازنده‌های سری AMD Ryzen 3000 توسط این شرکت - تکفارس 

انتشار نتایج تست دنیای واقعی توسط اینتل و ادعای شکست پردازنده‌های سری AMD Ryzen 3000 توسط این شرکت

مسلم رفیعی
۶ شهریور ۱۳۹۸ - 11:30
انتشار نتایج تست دنیای واقعی توسط اینتل و ادعای شکست پردازنده‌های سری AMD Ryzen 3000 توسط این شرکت - تکفارس 

در طی رویداد Computex 2019، اینتل قول داد که ثابت کند پردازنده‌های آن‌ها در برخی از تست‌های دنیای واقعی (real-world)، از پردازنده‌های شرکت AMD بهتر هستند. این شرکت اکنون مجموعه‌ای از نتایج بنچمارک‌ها را منتشر کرده است که تقابل آخرین پردازنده‌های نسل ۹ (۹th gen) اینتل را در برابر پردازنده‌های سری AMD Ryzen 3000 نشان می‌دهد.

اینتل چندین اسلاید منتشر کرده که حاکی از آن است که پردازنده‌های این شرکت در مقایسه با پردازنده‌های AMD، از ابزار‌های پنچمارک متفاوتی استفاده می‌کنند. با این حال، این شرکت از تست Cinebench چشم‌پوشی کرده و اظهار داشته که این بنچمارک فقط توسط منتقدان مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واقع تنها ۰٫۵۴٪ از کاربران، از آن استفاده می‌نمایند. ادعا می‌شود که اینتل فقط از تست‌های دنیای واقعی استفاده می‌کند و مواردی را که جوابگوی تمامی نیازها باشند، کنار می‌گذارد. شما می‌توانید در زیر، به نتایج تست‌هایی که توسط اینتل به اشتراک گذاشته شده‌اند، نگاهی بیندازید.

به گفته اینتل، آن‌ها به قول خود عمل کرده و فقط از آن معیارهایی استفاده نموده‌اند که عملکرد این پردازنده‌ها را دنیای واقعی نشان می‌دهد. گفته می‌شود که این حرکت بیشتر شبیه یک شیرین‌کاری است تا همگان را از این واقعیت که اینتل از نظر سهم بازار عملکرد خوبی ندارد، منحرف سازد .

حتی اینتل نیز تلاش‌های AMD و از بین رفتن شکاف بین این دو شرکت را تصدیق نموده است. تروی سورسون (Troy Severson) از شرکت اینتل گفت است که اگرچه شرکت ما هنوز هم صدرنشینی را در اختیار دارد، اما AMD هم راهی طولانی را طی نموده است و در ادامه اذعان کرد:

یک سال پیش، وقتی i9 9900K را معرفی کردیم، این تراشه سریع‌ترین پردازنده بازی در جهان لقب گرفت. من صادقانه می‌توانم بگویم که هیچ چیزی تغییر نکرده است؛ i9 9900K هنوز هم سریع‌ترین پردازنده بازی در جهان است. من فکر می‌کنم که شما اخیراً از مطبوعات، درباره رقابت اینتل و AMD زیاد شنیده باشید، اما وقتی ما پردازنده خود را با استفاده از تست دنیای واقعی آزمایش می‌کنیم؛ یعنی بنچمارکی که عملکرد پردازنده شرکت ما در بازی‌ها را به نمایش می‌گذارد، نه سایر معیارهای مصنوعی، آنگاه می‌توانیم i9 9900K را در واقع رقیب جدی Ryzen 9 3900X بدانیم. پردازنده رقیب از ۱۲ هسته، اما پردازنده ما فقط از ۸ هسته بهره می‌برد.

بنابراین، شما دوباره چیزهای زیادی را از رقابت بین ما و شرکت  AMD خواهید شنید. من بسیار صادقانه و بی‌پرده خواهم بود و به شما می‌گویم که شرکت AMD کار بزرگی را انجام داده و توانسته است که شکاف بین این دو شرکت را از بین ببرد، اما ما هنوز هم بهترین پردازنده‌های صنعت بازی را در اختیار داریم و می‌خواهیم که این برتری را حفظ نماییم.

اینتل هنوز مشغول کار بر روی پردازنده‌های ۱۴ نانومتری است، در حالی که AMD توانسته که به پردازنده‌های ۷ نانومتری نیز دست پیدا کند که این، مزیت قابل توجهی را برای این شرکت به ارمغان می‌آورد. AMD قصد دارد که اینتل را از بازار کامپیوترهای دسکتاپ (رومیزی) کنار بزند، مگر اینکه اینتل قدم‌های جدی را بردارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید