جنگ تجاری آمریکا و چین با افزایش تعرفه‌ کالاهای چینی تشدید می‌شود - تکفارس 
جنگ تجاری آمریکا و چین با افزایش تعرفه‌ کالاهای چینی تشدید می‌شود - تکفارس 

جنگ تجاری آمریکا و چین با افزایش تعرفه‌ کالاهای چینی تشدید می‌شود

مهدی داوری
۵ شهریور ۱۳۹۸ - 08:30
جنگ تجاری آمریکا و چین با افزایش تعرفه‌ کالاهای چینی تشدید می‌شود - تکفارس 
  • روابط تجاری بین چین و آمریکا هر لحظه در حال تاریک‌تر شدن است.

دولت چین به تازگی تصمیم گرفت که برای کالاهای وارداتی از ایالات متحده آمریکا تعرفه‌های جدیدی در نظر بگیرد.

دولت چین روی ۷۵ میلیارد دلار کالای آمریکایی تعرفه‌های تازه وضع کرده است و در پاسخ به این کار کشور چین دونالد ترامپ رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در تصمیم تازه خود اعلام کرد که تعرفه ۲۵۰ میلیارد دلار کالاهای چینی از تاریخ یکم اکتبر افزایش می‌یابد و به جای مالیات ۲۵ درصدی باید مالیات ۳۰ درصدی پرداخت کنند.

علاوه بر این دونالد ترامپ اعلام کرده است که باقی ۳۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از کشور چین که از یکم سپتامبر وارد آمریکا شده‌اند باید به جای پرداخت ۱۰ درصد مالیات با افزایش ۵ درصدی روبه‌رو شوند و ۱۵ درصد مالیات پرداخت کنند.

دونالد ترامپ در توییتر خود نوشت:

متاسفانه دولت‌های قبلی ایالات متحده آمریکا در قبال تجارت با چین سیاست‌های دوستانه و متوازنی گرفتند که این سیاست‌ها بار سنگینی بردوش مالیات‌دهندگان آمریکایی است. به عنوان رییس‌جمهور دیگر اجازه نمی‌دهم این اتفاق بیافتد. با روحیه تجارت عادلانه باید این شرایط را متعادل کنم…

 

دونالد ترامپ همچنین به شرکت‌های آمریکایی دستور داده است تا به جای کشور چین برای معاملات خود به دنبال گزینه دیگر و شریک تازه‌ای باشند.

او در توییتر خود اعلام کرد:

شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ آمریکایی از این به بعد باید به دنبال پیدا کردن گزینه دیگری به جای چین به عنوان شریک خود باشند. البته پیشنهاد من این است که این شرکت‌ها به خانه خودشان یعنی آمریکا برگردند و محصولات خود را در همینجا تولید کنند.

به دنبال این توییت دونالد ترامپ سهام شرکت‌هایی مثل آمازون، فیسبوک و دیگر شرکت‌های آمریکایی که با کشور چین معامله دارند بسیار افت کرد.

باید ببینیم نتیجه این جنگ تجاری به دو کشور آمریکا و چین به کجا ختم خواهد شد و کمپانی‌های بزرگ آمریکایی آیا می‌توانند به جای چین شریک تجاری تازه پیدا کنند یا خیر؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید