پهنای باند ۱۰ گیگابیت با USB 3.1 - تکفارس 
پهنای باند ۱۰ گیگابیت با USB 3.1 - تکفارس 

پهنای باند ۱۰ گیگابیت با USB 3.1

محمد گورانی
۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - 17:07
پهنای باند ۱۰ گیگابیت با USB 3.1 - تکفارس 

نسل جدید پورت ارتباطی یعنی USB 3.0 به یکی از رایج ترین وسیله های ارتباط های خارجی کامپیوتر ها و لپتاپ ها به حافظه های جانبی و دیگر وسیله هایی که احتیاج به پهنای باند بالا دارند تبدیل شد. سرعت انتقال اطلاعات با نرخ ۵Gbps که در مقابل نسل دوم این تکنولوژی یعنی USB 2.0 که فقط توان انتقال اطلاعات با سرعت ۴۸۰Mbps را دارا بود، یکی انقلاب در این زمینه محسوب می شد و به کاربران این اجازه را می داد که به لطف حافظه های پر سرعت SSD با حداکثر سرعت و کمترین اتلاف وقت به پشتیبانیگیری از فایل های مهم و یا انتقال فایل های مدیا بپردازند.اما سرعت ۵Gbps در مقابل رقبای خود مثلا Thunderbolt کمپانی اینتل باز هم عقب تر بود و نمی توانست با آن ها رقابت کند. حال نسخه ی جدیدتر و بروز شده ی این پورت ارتباطی یعنی USB 3.1 که به ابر سرعت+ معروف شده قصد دارد تا انقلابی دوباره در این زمینه به راه بیاندازد.

سرعت خارق العاده ی ۱۰Gbps که به میزان دو برابری نسبت به نسل قبل می تواند کار های روزمره ی میلیون ها کاربر را تسریع بخشد و از اتلاف وقت هرچه بیشتر جلوگیری کند. در جهانی که وقت حرف اول را می زند و همه ی ما برای رسیدن به موفقیت بیشتر، تلاش می کنیم و به قول معروف به دوندگی می پردازیم تا در این رقابت-یعنی کسب رفاه و امکانات بیشتر – پیروز شویم و بهترین جایگاه ها را کسب کنیم، این نسل از ارتباطات می تواند زمان تبادل را ۲ برابر کمتر کند و سرعت بیشتر و بیشتر برای ما گیک ها رویایی نامحدود است.

البته ناگقته نماند که در کنار اتصالی سریع تر، ما احتیاج به حافظه هایی با سرعت بیشتر هستیم. هارد دیسک ها دارای محدودیت سرعت هستند و حتی نتوانستند حداکثر پهنای باند ۵ گیگا بیتی USB 3.0 را در دست بگیرند و یا حافظه های جامد یا همان SSD به علت گران بودن و همچنین محدودیت هایی که درحجم آن ها وجود دارد، حداقل با این میزان پیشرفت نیز نمی توانند گزینه ی جالبی برای این کار باشند.

پس از انقلاب در اتصالات، حال نوبت به حافظه های می رسد تا توسط یک انقلابی بنیادین دگرگون شوند

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.