اگر به یک ربات حمله کنید ممکن است در حین حمله از شما عکس بگیرد - تکفارس 
اگر به یک ربات حمله کنید ممکن است در حین حمله از شما عکس بگیرد - تکفارس 

اگر به یک ربات حمله کنید ممکن است در حین حمله از شما عکس بگیرد

علی اسماعیلی
۳ شهریور ۱۳۹۸ - 13:29
اگر به یک ربات حمله کنید ممکن است در حین حمله از شما عکس بگیرد - تکفارس 

انسان‌ها هنوز به جامعه‌ای مثل فیلم Wall-E نرسیده‌اند که ربات‌ها به همه نیازهای انسان‌ها جواب بدهند ولی درحال حاضر ربات‌های هستند که مناطقی مثل بانک‌ها، فروشگاه‌ها و بیمارستان‌ها را تحت نظر دارند تا نگهبانان انسان بتوانند استراحت کنند. بعضی‌ها از این ایده خوششان نمی‌آید. اوایل این ماه در کالیفرنیا یک ربات نگهبان ویدیویی ضبط کرد که در آن به ربات حمله می‌شود.

انداختن یکی از این ربات‌ها روی زمین چیزی نیست که تصادفی اتفاق بیوفتد. این ربات‌ها حدود ۱۸۰ کیلوگرم وزن دارند و مردم اصلا نباید نگران برخورد کردن با آنها باشند. تا به امروز فقط ۷۵ ربات Knightscope در ۱۵ ایالت آمریکا نصب شده‌اند. یک گزارش توسط Vox بیان می‌کند که این نوع ربات‌ها به این زودی نمی‌توانند جایگزین نگهبانان انسانی بشوند. با وجود اینکه Slack از دو ربات نگهبان Cobalt برای تقویت امنیت استفاده می‌کند ولی همچنان در سه شیفت از نگهبانان انسانی هم استفاده می‌کند.

ربات‌ها به نگهبانان در انجام کارهای ساده مثل اسکن کردن یک راهرو کمک می‌کنند ولی همچنان برای بررسی چیزی که ربات تشخیص داده است به دخالت یک انسان نیاز است. ربات‌های Cobalt و Knightscope هر دو هیچ اسلحه‌ای ندارند و نمی‌توانند از زور استفاده کنند. پس انداختن این ربات‌ها هم کار سختی نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.