چگونه فعالیت‌های بدنسازی خود را با گوگل فیت همگام‌سازی کنیم؟ - تکفارس 
چگونه فعالیت‌های بدنسازی خود را با گوگل فیت همگام‌سازی کنیم؟ - تکفارس 

چگونه فعالیت‌های بدنسازی خود را با گوگل فیت همگام‌سازی کنیم؟

مهدی ملکی
۴ تیر ۱۴۰۱ - 18:04
چگونه فعالیت‌های بدنسازی خود را با گوگل فیت همگام‌سازی کنیم؟ - تکفارس 

برنامه‌های بسیار خوب و متنوعی امروزه برای تناسب اندام، بدنسازی و فیتنس وجود دارد که هرکدام طرفداران بسیار زیادی دارند و اکثر آن‌ها قابل همگام‌سازی با گوگل فیت هستند.

اما هرکدام از این اپلیکیشن‌ها با تمرکز بر ورزش خاصی ساخته شده‌اند. بعضی برای پیاده‌روی و دویدن، برخی برای دوچرخه‌سواری و بعضی نیز ورزشی مثل یوگا را به عنوان ورزش اصلی خود قرار داده‌اند و تمامی تمرکز اپلیکیشن بر آن ورزش قرار گرفته است.

اگر شما ورزشکاری هستید که دوست دارید تمامی داده‌های ورزشی خود از اپلیکیشن‌های مختلف را به صورت منظم و یکجا داشته باشید بدون تردید اپلیکیشن گوگل فیت بهترین راه حل برای شما خواهد بود.

در این آموزش قصد داریم به شما یاد بدهیم که چگونه داده‌های مختلف اپلیکیشن‌هایی مثل Runkeeper ، Strava ، Runtastic ، MapMyFitness ، Mindbody و Headspace را با گوگل فیت خود همگام‌سازی کنید و تمامی اطلاعات را به صورت منسجم در Google Fit داشته باشید.

همچنین دستورالعمل‌هایی برای همگام‌سازی لوازم ورزشی نیز تدارک دیده‌ایم که به شما آموزش می‌دهد تا وسایل ورزشی و یا ساعت‌های هوشمند خود را با گوگل همگام‌سازی کنید.

اگر از اپلیکیشن‌های مختلفی برای رصد برنامه‌های ورزشی خود استفاده می‌کنید، اولین گام این است که متوجه شوید که آیا این اپلیکیشن‌ها قابلیت همگام‌سازی با گوگل فیت را دارند یا خیر؟ برای اینکار خود گوگل در Play Store لیستی از اپلیکیشن‌هایی که می‌توانند با Google Fit همگام بشوند را ارائه داده است که می‌توانید لیست کامل را در اینجا ببینید.

البته که این لیست جامع نیست و ممکن است اپلیکیشنی وجود داشته باشد که در این لیست جای نگرفته باشد اما از Google Fit پشتیبانی می‌کند با اینحال در این لیست منتشر شده اپلیکیشن‌های محبوب و در طبقه‌بندی‌های مختلفی جای گرفته است.

در ادامه به صورت مرحله به مرحله آموزش همگام کردن اپلیکیشن‌های مختلف را با Google Fit توضیح می‌دهیم:

Runkeeper

بعد از همگام‌سازی Runkeeper و Google Fit، اپلیکیشن Runkeeper داده‌هایی که به صورت اتوماتیک و نه دستی جمع‌آوری شده را برای Google Fit ارسال می‌کند.

نکته: داده‌هایی که پیش از همگام‌سازی ذخیره شده‌اند برای Google Fit ارسال نمی‌شوند.

Strava

همگام‌سازی Strava با Google Fit باعث می‌شود که اطلاعاتی مانند میزان دویدن، سرعت و کالری سوزانده شده بعد از تمرین برای Google Fit ارسال شود. اگر از Strava برای ورزش‌هایی دیگری مثل دوچرخه ثابت یا تردمیل استفاده می‌کنید اطلاعات این ورزش‌ها نیز با Google Fit همگام‌سازی می‌شود.

Runtastic

اپلیکیشن تمام اطلاعات شما را بعد از اتمام هر تمرین برای Google Fit ارسال می‌کند. اگر شما تمرینی را از طرق اپلیکیشن Runtastic پاک کنید، داده‌های آن نیز از اپلیکیشن Google Fit به صورت خودکار پاک خواهد شد.

MapMyFitness

اپلیکیشن MapMyFitness حالت‌های متنوع و مختلفی دارد و با بخش‌های مختلفی مثل  MapMyHike, MapMyRide, MapMyWalk و MyFitnessPal بر ورزش‌های گوناگونی مثل پیاده‌روی، کوه‌نوردی تمرکز دارد. برای همگام‌سازی داده‌های این اپلیکیشن با Google Fit باید کارهای زیر را انجام دهید:

MindBody

اپلیکیشن Mindbody به شما این دسترسی را می‌دهد تا کلاس‌های مختلف ورزشی را پیدا کنید و هرکدام که علاقه داشتید را رزرو کنید و در برنامه خود قرار بدید. اپلیکیشن Mindbody مثل اپلیکیشن‌ Runtastic و یا Strava نیست و تنها به شما این اجازه را می‌دهد تا برنامه ورزشی خود را نظم بدهید و مشخص کنید که چه زمانی علاقه دارید به کلاس‌هایی مثل یوگا، پیلاتیس و یا بوکس بروید.

LFConnect

اگر از وسایل ورزشی در باشگاه و یا خانه استفاده  می‌کنید، این اپلیکیشن بهترین انتخاب برای شما است تا با همگام‌سازی آن با Google Fit بتوانید اطلاعات خود را ذخیره کنید.

HeadSpace

‌تمرین‌‌ها و ورزش‌های ذهنی هنوز نیز به عنوان بخشی از ورزش شناخته می‌شوند و Google Fit نیز فعالیت‌هایی مثل Zen کردن را که اپلیکیشن Headspace اطلاعات آن را جمع‌آوری می‌کند پشتیبانی می‌کند. بعد از همگام‌سازی شما می‌توانید اطلاعاتی مثل تمرین‌های خود و حتی میزان خواب خود را مشاهده کنید.

امیدوارم که از این آموزش لذت برده باشید و با استفاده از اپلیکیشن Google Fit بیشتر از همیشه به تناسب اندام خود و ورزش کردن توجه کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید