مایکروسافت تغییر نمی‌کند، این شرکت می‌گوید که انسان‌ها هنوز هم می‌توانند صوت را رونویسی کنند - تکفارس 
مایکروسافت تغییر نمی‌کند، این شرکت می‌گوید که انسان‌ها هنوز هم می‌توانند صوت را رونویسی کنند - تکفارس 

مایکروسافت تغییر نمی‌کند، این شرکت می‌گوید که انسان‌ها هنوز هم می‌توانند صوت را رونویسی کنند

علی اسماعیلی
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - 14:33
مایکروسافت تغییر نمی‌کند، این شرکت می‌گوید که انسان‌ها هنوز هم می‌توانند صوت را رونویسی کنند - تکفارس 

چند ماه گذشته برای گوگل، اپل، آمازون و مایکروسافت به سختی سپری شده است، از آنجایی که آنها به خاطر نقض کردن حریم خصوصی کاربران تحت نظر بودند. اولین گزارشات در مورد این بود که گوگل هر چیزی که کاربر می‌گوید را، حتی وقتی دستیار صوتی گوگل فعال نباشد، ضبط می‌کند. بعدا یک پیمانکار ناشناس تایید کرد که اپل هم همین کار را انجام می‌دهد و معلوم شد که این عمل بین کمپانی‌هایی مثل آمازون و مایکروسافت نیز مرسوم است. این موضوع وقتی به اوج خود رسید که کاربران هفته گذشته به طور رسمی از اپل شکایت کردند. این باعث شد که کمپانی‌های دیگر مجبور شوند برای درست کردن این موقعیت دست به عمل شوند و آمازون اولین کمپانی در این لیست بود که ظبط شدن صوت را تبدیل به یک گزینه انتخابی کرد.

درحالی که همه کمپانی‌ها درحال پیشروی برای درست کردن این مشکل هستند، مایکروسافت یک قدم رو به عقب برداشته است. این شرکت بدون سر و صدا سیاست حفظ حریم خصوصی خود را تغییر داده است که شامل خواندن انسانی فایل‌های صوتی ضبط شده بشود. در شرایط استفاده جدید می‌خوانید که “پردازش کردن اطلاعات شخصی توسط ما برای این اهداف شامل دو روش پردازش اتوماتیک و دستی (انسانی) می‌شود”.

چنین نوشته‌هایی در سوالات پرسیده شده اسکایپ و بخش پشتیبانی کورتانا نیز مشاهده می‌شود. “این ممکن است شامل رونویسی صوت ضبط شده توسط کارمندان و فروشندگان مایکروسافت شود و رویه‌ای است که برای در اولویت قرار دادن حریم خصوصی کاربران طراحی شده است” با تحقیق بیشتر متوجه شدیم که مایکروسافت در ۱۳ اگوست سیاست حریم خصوصی خود را تغییر داده است.

ما متوجه شدیم که با توجه سوالی که اخیرا پرسیده می‌شود، می‌توانیم در مشخص کردن اینکه انسان‌ها نیز بعضی وقت‌ها این محتوا را بررسی می‌کنند، بهتر عمل کنیم.
-مایکروسافت

مایکروسافت به کاربران اجازه می‌دهد که از طریق داشبورد حریم خصوصی خود، فایل‌های صوتی ضبط شده را حذف کنند ولی به آنها اجازه این را نمی‌دهد که ضبط شدن یا نشدن این فایل‌ها را انتخاب کنند. از سوی دیگر، اپل تایید کرده است که به کاربرانش اجازه انتخاب این قابلیت را می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید