هواوی در حال کار بر روی مپ‌کیت است - تکفارس 
هواوی در حال کار بر روی مپ‌کیت است - تکفارس 

هواوی در حال کار بر روی مپ‌کیت است

امیر عسگری
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - 21:00
هواوی در حال کار بر روی مپ‌کیت است - تکفارس 

به غیر از پرچمدار جدید هواوی که با پردازنده بهبود یافته ساخت خودش تولید شده است، گزارش‌ها حاکی از آن است که هواوی قصد دارد تا از تعدادی اپلیکیشن و خدمت جدید در این پاییز رونمایی کند، اقدامی که به این غول تکنولوژی اجازه می‌دهد تا شاید وابستگی خود به گوگل را کاهش دهد.

بنابر گفته یک منبع داخلی به چاینا دیلی (China Daily):

یکی از این محصولات نرم‌افزاری به نام مپ‌کیت (Map Kit) خواهد بود.

آنطور که پیداست این نام، پاسخ هواوی در مقابل گوگل‌مپ است. در حال حاضر مسئله‌ مشخص این است که هواوی انتظار ندارد تا این سرویس را جایگزین پرطرفدارترین سرویس نقشه در دنیا کند. در عوض هدف اولیه تشویق توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به استفاده از برنامه‌هایی مبتنی بر این ظرفیت نقشه‌برداری است.

با این حال ظرفیت‌های دیگر نیز نباید نادیده گرفته شوند و هواوی قصد دارد تا با استفاده از شبکه گسترده تجهیزات ارتباطی خود و اطلاعاتی که از بیش از ۱۶۰ کشور و ناحیه دریافت می‌کند، به سرعت نسبت به بهبود هسته تکنولوژی مپ‌کیت اقدامات لازم را انجام دهد. در دراز مدت هواوی قصد دارد تا اطلاعات ترافیکی بصورت آنی و در زمان واقعی ارائه کند و از طریق سیستم ناوبری پیشرفته خود امکان تشخیص جابجایی میان خطوط در هنگام رانندگی را فراهم کند.

پشتیبانی پیشرفته از تکنولوژی واقعیت افزوده نیز بخشی از این برنامه است‌، ولی قبل از آن هواوی به توسعه‌دهندگان شخص ثالثی نیاز دارد تا بپذیرند در اجرا و توسعه مپ‌کیت به هواوی کمک کنند. برای اینکه این اتفاق رخ دهد، سیستم عامل هارمونی می‌بایست شروعی بسیار قوی داشته باشد و قابلیت جذب افراد و شرکت‌هایی را داشته باشد که به جایگزینی و یا حداقل به چالش کشیدن اندروید باور داشته باشند.

جالب اینجاست که هواوی در حال حاضر دو نام بزرگ را برای پشتیبانی از مپ‌کیت در کنار خود می‌بیند. به طور مشخص یاندکس (Yandex) رقیب گوگل در روسیه و کمپانی آمریکایی رزرو بلیت بوکینگ هولدینگ (Booking Holding) که پشت سرویس‌های محبوب مسافرتی و کرایه سفر می‌باشد، در کنار هواوی هستند.

البته هواوی همچنان به پلتفرم اندروید و تکیه طولانی مدت خود به گوگل پایبند است، اما با توجه به تحریم‌های جنجالی آمریکا، این شرکت مجبور به طراحی جایگزین‌هایی برای خدماتی مانند مپ و افزایش سرعت توسعه آنهاست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.