HTC و بحرانی به نام درآمد در پانزده ماه اخیر - تکفارس 
HTC و بحرانی به نام درآمد در پانزده ماه اخیر - تکفارس 

HTC و بحرانی به نام درآمد در پانزده ماه اخیر

سید محمد معلمی
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - 19:30
HTC و بحرانی به نام درآمد در پانزده ماه اخیر - تکفارس 

شاید بتوانیم دومین سه‌ماهه سال ۲۰۱۹ را به خاطر پیشرفت ۹۴ درصدی درآمد، برای HTC موفقیت‌آمیز بدانیم ولی این آمار تنها جنبه ظاهری دارند و نمی‌توانند شرایط بحرانی این کمپانی تایوانی را بهبود بخشند. بعد از بررسی آمار و ارقام، متوجه می‌شویم که HTC در دومین سه‌ماهه سال ۲۰۱۹ خسارت ۲٫۲۳ میلیارد دلار تایوانی (۷۰ میلیون دلار آمریکایی) را متحمل شده که نسبت به ضرر ۲٫۰۹ میلیارد دلار تایوانی مدت مشابه پارسال حدود ۷۰ میلیون بیشتر است.

در بخش امیدوارکننده ماجرا، این شرکت سابقاً محبوب بین بازه زمانی ماه‌های آوریل و ژوئن در مقایسه با اولین سه‌ماهه امسال ضرر کمتری دیده و حدوداً ۱۳ میلیون دلار تایوانی درآمد کسب کرده است. جالب‌تر اینکه، اگرچه خسارات مالی HTC هر سال به تدریج کاهش می‌یافت ولی درآمد کلی این کمپانی نسبت به ۶٫۸ میلیارد دلار تایوانی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۸ بسیار سریع افت داشته است.

این یعنی درآمد ناخالص HTC که در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۸ و سه‌ماهه اول ۲۰۱۹ به ترتیب ۲٫۷ و ۱۴٫۷ درصد پیشرفت داشت، به ۲۰٫۳ درصد رسیده تا در ششمین بازه زمانی سه‌ماهه شاهد رشد باشیم. با همه اینها، متأسفانه شرایط بین ماه‌های آوریل تا ژوئن به عنوان پنجمین سه‌ماهه متوالی باز هم بحرانی است زیرا خسارات زیادی متوجه این کمپانی شده تا باز هم اثری از احیای این شرکت وجود نداشته باشد.

هفته گذشته، این کمپانی اعلام کرده که در ماه ژوئن به درآمد ۱۴ میلیون دلار تایوانی رسیده که در مقایسه با درآمد ماه‌های ژوئن و جولای سال قبل بسیار کمتر است. خیلی کار سختی است که بخواهیم بگوییم HTC می‌تواند به زودی خود را احیا کند ولی اگر این اتفاق افتاد باید شاهد یک کامبک دیگر در دنیای تلفن‌های هوشمند باشیم و  واقعه‌ای روی دهد که نوکیا یک بار قبلاً آن را انجام داده بود.

خودِ شرکت تایوانی هم تا حدودی این شرایط را قبول کرده و به دنبال دست‌یابی به اهداف غیرممکن نیست اما با عملکرد امیدوارکننده دستگاه‌هایی نظیر U19e و Desire 19+ می‌تواند وضع بهتری را برای خودش متصور شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.