دستیار صوتی گوگل به شما امکان می‌دهد تا یادآوری‌های زمان‌بندی را برای دوستان و خانواده خود ارسال نمایید - تکفارس 
دستیار صوتی گوگل به شما امکان می‌دهد تا یادآوری‌های زمان‌بندی را برای دوستان و خانواده خود ارسال نمایید - تکفارس 

دستیار صوتی گوگل به شما امکان می‌دهد تا یادآوری‌های زمان‌بندی را برای دوستان و خانواده خود ارسال نمایید

مسلم رفیعی
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - 12:00
دستیار صوتی گوگل به شما امکان می‌دهد تا یادآوری‌های زمان‌بندی را برای دوستان و خانواده خود ارسال نمایید - تکفارس 

گوگل روز پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد تا ویژگی جدیدی را برای دستیار صوتی خود رونمایی کند. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا یادآورهایی را به گوشی دوستان و یا دستگاه‌های Google Home خانواده خود، ارسال نمایند.

نحوه کار این به‌روزرسانی که «یادآوری‌های اختصاصی» نام دارد، بدین‌شیوه است: می‌توانید دستیار صوتی گوگل را که رقیب الکسای آمازون و سیری اپل است، با گفتن «Hey Google»، آماده‌به‌کار کنید. سپس می‌توانید یک فرمان را اضافه کنید و به‌عنوان مثال، به این دستیار صوتی بگویید که به همسرتان یادآوری کند تا زباله‌ها را در ساعت ۶ بعدازظهر، بیرون بگذارد، یا اینکه به هم‌اتاقی شما بگوید که فردا صبح، خانه را نظافت کند.

سپس آن شخص موردنظر، یک یادآوری را در تلفن خود، بلندگو هوشمند Google Home یا هر صفحه‌نمایش هوشمندی که قابلیت کار با دستیار صوتی گوگل را داشته باشد، دریافت می‌نماید. همچنین می‌توان از این دستیار صوتی درخواست کرد تا لیستی از تمامی یادآوری‌ها را نمایش دهد. این نرم‌افزار فقط در صورت تشخیص صدای فرد موردنظر، درخواست‌های وی را انجام می‌دهد. شما فقط می‌توانید یادآوری‌ها را به افرادی که در حساب Google شما، به عنوان خانواده ثبت شده‌اند یا اینکه به دستگاه Google Home خانه شما متصل هستند، ارسال نمایید.

همچنین می‌توانید یادآوری‌ها را بر اساس موقعیت مکانی اشخاص، تنظیم کنید. به‌عنوان مثال، اگر می‌خواهید که دوست شما در فروشگاه مواد غذایی، چیزی را انتخاب کند، می‌توانید یادآوری را طوری تنظیم نمایید که هنگام ورود آن شخص به فروشگاه، به نمایش درآید.

این به‌روزرسانی در حالی صورت می‌گیرد که دستیاران صوتی، دقت بیشتری را به عمل آورده‌اند. طرفداران حفظ حریم خصوصی، شرکت‌های گوگل، آمازون و اپل را به دلیل استخدام پیمانکاران شخص ثالث جهت شنود مکالمات کاربران، مورد سرزنش قرار داده‌اند. البته این شرکت‌ها اذعان می‌کنند که این کار را به منظور بهبود تشخیص زبان این ابزارها، انجام داده‌اند. هفته گذشته گوگل اعلام کرد که همزمان با بازبینی خط‌مشی‌های خود، شنود صدای کاربران را نیز متوقف خواهد ساخت.

ماه گذشته، گوگل تأیید کرد که کارمندان شخص ثالث این شرکت، در حالی که داده‌های زبانی دستیار صوتی این شرکت را تحلیل می‌کردند، تعدادی از مکالمات خصوصی مردم هلند را افشاء نموده‌اند.  تلویزیون دولتی VRT NWS که متعلق به کشور بلژیک است، اعلام کرده که بیش از ۱۰۰۰ فایل صوتی افشاء شده‌اند، این فایل‌ها، مواردی را نیز که کاربران به‌طور تصادفی از دستیار صوتی گوگل استفاده کرده‌اند، دربر می‌گیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید